{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

spørgsmål ang garanti {{forumTopicSubject}}

Jeg har min elskede fz6s

og den skal til service her til sæsonstart.

men min highly entrusted mekaniker er flyttet fra yamaha til et andet mærke-forhandler

jeg har jo stadig garanti på min bike, ville fabriksgarantien stadig dække hvis jeg får serviceret min bike ved den anden, HVIS der nu skulle ske noget med den?

har jo ikke lyst til at miste min garanti på den, men om igen, jeg stoler ikke nok på dem ved yamaha til at skue i min bike (det er en stor tillidssag for mig)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål ang garanti
  • #1   11. feb 2010 Umiddelbart ja, men du forpligter dig til at kunne bevise at cyklen er serviceret rigtigt, og med de godkendte dele.

    Jeg vil råde dig til at bruge den autoriserede forhandler i garantiperioden. En sag omkring tvivl omkring de rigtige dele er brugt i tilfælde af motorskader under garantiperioden kan trækkes i langdrag, og det er dig selv der skal bevise at det er foregået rigtigt.

    så derfor: Brug yamaha-forhandleren. Du mister ikke garantien, men du forpligter dig til SELV at bevise at det er foregået som yamaha foreskriver.


  • #2   11. feb 2010 i bilbranchen er det sådan at hvis værkstedet (mekanikeren) følger servicepunkterne, bruger reservedele af min. original kvalitet fra den pågældende producent, så skulle du være "home free". Dog skal du på forlangende (i forbindelse med evt. reklamation) kunne fremvise stempel i servicebogen, samt faktura fra værkstedet hvor det tydeligt fremgår hvilke dele der evt. er skiftet ud.

    Egentlig tror jeg det gælder for alle brancher. Så vidt jeg ved, så må producenten ikke kræve at du udelukkende bruger deres værksteder. Dog holder de sig oftest meget striks til ovenstående.

    Håber min info kan hjælpe dig.

    Du kunne evt. ringe til Yamaha og høre hvordan du står, hvis og i så fald at du får brug for at reklamere noget i tilfældet hvor du bruger andet reparationsværksted.


  • #3   11. feb 2010 Din garanti dækker , men kulance reperationer skal du nok ikke regne med bliver aktuelt hvis du vælger et ikke mærkeværksted

  • #4   11. feb 2010 Jvf. Yamaha vil de garanti ikke dække:
    (link fjernet)
    Det betyder du vil få en kamp foran dig hvis du skal reklamere og alle service ikke er overholdt på et autoriseret værksted.

    Mener faktisk at importøren/forhandleren godt må sætte regler for garanti længere end købelovens bestemmelser.

    I dette tilfælde betyder det så at man betaler en del for at holde sin 5 års garanti.


  • #5   11. feb 2010 man skulle vel mene at de regler som gælder for biler også gælder for mc, vedr service.
    Her skal man ikke absolut forbi mærke værkstedet, for at beholde sin garanti.

    Og tror nu nok at en honda mek, kan gøre det lige så godt som en yams mek....det er trods alt samme uddannelse


  • #6   11. feb 2010 http://www.fdm.dk/lov-ret/koeb-salg-af-bil/bilkoeb-hos-bilforhandler/garanti-serviceaftaler/mindstekrav-ved-garanti-paa-ny-bil

    Derfor reglerne fsva. biler er, som de er. For at få svar på dit spørgsmål, må du undersøge, hvorvidt sådanne regler er tiltrådt af motorcykelimportørerne. Ud fra det Jesper linker til, ser det ikke sådan ud.


  • #7   11. feb 2010 Den 2 årige fabriksgaranti dækker såfremt du holder service efter bogen, og det kan dokumenteres. Men som Yamaha selv skriver, så giver de en ekstra 3 års garanti på drivlinien såfremt du holder service hos dem. Så NEJ den dækker ikke hvis du skifter mekaniker (mærkemekaniker). Og med det mener jeg de ekstra 3 år ikke dækker.

  • #8   11. feb 2010 Men på den anden side, så udløber din garanti alligevel i år.

  • #9   11. feb 2010 nej det gør den først i 2011 november nåned

  • #10   11. feb 2010 Spørg dog Paul selv, han véd garanteret hvordan det hænger sammen!

Kommentér på:
spørgsmål ang garanti

Annonce