5.567 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
28 Svar
mit KM tal skal ændres! hvem kan? mit KM tal skal ændres! hvem kan?
Well
Nu når der er kommet en motor i min TL´er der kun har gået 1600km! Så ville det jo være fedt lige at få KM tallet rettet!
Det er digitalt!
Hvorhenne kan man få det gjort? og hvad koster det?
0 synes godt om
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
sep 2004
Følger: 24 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 610
mar 2004
Hvis det var svindel så ville jeg da slet ikke skrive om det herinde!!
Grunden til at jeg spørger, er at sidste sæson ringede til en synshal. De sagde at hvis man fik en ny motor i, kunne man nemt få ændret km-tallet og at det var fuldt lovligt. Bare man gjorde opmærsksom på det til syn!
Det krævede bare at man havde en kvittering på motor med km-tal. Han henviste mig til en i KBH der ændrer km-tal som jeg så kontaktede. Og han fortalte mig det samme!
Jeg har bare ikke hans nummer mere desværre. derfor jeg spørger herinde!
Derudover så i forbindelse med et salg af min TL´er så er der lavet en komplet liste med hvad der er lavet ved den, ved hvad km-tal osv. Den ombygning jeg e rigang ed er ret omfattende. Og jeg er sikker på at når tiden kommer, så vil en evt køber værdsætte en sådan liste med billeder osv. Så du kan være helt rolig! Der er intet med svindel her basse! Du skal være velkommen til at kalde mig en svindler den dag jeg sælger min TL ér og IKKE gør opmærksom på at der er komemt ny motor osv i den! Det sker bare ikke.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Ændre man det skal man bare oplyse en evt køber om at lejer og afjedring (som også har en begrænset levetid) har rullet flere km en hvad der står på triptælleren.
Hvordan det skal gøres på en TL1000 har jeg ikke forstand på.
/
Jesper
mar 2004
Så tag det helt roligt! Der er billeder af hele moletøjet, og så har jeg skrevet op hvad der er gjort og hvornår det er gjort! Og det er ikke noget der er hemmeligt!! Tværtimod. Det gøt at den bliver nemmere at sælge når det kommer så vidt engang!
Det eneste der faktsik ikke er skiftet på TL´eren er tændspoler! ledningsnet, 1/4 del af alle bolte, selve tændingen og så CDI enheden. Resten er skiftet! Fælge med lejer er nyt, forgaffel med kronrørslejer og master har kørt 800km, bagsvinger med lejer har kørt 2200km, motor har kørt 1600km, indsprøjtningsmoduler har kørt 0km. Så samtlige lejer er skiftet
stel, bagstel (begge lakket i år), kåbedele (der er lakket sidste år), clipons, koblingsgreb er faktisk det eneste der har kørt det oprindelig km-tal på min TL´er!
Er der mere jeg skal forklare for ikke at blive kaldt en svindler?
mar 2004
Ser om jeg kan finde ham
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
/
Jesper
mar 2004
Han kunne forhøre sig lidt mere inden har klandre at det er svindel jeg opfordrer til!
Jeg har som skrevet fået de her oplysninger af en synshal.
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Man må ALDRIG justere kilometer tælleren, ligemeget hvad du end får lavet ved din cykel.
om du så skifter 99% af din cykel ud.
-Jesper
mar 2004
Med det du siger. Hvad gør man så i forbindelse med en skade hvor fx speedometerhuset bliver smadret? Man kan jo ikek købe et nyt med fx 35455km på?!
Jeg kontakter lige en synshal imorgen og så må de henvise mig til et sted der kan give mig svar på om det er lovligt eller ej!
Bare underligt jeg sidste år fik at vide det var ok
mar 2004
Men hvad gør man hvis så hvis man fx smadrer sit speedometer hus?
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 53
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
Dette er dog bare et gæt.
