{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

Bedal _
Bedal _
Tilmeldt:
20. nov 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19

Hjælp en nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg skal til at vælge en cykel og aner ikke hvad jeg skal vælge.

Jeg har haft kig på følgende :

Ninja fra efter 2000 - Der hvor der ikke er firkantet lygte på.
R1
R6

Er der nogen andre modeller som ligner de cykler, som er værd at kigge på ?

Hvor langt "må" sådan en cykel ha kørt når man køber den, de går jo fra 10.000 til 30.000 km ?

Kan det betale sig at hente en i udlandet og betale afgift herhjemme?

I må Gerne smide link til en hvis i finder noget godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en nybegynder.
  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #1   7. mar 2010 Prisen skal være mellem 50.000 - 80.000 kr

  • #2   7. mar 2010 Det sq.. ambitiøse cykler du kigger på, og sikkert også en økonomisk magt demonstration at forsikre for en nybegynder...
    Tror du ikke du skulle indstille sigtekornet på fks. en SV650, Fazer, Hornet mv.. for at få noget mere "allround" og få en go' start på ?
    Bare mine fem øre.............


  • #3   7. mar 2010 du er godt klar over at er R maskine koster kassen for en på 23 år?

  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #4   7. mar 2010 Forsikringen. Kigger de på alder eller erfaring ?
    Er 24 her til sommer, men har dog kun erfaring med bil.


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #5   7. mar 2010 Nicky - Nej jeg har ingen anelse om hvad forsikringen bliver smiley

    oy05 - Har også kigget på en sv650 med fuldkåbe, de er nu også pæne nok med de nye led baglygter smiley


  • #6   7. mar 2010 ville absolut også kigge på en sv 650... den kan du forsikring for ca 7.000 kr med kasko i dit eget navn...

    en r1 kunne jeg forestille mig kommer i nærheden af de 20.000 kr..


  • #7   7. mar 2010 Og så lige et dumt spørgsmål.

    Har du lige taget kortet, og fik du til lille mc eller stor mc?

    Ikke helt lige meget.

    Som nybegynder er R1 det samme som sætte en pistol for panden.

    R6 Kan lige gå an men er dog også lige en tand for meget.
    Kawaskien er det samme som r6

    Holder helt klar med OY05 . i det med SV650


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #8   7. mar 2010 Jeg har til stor mc.
    Kan godt være jeg sku droppe R1 , og gå efter en r6 eller noget ninja.
    Jeg går mere efter designet, end motorstørrelsen og der syntes jeg sv650 halter lidt.
    Er der evt. andre modeller som ligner de overnævnte cykler?

    Hvilken forsikring bruger i selv?


  • #9   7. mar 2010 Bedal du er 23 og bor i stor København, du har allerede der alder og bo placering imod dig når vi snakker forsikring.
    så du har 2 muligheder.
    1) Kun forsikre med ansvar dvs, bliver din kværn stjålet, brænder osv er der 0 at hente i forsikring.
    Ikke en mulighed jeg ville vælge i stor KBH.
    2) Glemme alt om R modeller, det gælder også R6, Ninja, Gixxer osv, du ryger over 16K selv for en 600 R model med fuld kasko.


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #10   7. mar 2010 Brian - Ja har lige været inde og kigge div. steder. og det er jo ikke til at forsikre for penge.
    Kan man ligesom med bil forsikring, ha feks. min far til at forsikre den, og mig stå som bruger?


  • #12   7. mar 2010 Bedal _


    Skrevet: 07-03-2010 10:49:29

    Brian - Ja har lige været inde og kigge div. steder. og det er jo ikke til at forsikre for penge.
    Kan man ligesom med bil forsikring, ha feks. min far til at forsikre den, og mig stå som bruger?

    Den har forsikrings selskaberne luret for lang tid siden, og de giver IKKE fuld dækning hvis noget går galt og du ikke er forsikringstager, det gælder også for din bil i din fars navn!


  • #13   7. mar 2010 http://www.suzukimcpartner.dk/content/dk2/mc_forsikring
    Du kan selv sammenligner her med Suzuki´s maskiner, klik på pdf filen oppe i højre hjørne.
    Du finder ikke billigere sted at forsikre Suzuki´s maskiner i DK, jeg mener de andre japsere har noget lign samarbejde.


