{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hjelm
  • #1   16. mar 2010
    ved ikke om du kan bruge dette link

    mvh



    http://sharp.direct.gov.uk/


  • #2   16. mar 2010 nogen siger at hvis hjelmen er mere end 5 år gammel skal den kasseres ???

  • #3   16. mar 2010 Enig i ovenstående, og det er jo også dejligt at få ny hjelm smiley

    Jeg tror kun det er tiden på hovedet og ude i solen som er med til at nedbryde. Tiden den ligger i stofpose i et skab tror jeg ikke spiller nogen rolle. Så hvis du ikke har kørt så meget, f.eks. under 30.000 km i perioden, så ville jeg ikke betænke mig på at køre 5-10.000 mere med den.


  • #4   16. mar 2010 hej

    var lige ude og chekke - der står at det er en shoei raid bag på den og W 12 indeni den.
    hjelmen har vel kørt cirka 5.000 km max og har stået på et godt varmt loft i 3½ år - tror i den tager skade af det?

    omvendt - mit hoved er vel mere værd end en ny hjelm koster men vil gerne høre jeres mening.


  • #6   16. mar 2010 det se ud til den klare sig ok i den test jeg smed et link til . .

  • #7   17. mar 2010 Er du i det hele taget i tvivl, SÅ skal den skiftes!! Alt udstyr du er i tvivl om, bør du slet ikke anvende!

  • #8   17. mar 2010 Hej hvis en hjelm Er mere end 5 år gammel så SKAL der skifteds ud. Indmaden misret sin styrke og yder skalden mister også sit.


  • #9   17. mar 2010 Er enig med Soldier Med ny MC. Hvis du er i tvivl så skift.
    Sjyp har også ret, en ny hjelm er sku lækkert at få på, dufter godt og sidder godt til.

    Har selv haft en raid II, fin hjelm. Da jeg så skulle købe en ny sidste år, ville jeg gerne have en XR-1000, men den sad bare mærkeligt på mig. Så efter at havde prøvet samtlige modeller rundt om i kbh, er jeg endt op med en Arai RX-7 Corsair, med mindre kindpuder.

    Har kun en anden ting at spørge om til det. Som du selv bringer på banen

    Hvor meget syntes du så selv dit hoved og helbred er værd??


  • #10   17. mar 2010 så længe den ikke er blevet tabt eller har fået slag burde det ikke gøre noget. Mere kompliceret materialer er den jo heller ikke lavet af. Men hvis du vil have en ny hjelm, så køb en Arai smiley GP5x kan anbefales. Stort set samme hjelm(bare til mc) som GP5 der blev brugt i F1 før de skiftede til kulfiber.

Kommentér på:
Hjælp til hjelm

Annonce