1.390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Oh my god! VFR med guldstel? Oh my god! VFR med guldstel?

Jeg har lige konkluderet at en VFR fra dengang i 90'erne ikke har alustel, men guldstel. Sådan må det da hænge sammen når man tjekker brugtpriserne... En 15-17 år gammel maskine UDEN indsprøjtning og UDEN abs med 60000 på tælleren, koster mere end en ny SV650er??
Hvem køber dog alle de gamle vfr? Forstår det ikke.....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oh my god! VFR med guldstel?
  • #1   10. mar 2010 Mimimimimimi

• #2   10. mar 2010 dem der ikke vil ha' en sv650?

• #3   10. mar 2010 Hvad tror du så en SV koster om 10 år..

• #4   10. mar 2010 Johan: Ja modsat dem der køber en SV'er, så er det feinschmeckere med sans for kvalitet.

• #5   10. mar 2010 Johan, hvis du kigger lidt videre, så vil du finde ud af det ikke kun gælder vfr, men mange modeller.. En sv er en billig mc, og derfor vil der være nogle lidt ældre cykler der koster mere, prøv at tænke på hvad deres nypris var..

• #6   10. mar 2010 uhh det er rigtig vand på Honda-folkenes mølle.... Jeg mener bare at det er jo GAMLE maskiner.... Er da godt klar over at maskinen var dyr fra ny, men en 15 år gammel maskine har store vedligeholdelses omkostninger uanset hvad den kostede fra ny.......

• #7   10. mar 2010 Hvad er det som er så dyrt? Dæk og bremser koster vel ikke mere end på en SV?

• #9   10. mar 2010 Et hurtigt kig på dba, vil vise at det ikke kun er Hondaer som koster mere end 80000 selv om de er 15-17 år gamle, der er også Suzuki Kawasaki Ducati Triumph Harley og sikkert også nogle ikke nævnte...

• #10   10. mar 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=126026

lige præcis vfr er ikke den bedste at sammenligne med...

og ang. honda-folk, hvad havde du regnet med smiley

• #11   10. mar 2010 Desuden, så koster en 15 år gammel Mercedes også mere end en ny Suzuki Swift...
    Og vil gætte på, en 15 år gammel VFR har præcis de samme vedligeholdelsesomkostninger som en ny MC. Dog forudsat den ikke er misligeholdt.

• #12   10. mar 2010 Hvis VFR er så gode, er det da mærkeligt at min kammerat måtte afbryde sin ferie sidste år fordi ensretteren røg sig en tur for, 2. 3 eller var det 4 gang mens han har haft maskinen !!!
    Og for resten, så vil jeg heller have en ny suzuki sv 650 / 1000 en en gammel ukneppet VFR....

• #13   10. mar 2010 så lige en cx500 til 42000, se den må da være helt af guld til den pris...

• #14   10. mar 2010 det vil jeg også, men jeg vil 100gange hellere have en velholdt vfr ,end en svér ........

• #15   10. mar 2010 Michael J: En dårlig servicet mc er en dårlig serviceret mc. Det er det væreste man kan gøre ved en mc - men faktum er at Honda VFR er en af de bedste og mest sejstærke mc som er teknisk god og stabil - hallo - de har været her siden 1986. Det siger ikke så lidt. At den har ændret sig lidt over tiden er ikke det store. Jeg vil så sige - heller en veligeholdt VFR end en SV. På samme måde som - hellere end Mercedes fra 90+ i fin stand end en ny Suzuki Swift. Længere er den bare ikke.......

• #16   10. mar 2010 Hvorfor sammenligner du ikke med en 50 år gammel hd så må du da for alvor blive rystet i din grundvold. At folk tror deres gamle ragelse er guld værd, det er der ikke noget nyt i men hvis det bliver solgt så gang på gang så må der jo være noget om snakken.

• #17   10. mar 2010 > hallo - de har været her siden 1986

Har GSX750F'en ikke været her siden 1984 uden ændringer til andet end kåbens udformning?...

Jeg synes det er imponerende så lidt visse modeller falder, men jeg tror nu at de færreste rent faktisk er i stand til at forklare hvorfor. På mig virker det lidt som noget kollektiv benægtelse.