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #14   7. mar 2010 JP - Ja måske en cbr600f4 ku være noget også smiley

    Brian - Har dog ikke bil i mit fars navn, men vil de gerne forsikre den i hans navn, dog gir de ikke fuld kasko eller hvordan skal det forståes?


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #15   7. mar 2010 Brian - Mange tak for linket.

  • #16   7. mar 2010 Bedal _


    Skrevet: 07-03-2010 11:01:30

    Brian - Har dog ikke bil i mit fars navn, men vil de gerne forsikre den i hans navn,
    dog gir de ikke fuld kasko eller hvordan skal det forståes?

    (link fjernet)

    Så må du jo selv vurdere om du vil løbe den risiko...


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #17   7. mar 2010 Rene G - Det tror jeg ikke. Jeg er selvstændig og ejer min bil igennem mit firma, hvilket gør min forsikring til erhvervs.
    Kører mellem 10-24 timer i døgnet, men det tror div. forsikrings selskaber jo ikke på.

    Brian - Igen tak for infoen, det er ikke meget man får, hvis det først går galt.

    Jesper J - Du er da en værrer lyseslukker smiley


  • #18   7. mar 2010 Er selv 22. Har kørt skadefrit siden jge var 18. Giver 19.500 for min fireblade fra 2006. De kigger på ALDER- ERFARING samt cyklen værdi.

  • #19   7. mar 2010 Yamaha fz6 .. overvej den evt.. måske uden kåbe.. mega sweet kværn smiley og kører helt fantastisk. Samme motor som en R6, bare neddroslet en smule. Den er vild nok til dig, billig forsikring og kanon køre egenskaber.

  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #20   7. mar 2010 Simon - Hvad forsikrings selskab har du ?

    Flemming - det var også en mulighed, tak for det


  • #22   7. mar 2010 Du skal ud og finde ud af hvad for en mc du vil have, er det en racer eller en touring osv. ud og prøve nogen stykker! hvor højt vejer du udseende, hvor højt vejer du køre egenskaber osv osv. find ud af hvad du er til og hvad din pengepung er til. sidste nævnte skal være i orden hvis du skal ha en "R" cykel hvertfald smiley har ikke selv nogen køre-erfaring med mc, har været ude og prøve en håndfuld og nåede til den jeg har nu, der var simpelthen stiv pibe fra start til slut, fik lov at gå og tænke lidt over det og blev enig med mig selv om det skal bare være den smiley men valget af mc skal være DIT valg. når du så har fundet modellen kan du så begynde og se hvor meget har de gået hvilken årgang / stand og al det.
    Om det en R6 eller R1 ja der er helvedes til forskel men i sidste ende er det din fornuft (håndled) der styrer om du kommer hjem til mor den dag, for de begge og fleste mc'er løber let 200km/t.

    Hvad angår forsikring er der ikke andet for end at gribe knoglen og ringe rundt til dem alle! er selv 23 og ja det er ikke lige let men det kan lade sig gøre for en relativ stor pose penge. havde heldigvis Tjenestemændenes forsikring jeg kunne gøre brug af smiley

    -Peter


  • #23   7. mar 2010 Bedal : Jeg har kørt roadracing på en R6 i en del år efterhånden , men til gaden har jeg en SV 650 med fuldkåbe .. Den har et langt bedre moment, federe lyd og den er til at forsikre .. Jeg betaler 7600 for fuld kasko på den smiley

  • Johnny N
    Johnny N Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #24   7. mar 2010 Hejsa

    Er os forholdsvis ny på mc, har dog alderen med mig.

    Jeg valgte en GSX750F. For det første fordi at man kan købde den for ganske fornuftige penge. For det andet er den ganske underholdende at kører på. Der er fornuftig acceleration i den uden at være for "vildt". Så en god starter maskine. Os forsikringsmæssigt. Jeg prøvede en R6'er inden jeg købte 750Feren, men jeg havde følte at det var maskinen der kørte med mig og ikke omvendt. Så nu kører jeg lidt erfaring ind på 750eren også køber jeg en større når forsikringen bliver lidt sjovere smiley

    Ang udsendende ja design kan altid diskuteres smiley Nogen syntes feren er pæn og andre syntes det er noget af det grimmeste. Jeg syntes den er okay.