Jeg ville ikke skrue mit spedometere tilbage hvis jeg var dig.....Personligt ville jeg ALDRIG købe en mc hvor der var skruet på uret, Der er jo forskel på at købe en mc der har gået 10 tkm. eller en som reelt har gået 68 tkm. uanset om der står 10 tkm på begge speedoer, håber at du lige forstår hvad det er jeg mener ;O)
-Jesper
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
www.speedometer.dk
Det tog ikke lang tid at finde.
Min holdning til dette er lidt ambivalent. Det er fint nok at man praktisk taget skifter alle sliddele ud men jeg ville nu ærlig talt helst stå med fakta i hånden og SÅ tage stilling til et evt køb af bil/mc hvis kvitteringer på div dele forelægger. MC'en har kørt det antal km uanset hvad - man kan så bare af fornuft se at MC'en praktisk taget er som ny...
Man ændrer vel heller ikke på årgangen fordi man skifter alt ud på en cykel. Det er godt nok et farligt felt.
Men her er lidt til dig S-G ...din ske!!
Arne
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Ved I forresten mht evt omregistering hvis man skifter motor? Er det tilfældet eller er det ligemeget?
-Eller skal vi kun omregistrere når vi slår et nyt stel-nr i? *rækker tunge*
mar 2004
ANyway, så er det skide km-tal i sidste ende pisse ligemeget! Køber får at vide hvad der er skiftet og hvad der ikke er skiftet! Så er det jo ligemeget hvad der står på km tælleren! Det ændrer jo ikke på noget som helst!
nov 2005
Følger: 74 Følgere: 69 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 836
Men hvis jeg en dag købte en motorcykel elelr bil hvor km-tallet var væsentligt lavere end hvad realiteterne burde være, ville jeg slå kolbøtter i vrede hele vejen ned på stationen. Det kan i vel alle give mig ret i?
Men Seb, læs det øverste jeg skrev.
God weekend,
Røssi
sep 2005
Følger: 1 Svar: 26
Det ville ikke gøre mig nervøs hvis du gjorde det, du skulle nok oplyse det til køber, men problemerne kommer måske når den køber så vil sælge cyklen, så kan den pludselig få en helt ny historie :| Den ville jeg lige tænke over før jeg ændrede på de tal i hvert fald
mar 2004
Men jeg tror nu også det komemr meget an på hvordan manden er og agere npr man køber!
Jeg har intet at skjule.. Tværtimod så er det vist kun godt for min TL´er at den har fået hele den tur! Alt er jo skiftet til nyt!
Jeg finder lige ud af hvad jeg gør. Og uanset hvad udfaldet bliver, så skal en evt køber nok få alt at vide hvad der er at vide
Jeg er desuden sikker på den nok skal blive solgt herinde engang når det er
Ihvertfald tvivler jeg på manfinder en federe TL´er i DK
mar 2004
Jeg tror også jeg vil overveje at lade være! I sidste ende er det jo ligegyldgt med det km tal!
jul 2004
Følger: 50 Følgere: 40 MC-er: 12 Emner: 39 Svar: 193
så mit råd lad vær
hilsen anders
mar 2004
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
Ikke på sådan en cykel !
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 300
I mit tilfælde blev min mc totalrenoveret i '92 hvor den bl.a. fik nyt speedometer og har kørt knap 3000 km. siden. Det tæller mere for mig end hvad cyklen har kørt totalt.
Jeg ved godt det er en helt anden historie med de nye mc'ere, der ville jeg nok også være varsom med at ændre det.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
- gnubbebogstaver?
- eller indbygning af et nyt LCD ( high-techstealth-style)?
Bollox aside: Helt ærligt, Seb - jeg tror du skyder dig selv i foden ved at pille ved kilometyr-angivelsen. Jeg føler mig helt og aldeles overbevist om, at det for enhver potentiel køber, der tilbringer mere end 5 min i selskab med dig/kværnen vil være evident at TLS'eren har været udsat for kærlighed ned i mindste detalje.
Og det vil vægte langt mere end et given kilometertalsangivelse...;-)
- Just my two cents...
mar 2004
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.545
mar 2004
Den bliver skruet færdig i påsken. Håber jeg når med til Esbjerg .)
mit KM tal skal ændres! hvem kan?