2.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

kan den suge vandet op i motor?? kan den suge vandet op i motor??

hey.. var lige ude for at stater svinet op... første gang efter vinter.. den har stået i en ikke opvarmet lade, hvor der en gang imellem har været lidt varme på når man har rodet ganske lidt med biler.. køre så et par runder på starter, da jeg ser at der kommer ca. en halv liter vand ud af udstødningen... det er en gsxr 750 fra 89, altså en olie koger... er det kondensvand??? og kan den have smidt det op i motor???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan den suge vandet op i motor??
  • #1   1. mar 2010 Sikker på det ikke er benzin, fordi det lyder godt nok underligt ellers.

• #2   1. mar 2010 ikke benzin.. lidt måske.. med så med meget kondens i.. hvad kan der ske?? skal jeg fylde nyt benz og køre til??

• #3   1. mar 2010 ca 4..

• #4   1. mar 2010 Der er vel en som tager pis på dig og har fyldt vand i udstødningen !

• #5   1. mar 2010 skulle det nu være det.. kan den så suge det op i motor, og lave rav i den???

• #7   1. mar 2010 okay.. tjek olie og hvad kan jeg ellers gøre, hvis der kommet fugt i motoren??

• #9   1. mar 2010 Hvis den har været startet er der ikke vand i
    Men det er sundt at få den gennem varm da der kommer meget kondens .. Alt er jo koldt og en ½ liter det er meget Tror bare det er kondens og langt fra en ½ liter ....

• #10   1. mar 2010 don t: det er nu blevet skrevet ned på papir og klar til udførelse;) og alle andre.. tak for jeres intra, det er sku dejlig nemt, når i alle er lige ved hånden, når lokummet brænder.

• #11   1. mar 2010 Synes godt nok også at det lyder utroligt med en halv liter vand... Men måske det kan have været kondensvand fra tanken, som har flydt ned i karburatorene (og fortrængt benzinen opad i tanken), da du har åbnet for hanen???

• #12   1. mar 2010 Øh..

Har du nogensinde taget en halv liter vand og bare hældt den ud på gulvet??? Det er RIGTIG meget, så mon ikke du højst har set en dl eller halvanden.

Der kan samle sig ganske meget kondens i en udstødning - især hvis der ikke er noget drænhul. Det værste det kan gøre er at få potten til at ruste. Der løber ingen vant ind gennem udstødningsventilerne. Tænk på det hele som forbundne kar - hvis bare pottens uggang er lavere end motorens afgang, er det fysisk umuligt og hvis imme, så kan du slet ikke samle så meget vand, med mindre en spøgefugl har hældt noget i.

For det tredie - hver gang maskinen brænder et molekyle benzin, danner den 8 molekyler vand - det skader ikke maskinen i sig selv, med mindre den får lov at stå stille temmelig længe med flydende vand indenbords. har du først haft den startet, så er den OK. Start den igen og lad den gå sig rigtig godt varm, kør gerne en times tid, så er al invendig vand dampet væk. Check eventuelt lige olien en gang eller to undervejs

• #13   1. mar 2010 http://www.youtube.com/watch?v=rxi-QsASnT0&feature=related <- den har slugt en del vand, men virker stadig
    så mon ikke din bare har fået noget kondens i udstødningen den skal have varmet væk, jeg ville bare lige checke olien, hvis den er fin, så vil jeg bare køre den godt varm, så burde der ik være nogen problemer.

• #14   1. mar 2010 jeg var i sommers i gang med at skylle cyklen af efter en meget beskidt køretur, telefonen ringer og focus ryger lidt fra vandslangen og cyklen...

resultat.. et helt fyldt udstødnindsrør med vand... og opdagede det først da jeg startede den for at køre den i garagen... og det tog den ikke skade af... dog var der noget mere lyd i den da ulden jo var gennemblødt.. smiley

• #15   1. mar 2010 Hmm hvis der havde været vand i motoren, så havde du ikke kunne køre på starteren!! idet at vand ikke er så nemt og komprimere i forhold til luft.. så hvis den bare snurrede rundt som normalt og den hoppede igang så ville jeg bare lade den køre i et godt stykke tid og ikke tænke mere over det..

Kommentér på:
kan den suge vandet op i motor??

Annonce