    Det var lige mine ord.


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #25   7. mar 2010 Mange tak for svar, jeg ved ikke lige hvad jeg skal vælge endnu. Det er egentlig op til forsikringen om det bliver en sv650s eller en r6 / ninja..

  • #26   7. mar 2010 Så længe du er opmærksom på, at der er ret stor forskel på en V2'er og en R4'er, inden du lader forsikringen "vælge" for dig, så lyder det vel fornuftigt nok smiley

  • #27   7. mar 2010 zx6r er den fedeste maskine. . . se min måske den kunne fange dig..

  • #28   7. mar 2010 Du kan forsikre en R6 for 2500 .. Men dog kun ansvar .. Hvis du mener det er rigeligt jamen så er der ikke så stor forskel smiley

  • #29   7. mar 2010 Alene det at finde et forsikringsselskab der vil forsikre dig med kasko når du er under 25 er et stort problem. Jeg ringede rundt til mange selskaber for at høre på forsikring på min cbr 600 f3, og svaret var det samme: de kunne ikke forsikre med kasko før jeg var fyldt 25 eller 30!

    Så nu må jeg nøjes med ansvar hos GF


  • #30   7. mar 2010 tag ud og prøv et par cykler, før du vælger.
    jeg gik oz i tankerne om at købe en helt anden end den jeg har nu, men efter jeg så den irl og fik en tur på den, så var jeg fuldstændig solgt, den er go til alt, lange ture, sjov med drengene, let at svinge med. og når man kender sin maskine lidt bedre, så blir den oz sjovere, for man lærer hele tiden nye sider af den.
    men når du finder din cykel, så finder du oz ud af at det er sjovere at kunne svinge og lege lidt rundt med cyklen, end det er at kunne køre 200+. For alle kan jo fyre sin cykel af ;D
    jeg er 22 og giver 28xxkr for ansvar ved GF.
    husk at der skal være penge til udstyr, hjelm , støvler, handsker osv osv :=)
    go fornøjelse, så kan det være vi ses på vejene i år smiley


  • #31   7. mar 2010 Jeg har selv en SV650S, som jeg er vildt glad for, men hvis du er mere til I4 kan du da også kigge på en Hornet eller en FZ6, hvis det skal være med kåbe.

  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #32   7. mar 2010 Lars L : Jeg må ud og prøve begge typer som mange har forslået og se hvad jeg bedst kan styre på nuværende tidspunkt smiley

    Rasmus T : Hvilket selskab kan gøre det til den pris ?

    Rasmus : Ja, må ud til at par forhandlere og se hvad de kan tilbyde. Tak for rådet


  • #33   7. mar 2010 Rasmus T : Hvilket selskab kan gøre det til den pris ? GF men husk nu der er nul dækning hvis den bliver nappet, brænder osv.
    I sidste ende er det dit valg, men jeg turde sgu ikke hvis jeg boede i KBH.


  • #34   7. mar 2010 Brian : Som jeg skriver , er det kun ansvars forsikring .. De dækker ikke en skid på din egen motorcykel .. GF fx ja smiley

  • #35   7. mar 2010 Rasmus det var til Bedal, jeg skulle nok have copy pasted det anderledes, men ak... mangler den rette knap...
    Bedal held og lykke med indkøb og forsikrings helvedet, når du når min aldersgruppe 35 ser det betydeligt bedre ud.
    Om præcis 1 år fra idag kan jeg feks forsikre en brugt Hayabusa for ca 5500Kr m fuld kasko smiley


  • Bedal _
    Bedal _ Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #36   7. mar 2010 Ja det er noget skidt at bo ved kbh når man ikke er ældre..
    Ja det bliver tider når man er gammel nok til at forsikre de store til små penge.


  • #37   7. mar 2010 Busa er vejen frem

  • #38   8. mar 2010 Hvad med en hyosung gt650r med fuld kåbe. Der kan du få en snydbilligt http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=68645 .

  • #39   24. mar 2010 Kig på min. bud modtages.:)

Kommentér på:
Hjælp en nybegynder.

Annonce