{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. service {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Jeg har lige 3 hurtige til jer, ang. lidt udvidet service på ZX'eren...

Jeg har lidt tid til overs i weekenden, og vil gerne rode lidt med ZX'eren. I den forbindelse mangler jeg lige svar på følgende:

1. Hvornår skal knastkæden skiftes (den har gået 68.300 km nu).

2. Hvor nemt er det at stille ventiler på den her model (min gamle mc var noget knald - det var noget med afmontering af knastakslerne for at komme til at skifte brikker).

3. Kan man justere knastkæde på 10'eren... umiddelbart virker det ikke sådan, da det ligner en bolt med en fjeder bagved, som bare skrues i bund på strammer-konsollen (i mangel af bedre ord).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. service
  • #1   24. apr 2009 Jeg kan desværre ikke svare dig på ovenstående. Jeg har dog en Haynes du er velkommen til at låne hvis det skulle have interesse? Du kan skrive mig en PB inden kl. 15!

  • #3   27. apr 2009 topdeksel af vippearme kan skuppes til side og brikkerne kan tages op sdet er der ikke mange ben i .værktøj : måleblade, magnet, pincet og andre brikker der passer.

  • #4   27. apr 2009 -> Popeye og Flemming K

    Tak for hjælpen... smiley

    Iøvrigt... så det vil altså sige at bolten på strammeren, IKKE skal være helt i bund. Hmm... det tror jeg lige at jeg får en mekker til at kigge på (udskiftning af knastkæde rør jeg ikke ved - men det var bare rart at vide hvor længe den ca. holder)

    Men den kører helt fint og bruger ingen væsker, og starter iøvrigt sindssygt godt - selvom den har gået næsten 70.000 km. Så selvom jeg skal til at holde øje med hovedlejerne, tror jeg godt nok at jeg ofrer en ny knastkæde til den. Så kan indkøb af ZZR-motoren godt vente lidt... smiley


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. service

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce