{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Forsikre R6'er som 24 årig? {{forumTopicSubject}}

Står og kigger på at købe en yamaha r6 her til foråret, fra omkring 2004-2005.
ringede til alka hvor jeg har min indbos forsikring , de skal ha ca 6500 i ansvars , over omkring 50.000 i kasko, det jo helt vildt, med kasko?
( har ikke haft bil i 2halv år så det trækker hvis ned? )
Men har i nogle forslag til et forsikringsselvskab der er billiger ?

og nej du behøver ikke skrive at jeg kan købe en lille motorcykel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikre R6'er som 24 årig?
  • #1   8. mar 2010 Ansvar: GF og Top Danmark
    Kasko: Thisted Amt og Top Danmark.

Kender dog ikke deres grænser for alder ved kasko.

• #2   8. mar 2010 okay tak, prøver.. mener faktisk ha hørt thisted er billigt, hva koster en r6 fra 2005 fra ny ?

• #3   8. mar 2010 Jeg holder mest på GF, når man er ung... Jeg skal give 5000 for ansvar på en RS 125 hos TopDK og kun 1200 hos GF...

• #4   8. mar 2010 Nej du skal ikk købe en mindre motorcykel, man skal sgu køre det man kan lide!

men du skal nok overveje at lave ansvar på den..

• #5   8. mar 2010 tryg vil ikke forsikre den hvis du er under 25, det er deres nye politik

men den kostede 189995 i 2005, det er hvad den bliver forsikret efter, selvom de to efterfølgende år blev solgt for 149995

• #6   8. mar 2010 mirza, kasko er sku næsten for dyrt, men sku heller ikk sjovt hvis man smadre den, men hvis man bare har ansvar, så kan man jo få sat sådanne en gps i, så man kan finde den hvis den bliver stjålet.

men ved i hvad den koster fra ny? i 2005, det skal de os vide når man ringer der ind jo.

• #7   8. mar 2010 stefan, læs lige hvad jeg skriver

• #8   8. mar 2010 det var ikke kommet da jeg selv skrev det.
    så det dyre at forsikre en 2005er end 2006?

• #10   8. mar 2010 jo det vil jeg prøve, skal du ha med kasko? og hvad lyder dine priser på?

det var satans at pga jeg ikke har haft bil de 2 sidste år så skal jeg punge ud for det nu, selvom jeg har kørt firma bil hele tiden, så betyder det ikke noget for dem.

• #12   8. mar 2010 Bo J: Nu har du så også nogle mindre farlige MC'er...

• #13   8. mar 2010 egentlig mærkeligt at det hedder præmie.. når nu det nærmere er røveri.
    godt man er over 30 og ik fylder så meget i statistikkerne.. men ring rundt, og forhør dig.. der er flere ting der spiller ind, så du kan kun selv få det bedste svar.
    held og lykke med at finde en okay pris på din forsikring

• #14   8. mar 2010 Jeg fik rigtig mange gode tilbud fra forskellige forsikringer, så jeg tænkte at det var sku nok ok med sådan en r6. Der var bare ikke noget der holdt stik da jeg så skulle forsikre den, alle alarmklokker ringede hos dem jeg ringede til. Jeg giver som elite og over 30år 13.200kr årligt for kasko hvilket er det billigste jeg har kunne finde selvom jeg har mange forsikringer jeg kan flytte hvis det skulle være. Køb en der kun skal ansvar på ellers bliver du flået fuldstændig. Mvh Rune

• #15   8. mar 2010 Min ene bror er 24 og har slet ikke kørt mc endnu.
    Han skulle give 11800 kr for en ZX6R fra 2007 med Kasko på..
    Det var ved Topdanmark..

• #16   8. mar 2010 Forbered dig inden du ringer til forsikringsselskaberne. Det kan godt være et forsøg værd at vise dem nogle annoncer fra 06 og 07 som dokumenterer at den blev solgt for 149.000 fra ny. I samme øjeblik nyprisen falder påvirker det jo også brugtpriserne, og dermed den erstatning forsikringsselskabet maksimalt skal betale. Derfor vil det være fair hvis de regner prisen på de 149.000 som nyværdi.

