{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. service {{forumTopicSubject}}

Hey...

Skal hen og have min første MC her til foråret (forhåbenlig SNART!). Der er nogle ting ang. service som jeg er lidt i tvivl om hvordan fungerer.

Hvis garantien ikke skal bortfalde, skal service laves af en (autoriseret) mekanikker ? ikke?
Hvad tæller så med som service? hvis jeg f.eks. køber en Scorpio (hedder den ikke det?) alarm, og monterer den selv. Sker der så noget med min garanti? eller er det kun de der 1k, 6k, 12k, osv services vi snakker om her???

Det skal lige siges at jeg regner med at købe fra NY, så det med garanti, er vel rimelig vigtigt!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. service
  • #1   23. feb 2008 Montering af ekstraudstyr tæller ikke som service. Det er, som du selv siger, de serviceintervaller, der er beskrevet i manualen, der skal overholdes.
    Og så er reglerne vist nok ændret, så man ikke behøver at gå til et autoriseret værksted, for at få lavet service, men du må ikke mig op på det.


  • #2   23. feb 2008 Er helt sikker på du skal til et stas autoiseret service værksted for at få din garanti. Men om det er samme mærke er lige meget. Bare de er godkendt. Ellers kunne din ven stå i din egen garage og give dig "garanti" men det var værkstedet hvor du købten der skulle punge ud.
    Den holder ikke.


  • #3   23. feb 2008 På garanti der går længere end den købeloven foreskriver, kan sælgeren godt forlange at service bliver lavet på et autoriseret værksted.
    (link fjernet)

    Det samme gælder iøvrigt for de 7 års garanti på Kia Ceed, Fiat har derimod rigtig garanti på nogle af deres modeller. 5 år uanset om service er lavet på et autoriseret eller ej, og de har heller ikke krav om at der til service skal være brugt originale reservedele.

    Så en garanti kan godt koste dyrt.


Kommentér på:
Spørgsmål ang. service

Annonce