Personlig har jeg da også råd til at tage min mc med mig i graven - den koster jo næsten intet i vægtafgift, kun 1.200 i ansvar og skal ikke til syn. Så i modsætning til en bil, er det et reelt alternativ at blive tøsefornærmet over de lave bud fra køberne og gemme mc'en i garagen frem for at sælge den. Og så bilde sig selv ind, at den er mere værd næste sæson smiley

• #18   10. mar 2010 Med alvorlig risiko for at fornærme nogle vil jeg påstå at Suzuki GSX750F var forældet allerede ved lanceringen, hvorimod VFR var foran sin tid da den kom frem.
    GSX750F blev til som biligt alternativ til Suzukis daværende topmodeller.

• #19   10. mar 2010 Der vil jeg give Ove B ret.

• #20   10. mar 2010 Du fornærmer ikke mig, så ingen fare der.

Nu er jeg ikke så historisk interesseret, så jeg aner ikke hvad priserne på e.g. VFR var dengang. Men normalt får man lov til at betale kassen, hvis man vil have det sidste nye (det gør man i hvert fald med biler, mobiler, computere og næsten alt andet jeg kan komme i tanke om).

Normalt sker der så det, at de ting som man betalt en premium for ved købet af produkt X efter 3 år er standard og næsten ikke noget man betaler ekstra for. Så hvis et produkt var det ypperst teknologiske vidunder, plejer det da bare at have en større årlig afskrivning.

>VFR var foran sin tid da den kom frem.
    Jeg ser derfor ikke at det skulle være en grund til de høje gensalgspriser. Der kan selvfølgelig være noget ekstra historisk værdi over et produkt, som er blevet symbol for et teknologisk gennembrud, men selv hvis det er årsagen er der stadig et problem med resten af markedet.

• #21   10. mar 2010 Argh, nu må i stoppe, i bliver ved med at tale om en VELHOLDT VFR. Mange af dem har jo kørt hver dag i alt slags vejr, og det er jo noget der slider...Og ligemeget hvor velholdte de end er, så bliver ting som støddæmpere,alt hvad der hedder gummi, div pakninger og pakdåser+ elektriske forbindelser altså trætte. -Ligemeget hvad der står på tanken.

Nej, jeg blev bare (igen?) overrasket over hvor lidt brugt motorcykel man får for pengene. Selvom der er et stort overskud af maskiner på brugtmarkedet idag....

• #22   10. mar 2010 Tror nu stadig der er stor forskel på udbudspriserne vi ser i annoncerne, og så de priser der faktisk bliver solgt til

• #24   10. mar 2010 Jeg var også i tvivl, i sin tid, om jeg skulle have en ny SV'er eller en brugt VFR.
    Efter en prøvetur på begge var tvivlen væk, det skulle klart være en viffer.

Michael J:
    Mht ensretteren, ja så er det et svagt punkt på Honda's vfr, men det faktisk også det eneste.
    Og til en tusse må det siges at være et lille problem, specielt hvis man køber en Schnabel ensretter, som er bedre end den org.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #25   10. mar 2010 Udbud & efterspørgsel sætter prisen - delvist én forklaring!

I 2006 blev der importeret *mange* VFR fra andre EU lande - det betød bl.a. en knæk i nedadgående retning for brugtprisen! Hvad angår vedligeholdelse, så er VFR hverken højere eller lavere end så mange andre. At nævne ensretteren... ahhh... det er næsten for nemt! Korrekt.. den/de org. ensrettere har det med at stå af pga. varme. Montering af snabel-a og desuden monteret "korrekt" med bedre køling løser det problem for altid!

At sammenligne sv650 med VFR - både teknisk såvel prismæssigt... hmmm... ej, den holder altså ikke!

Og ja.. jeg er (også) én af dem som har ejet en VFR... og må blankt erkende, at det er og bliver den bedste MC jeg til dags dato har kørt/ejet! Ikke dermed sagt at jeg aldrig ville skifte til noget andet... det er jo sket... tiderne skifter hele tiden... men de ca. 45.000km den fragtede mig rundt i hele europa var i fuld tryghed.. det er og bliver kvalitet ud over alle grænser!

