654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Racercykel & Nakkepåvirkning på en R1 Racercykel & Nakkepåvirkning på en R1

Hej derude..
Nogen der kan komme med et godt råd her:uden at skulle sælge ...
Når jeg kører stærkt omkring de 145 & opefter (selvfælgelig kun i tyskland) bliver min hjælm trykket hårdt ind i panden & jeg kan mærke at mine nakke virvler bliver trykket...pga vindpres... er der nogen tricks eller andet man kan gøre for at ændre dette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racercykel & Nakkepåvirkning på en R1
  • #1   26. mar 2010 Ja du sidder alt for oprejst på din cykel! Din hjelm er muligvis for stor (huske den skal sidde MEGET fast) og så skal du ligge dig ind over tanken så vindskærmen kan "brække" vinden og fører den opover dig! Men det lyder også som om din hjelm trænger til udskiftning!!!
    Mvh
    Poul

• #2   26. mar 2010 Hvilken hjelm kører du med? syntes ikke jeg har det problem med min Schubert R1 (måske lidt når man krydser de 200, NATURLIGVIS ikke i DK!

• #3   26. mar 2010 få en mindre hjelm, eller bedre kåbeglas

• #4   26. mar 2010 Hvis 2 ovenstående indlæg ikke hjælper, MÅSKE en lidt højere/anderledes udformet vindskærm.

• #5   26. mar 2010 Årh ved 145km/t ???

Oplever kun den slags med min Arai Corsair når jeg runder de 240+ `(self på en privat bane i tyskland osv) hehe

Så kan ikke forstå du kan opleve det ved de "lave" hastigheder

Sikker på det ikke skulle have været et 2 tal istedet for et 1tal? smiley altså den hastighed du skriver smiley

/Kristoffer

• #6   26. mar 2010 enten passer din hjælm ikke helt rigtigt,har selv prøvet det,men efter jeg købte en anden hjælm har jeg ikke oplevet det.

ellers kunne du sætte et højere kåbeglas på

• #7   26. mar 2010 jeg har selv tænkt på det i skriver, min hjælm er en IXS indkøbt for 2100-sidste år & skulle være støjsvag, hvilket jeg ikke har oplevet (vindstøj)
    Og jeg læner mig indover tanken også for at få vinden til at bære så belastningen forsvinder i hænderne & armene...& det er ved 145km/t..
    selvfølgelig over en tidsperiode på ½ time eller mere... højere kåbeglas hmm det må jeg prøve at kigge efter... flere gode råd& erfaringer fra alle jer modtages stadig gerne... tak til jer der har skrevet...

• #9   26. mar 2010 Jeg kan altså sidde oprejst med en hånd på styret ved 150 km/t uden at vinden er et problem... selvfølgelig kan man mærke vinden og kan da også være øm i nakken efter en lang tur men ikke noget der er et problem!

• #10   26. mar 2010 Vil tro det er din hjelm der måske ikke passer rigtigt også kåbeglasset
    jeg har skiftet min double bubble skærm ud med den orginale, og der er kommet en del mere blæst.
    Men man får nok aldrig samme comfort som en der køre på en goldwing med panser vinduet slået op

• #11   26. mar 2010 Der er utrolig meget forskel på aerodynamiken af hjelme.. med min gamle caberg var 145 også ubehageligt, men med min nye shuberth s1 kan det slet ikke mærkes.. man sidder helt stille med hovedet, og det kører ikke rundt i turbolens..

Kommentér på:
Racercykel & Nakkepåvirkning på en R1

Annonce