1.390 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
36 Svar
Oh my god! VFR med guldstel? Oh my god! VFR med guldstel?
Jeg har lige konkluderet at en VFR fra dengang i 90'erne ikke har alustel, men guldstel. Sådan må det da hænge sammen når man tjekker brugtpriserne... En 15-17 år gammel maskine UDEN indsprøjtning og UDEN abs med 60000 på tælleren, koster mere end en ny SV650er??
Hvem køber dog alle de gamle vfr? Forstår det ikke.....
0 synes godt om
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 1 Emner: 191 Svar: 2.418
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 642
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 441
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 57 MC-er: 19 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 642
lige præcis vfr er ikke den bedste at sammenligne med...
og ang. honda-folk, hvad havde du regnet med
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
Og vil gætte på, en 15 år gammel VFR har præcis de samme vedligeholdelsesomkostninger som en ny MC. Dog forudsat den ikke er misligeholdt.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
Og for resten, så vil jeg heller have en ny suzuki sv 650 / 1000 en en gammel ukneppet VFR....
mar 2004
Følger: 28 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 60 Svar: 583
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 85 Svar: 849
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 224
Har GSX750F'en ikke været her siden 1984 uden ændringer til andet end kåbens udformning?...
Jeg synes det er imponerende så lidt visse modeller falder, men jeg tror nu at de færreste rent faktisk er i stand til at forklare hvorfor. På mig virker det lidt som noget kollektiv benægtelse.
Personlig har jeg da også råd til at tage min mc med mig i graven - den koster jo næsten intet i vægtafgift, kun 1.200 i ansvar og skal ikke til syn. Så i modsætning til en bil, er det et reelt alternativ at blive tøsefornærmet over de lave bud fra køberne og gemme mc'en i garagen frem for at sælge den. Og så bilde sig selv ind, at den er mere værd næste sæson
nov 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 42
GSX750F blev til som biligt alternativ til Suzukis daværende topmodeller.
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 224
Nu er jeg ikke så historisk interesseret, så jeg aner ikke hvad priserne på e.g. VFR var dengang. Men normalt får man lov til at betale kassen, hvis man vil have det sidste nye (det gør man i hvert fald med biler, mobiler, computere og næsten alt andet jeg kan komme i tanke om).
Normalt sker der så det, at de ting som man betalt en premium for ved købet af produkt X efter 3 år er standard og næsten ikke noget man betaler ekstra for. Så hvis et produkt var det ypperst teknologiske vidunder, plejer det da bare at have en større årlig afskrivning.
>VFR var foran sin tid da den kom frem.
Jeg ser derfor ikke at det skulle være en grund til de høje gensalgspriser. Der kan selvfølgelig være noget ekstra historisk værdi over et produkt, som er blevet symbol for et teknologisk gennembrud, men selv hvis det er årsagen er der stadig et problem med resten af markedet.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
Nej, jeg blev bare (igen?) overrasket over hvor lidt brugt motorcykel man får for pengene. Selvom der er et stort overskud af maskiner på brugtmarkedet idag....
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
apr 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 211
Efter en prøvetur på begge var tvivlen væk, det skulle klart være en viffer.
Michael J:
Mht ensretteren, ja så er det et svagt punkt på Honda's vfr, men det faktisk også det eneste.
Og til en tusse må det siges at være et lille problem, specielt hvis man køber en Schnabel ensretter, som er bedre end den org.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
I 2006 blev der importeret *mange* VFR fra andre EU lande - det betød bl.a. en knæk i nedadgående retning for brugtprisen! Hvad angår vedligeholdelse, så er VFR hverken højere eller lavere end så mange andre. At nævne ensretteren... ahhh... det er næsten for nemt! Korrekt.. den/de org. ensrettere har det med at stå af pga. varme. Montering af snabel-a og desuden monteret "korrekt" med bedre køling løser det problem for altid!
At sammenligne sv650 med VFR - både teknisk såvel prismæssigt... hmmm... ej, den holder altså ikke!
Og ja.. jeg er (også) én af dem som har ejet en VFR... og må blankt erkende, at det er og bliver den bedste MC jeg til dags dato har kørt/ejet! Ikke dermed sagt at jeg aldrig ville skifte til noget andet... det er jo sket... tiderne skifter hele tiden... men de ca. 45.000km den fragtede mig rundt i hele europa var i fuld tryghed.. det er og bliver kvalitet ud over alle grænser!
VFR er *IKKE* bedst til noget som helst... den er i alt beskedenhed bare god til det hele! Eftergivende og let kørt... Mange i VFR kredse vil påstå at det absolut ikke er en god begynder-MC - det er jeg uenig i... den er ikke mindre end perfekt - behandlet med respekt!
Og hvis vi skal retur til den røde tråd, så kan du bare regne med, at hvis du køber en VFR med en solid alder/km, så taber den bare ikke så meget i værdi som så mange andre! Det er lige før jeg vil kalde det en "no brainer"..... Men heldigvis er der mange som vælger noget andet og giver forskellighed - hurra for det!
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.843
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 485
Nu er der også en verden til forskeld på en Honda VFR og en
Suzuki SV650.
Ligesom jesper skriver der er på en Mercedes og en Swift.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Men at en VFR er lige så kedelig at køre som en gammel mercedes 300 Diesel vil jeg give jer alle sammen ret i! ;o)
- Men det er jo det de gamle vil ha' :oP
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 6 Svar: 3
Der er nok ikke mange Suzuki'er der kan køre 852.000 Miles dvs. 1.363.200 km på 2 motorer, søg Stan Wilson vfr der kommer lidt frem der og ellers har jeg en artikel liggende som pdf hvis du skulle være interreseret i den.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Fordi EN VFR har præsteret det, er det jo ikke garanti for at ALLE sammen kan
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 6 Svar: 3
Det har du helt ret i, men du kan ikke rokke ved det faktum at kvaliteten er i top på en VFR, jeg har haft mange mc'er igennem tiden og intet der har kunnet måle sig med mine VFR cykler, men det er jo heldigvis smag og heldigvis for det, ville være noget kedeligt hvis der kun kørte en slags mc rundt
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.501
En VFR er bare set gennem tiden, en af de MC'er der har været en tand bedre end de andre. Den er ligeledes også blevet reference motorcyklen i sin klasse. Først inden for de sidste par år, har der været konkurrenter på banen der gjorde nogle ting bedre end VFR'en.
Men en SV ejer vil aldrig forstå hvorfor en VFR er mere værd. Men det er den bare.
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 346
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 24 Svar: 224
>Men det er den bare.
Jeg holder mig til kollektiv tøsefornærmelse, der er gjort mulig pga. manglende krav om syn og lave faste udgifter
Ferrari leverer absolut også de biler der lige er "lidt bedre end de andre", men tjek priserne på en 5-10år gamel ferrari, så skal du se afskrivninger der vil noget.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 276
dec 2003
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 79 Svar: 1.092
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
Oh my god! VFR med guldstel?