Jeg havde en tilsvarende diskussion med Top på min ZX-9R. Den kostede 215.000 i 2000 men blev nogle år senere solgt for 179.000. Det accepterede de at regne præmien på.

• #17   8. mar 2010 Prøv at forhør dig hos Trekroner forsikring.

Som 18 årig skal jeg give 22500 i kasko, for en Honda cbr 600 f3.
    Hvis du så vælger at køre i 8 måneder, kan du bare melde den i "stillestand" de sidste 4 måneder, og så koster det meget mindre. Det vil sige, at de sidste 4 måneder dækker forsikringen brand, hærværk og tyveri på mc'en.

• #18   8. mar 2010 Allan: jeg har også haft zx6r den skulle jeg give 5000kr årligt ved samme forsikring. har prøvet topdanmark og jeg skulle give 24.000kr årligt med kasko som elite, så den pris din bror har fået er sikkert kun ansvar.
    Sjup: jeg købte også en årgemt, og de vil ikke godkende de 149.000kr jo altså hvis de skal udbetale mig erstatning så regner de med den lave pris, de er bare nogle svin. FÅ TILBUD PÅ SKRIFT INDEN DU GØR NOGET

• #19   8. mar 2010 Rune H... Jeg ved det er med Kasko da jeg selv har set policen på den...

• #20   8. mar 2010 forsikringsselskaber laver MANGE brølere.. og deres tilbud varierer ált efter hvilken dag du ringer og hvor mange prutter du slår..

så at Allans bror har fået det tilbud skal nok passe, og så gælder det bare om at slå til, for hvis han ringer i morgen og får en anden medarbejder får han sikkert en anden pris..

• #21   8. mar 2010 Mirza, yep sådan er det..

Jeg er 29 og skulle give 8500 kr for den ZX6r med 1 år på bagen. Nu købte jeg så en Ducati i stedet for hvilket ikke gjorde det billigere smiley

• #22   8. mar 2010 Rune H:

Citat: "jeg købte også en årgemt, og de vil ikke godkende de 149.000kr jo altså hvis de skal udbetale mig erstatning så regner de med den lave pris, de er bare nogle svin."

Ja selvfølgelig skal du da have den lave pris i erstatning, hvad ellers? Hvis du har købt en overgemt model for 149.000, havde du så forestillet dig at du skulle have erstatning svarende til en nyere model end den du havde?

• #23   8. mar 2010 sjyp: blev min mc nu stjålet 1mrd efter jeg havde købt den, ville jeg jo ikke kunne købe en tilsvarende for det jeg fik af forsikring. Kan godt være at det bare er i vores andres verden at sådan noget ville være rimeligt

• #24   8. mar 2010 Racer cykler er altid pisse dyre at forskikre af en grund. Hvorfor mon. :OP
    Men det bliver svært for dig at få en god forsikring når du er under 25. Mange vil ikke engang have dig. Selv om du betalte nok så meget.
    Køb en mc som Honda Hornet - Kvik og billig at forsikre. hurtig og racer præget. Køber man frk. en CBR 600 som har samme motor og 15 HK mere så koster det kassen fordi den hedder CBR (det sidste R koster bare kassen)
    Mit råd. Find en sports cykel du kan forsikere.
    Det er simpelhen sindsyge prisen for at få noget som man ikke kan bruge til en skid fordi man ikke er dygtig nok endnu.

• #25   8. mar 2010 Rune H: Forestil dig at to naboer køber hver sin R6'er. Den ene køber den nye model til 189.000 den anden køber en udgået model til 149.000. Ham der købte den nye model vil måske ikke synes det er helt rimeligt at du får samme erstatning som ham. Og så vil du ovenikøbet have præmien billigere, fordi du kun har givet 149.000? Ja, jeg er stået af.

• #26   11. mar 2010 Dækmanden (aarhus) .
    Det er godtnok en 2005, men så bliver det dyre i forsikring når 2005'eren er dyere i nypris? selvom de nyere modeller er billiger/nyere

Kommentér på:
Forsikre R6'er som 24 årig?

Annonce