{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Nybegynder hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej mc-folk.
Jeg står nu overfor den glædelige situation at skal have min første mc. Jeg er 18 år(til Juni). Jeg har ca. 50000 at købe mc for, hvorfor jeg har valgt at købe en 600 ccm racer(zx6r, gsx-r 600 eller r6). Jeg vil gerne spørge om hvilke erfaringer i har med følgende ting:
1. Hvilket forsikringsselskab er bedst til prisen?
2. Er der nogle af ovenstående modeller man skal være opmærksomme overfor mht. til problemer?
3.Gode tilbud, smarte ideer, tips og tricks mm.

Om hvorvidt en motorcykel som ovenstående er passende til mig er indiskutabelt. Jeg vil have en racer, og den skal være min. 600 ccm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder hjælp
  • #1   1. dec 2011 hvis du VIL ha en racer som 18`årig... så vil du ikke ha kasko på...

    og ansvar er GF nok blandt de billigeste...

    og da du alligevel kun må køre med 34 hk. er det vel lidt ligegodt hvor stor motoren er...

    overvej en sv 650s, den trækker bedre end de fleste som droslet...

    og du kan finde en fra 08 med abs næsten inden for dit budget + du kan faktisk betale kaskoen (8000 kr) og så ligner den lidt en racer..



  • #2   1. dec 2011 Sorry men jeg fatter ikk du vil have en af de klasser, som en begynder cykel, du må maks have 34 heste, så maskinen skal drosles, og hvor fedt er det at have en racer maskine, der får røv af en puch maxi?
    Come on, tænk dig nu lidt om. du er fuldstændig grøn i trafikken, du kan jo ikk engang betale en kasko på de cykler?

    GF kan give billig forsikring på ansvar, mener det er omkring 3000 om året ( alt efter model osv)
    tjek om der er lavet service osv på cyklen, hvordan kædekittet er. Er tandhjulet meget spids i enderne, skal der nok snart et nyt kædekit på, og kan være en go måde at se om cyklen er blevet tæsket, da kæden jo "rykker" i tandhjulet.

    Husk at købe noget godt udstyr, nu du er i tanker om at købe mc smiley


  • #3   1. dec 2011 Hvorfor skulle han ikke købe en racer hvis han kan nøjes med kasko og har 50.000kr ?

    Hellere spilde 50k på noget han ikke bliver glad for ??


  • #4   1. dec 2011 Jeg vil gerne køre på bane en gang imellem. Tilmed ved jeg, at jeg vil blive træt af at se på en maskine som ikke er en "rigtig" racer. Så ja det skal være en racer! smiley Jeg er desværre ikke inden for pædagogisk rækkevidde hvad dette angår.

    Du har ret i at jeg er grøn i trafikken, men det er da ligemeget når cyklen alligevel skal drosles...

    Men tak for rådet med GF og tjekområder smiley


  • #5   1. dec 2011 Præcis Mirza A! lige mine ord


  • #6   1. dec 2011 Og ja GF virker bare.. du kommer nok til at give omkring 2500 for ansvar.. Men hvis du har større ambitioner om at køre og ikke bare se sejud foran vennerne, så læs et par bøger om køreteknik, øv dig på nogle øde industriveje, og snup 1 trackday (at du så bliver bidt af det og ikke kan få nok er en helt anden sag)

  • #7   1. dec 2011 Hehe..
    Jeg vil rigitg gerne køre trackdays...
    Jeg ved godt cross og roadracing overhovedet ikke er det samme, men det må da give et eller andet at jeg kan finde ud af at rode rundt i noget mudder på to hjul og har gjort det i snart 10 år.

    Jeg således både ambitioner om at se sej ud og køre på bane smiley


  • #8   1. dec 2011 Altså hvis jeg var dig, og skulle købe en racer, ville jeg nok kikke mig om efter en VFR 400 - og nej den har ikke 600cc, men den køre som en drøm, og lydder pisse godt. Så vejer den så heller ikke lige så meget som en 600 hvilket vil sige at den har et beddere power til vægt forhold = hurtigere fra 0-100 med 34 hypper.
    Når du så har kørt de 2 år, så har du en racer der køre fra de fleste maskiner i 50.000 kr's klassen på de små snoede. Også en 600 (hvis det ikke lige er Rossi bag roret selvfølgelig)

    Hvad har du i tankerne med racer (du har vel kik på et par modeller)?