VFR er *IKKE* bedst til noget som helst... den er i alt beskedenhed bare god til det hele! Eftergivende og let kørt... Mange i VFR kredse vil påstå at det absolut ikke er en god begynder-MC - det er jeg uenig i... den er ikke mindre end perfekt - behandlet med respekt!

Og hvis vi skal retur til den røde tråd, så kan du bare regne med, at hvis du køber en VFR med en solid alder/km, så taber den bare ikke så meget i værdi som så mange andre! Det er lige før jeg vil kalde det en "no brainer"..... Men heldigvis er der mange som vælger noget andet og giver forskellighed - hurra for det!

• #26   10. mar 2010 Totalt god kommentar (din første) jesper smiley

• #27   10. mar 2010 Johan-SV650> 60kilo -
    Nu er der også en verden til forskeld på en Honda VFR og en
    Suzuki SV650.
    Ligesom jesper skriver der er på en Mercedes og en Swift.

• #28   10. mar 2010 En SV motor er da også ganske solid..

Men at en VFR er lige så kedelig at køre som en gammel mercedes 300 Diesel vil jeg give jer alle sammen ret i! ;o)

- Men det er jo det de gamle vil ha' :oP

• #29   11. mar 2010 Hej Johan-SV650
    Der er nok ikke mange Suzuki'er der kan køre 852.000 Miles dvs. 1.363.200 km på 2 motorer, søg Stan Wilson vfr der kommer lidt frem der og ellers har jeg en artikel liggende som pdf hvis du skulle være interreseret i den.

• #30   11. mar 2010 Det er der nok heller ikke mange VFR'er der kan...

Fordi EN VFR har præsteret det, er det jo ikke garanti for at ALLE sammen kan

• #31   11. mar 2010 Hej Robert
    Det har du helt ret i, men du kan ikke rokke ved det faktum at kvaliteten er i top på en VFR, jeg har haft mange mc'er igennem tiden og intet der har kunnet måle sig med mine VFR cykler, men det er jo heldigvis smag og heldigvis for det, ville være noget kedeligt hvis der kun kørte en slags mc rundt smiley

• #32   11. mar 2010 Tommy F: GSX750f blev lanceret i 1989, ikke 1984. Og VFR750f er i modsætning til GSX-f bygget i nye versioner. Stellet på en GSX-f er det samme i dag som i 1989. Til sammenligning har det i samme periode være 6 forskellige VFR modeller.

En VFR er bare set gennem tiden, en af de MC'er der har været en tand bedre end de andre. Den er ligeledes også blevet reference motorcyklen i sin klasse. Først inden for de sidste par år, har der været konkurrenter på banen der gjorde nogle ting bedre end VFR'en.
    Men en SV ejer vil aldrig forstå hvorfor en VFR er mere værd. Men det er den bare.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #33   11. mar 2010 ..... og dermed Amen!

• #34   11. mar 2010 http://www.facepalm.org/

• #35   11. mar 2010 >Men en SV ejer vil aldrig forstå hvorfor en VFR er mere værd.
    >Men det er den bare.
    Jeg holder mig til kollektiv tøsefornærmelse, der er gjort mulig pga. manglende krav om syn og lave faste udgifter smiley

Ferrari leverer absolut også de biler der lige er "lidt bedre end de andre", men tjek priserne på en 5-10år gamel ferrari, så skal du se afskrivninger der vil noget.

• #36   11. mar 2010 Utroligt folk vil sælge en motorcykel, de selv regner for at være verdens bedste !!

• #37   11. mar 2010 Michael, det er jo kun for at købe en nyere udgave af verdens bedste mc!
    smiley

• #39   11. mar 2010 Nu er en ting jo også hvad de står til salg til og en anden ting hvad de rent faktisk sælges for? Jeg syntes en VFR er en dejlig mc, men så er det altså heller ikke mere fantastisk IMO. Jeg syntes de er lige optimistiske nok mange af dem der er til salg, da den ER ved at være en gammel dame efterhånden (ikke 800'eren jeg taler om) Jeg har selv haft en og den var udemærket, men min CBR900 har været mindst ligeså stabil, og en noget mere frisk model IMO.

Kommentér på:
Oh my god! VFR med guldstel?

Annonce