  • #9   1. dec 2011 Har kigget på disse cykler:

    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)


  • #10   2. dec 2011 De billigste jeg kan finde med ansvar er tryg som jeg i forvejen også har, skal selv give 2400 og GF vil have over 3000

    Jeg er selv 28 dog stadig helt ny på mc


  • #11   2. dec 2011 Du skal være opmærksom på, at 2 af dem du har fundet er uden afgift.
    Når nu du på forhånd har fravalgt en cbr, ville jeg snuppe en gsxr600
    http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=34429
    Der får du gode køreegenskaber og en motor der kan holde til nogle tæsk.

    Med en R6 af de årgange, skal du være opmærksom på om den hopper ud af 2.gear, da den især har en svaghed her. De andre kan dog også hoppe yd af 2.gear, men kan tåle lidt mere mishandling.


  • #12   2. dec 2011 Hej Christian.

    Kan godt følge dig i din tråd, men har du lagt prisen på dit eget udstyr ind i dit budget for en mc. Jakke, bukser, hjelm, handsker etc kan hurtigt koste mange 1000 kr. Blot til info.
    Held og lykke med at finde biken


  • #13   2. dec 2011 Chris G:
    En VFR400 er en rigtig fed mc, men du er lidt galt afmarcheret: VFR400 vejer ikke mindre end de fleste 600'ere, ligesom den ikke er voldsom hurtig på 0-100 pga det meget høje 1. gear.

    Men når den først ruller er det en rigtig sjov mc droslet eller ej


  • #14   2. dec 2011 Hmm har kørt en droslet VFR 400 flere gange, jeg syntes squ den er veldig frisk, men det er vel en smags sag...
    Men jo 1.gearet er super langt, mener den næsten løber 130 i 1. gear :o)


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #15   2. dec 2011 Det har meget at sige at man har kørt Motocross, for så er basal køreteknik og betjening af maskinen helt inde på rygraden, ligesom balancen er klart bedre end helt grønne motorcyklister.

    Desværre bliver man stadig nemt fartblind og man vil stadig skulle kæmpe lidt med trafikforløb og afstande, så det er en fin ide at den skal drosles.

    Som sagt af andre, skal du påregne en del til udstyr - det kender du jo allerede til fra MX i forvejen, så du skal nok ikke finde en MC som koster mere end 30-35.000 hvis første års forsikring og udstyret skal i hus samtidigt.


  • #16   2. dec 2011 Man kan slet ikke sige, at et bestemt selskab er billigst. Det afhænger helt og aldeles af, hvilke rabatter der kan opnås ved en samlet pakke. Begge mine unger har fået tegnet forsikringer i samme selskab, som jeg havde to biler en MC og alle mine husforsikringer i. Kun en gang har jeg set at det ikke var en konkurrencedygtig løsning, og det var da jeg skulle forsikre min VFR. Den var simpelthen så dyr, at producentens samarbejde med Loyds of London faldt billigst ud.

    Fat telefonen - bor du hjemme, så få den gamle til at kontakte sit selskab og spørge, hvad du som medlem af husstande skal give, hvis de fortsat vil have ham som kunde:-)

    P.S. Begge mine unger bor for sig selv i dag, men de har stadig deres billige forsikringer.


  • #17   2. dec 2011 Hej alle
    Jeg er rigtig glad for den konstruktive respons...
    Mht. til udstyr er min mor meget engageret i ordenligt sikkerhed, så det kommer helt per automatik hehe smiley Så jeg har medregnet alt og det er udelukkende mc'en jeg har sat 50k af til.
    Jesper.. fint forslag, men har fundet en lignende blot fra 2003, som er at foretrække.
    Jeg hat tilmed hørt at nogle forsikringer er billigere hvis man er med i en slags mcklub???
    Knud: Tak for særdeles brugbar info


Kommentér på:
Nybegynder hjælp

Annonce