{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.289 visninger | Oprettet:

Når man køber brugt mc? {{forumTopicSubject}}

Heey smiley

Jeg er ved at tage kørekort til mc, og vil selvfølgelig købe en mc snarest muligt. Men da jeg aldrig har haft bil, mc eller lign. aner jeg ikke hvad jeg skal når jeg køber en,

Det er vel ikke bare at give sælger pengene, melde den til forsikring, og så ud og køre? smiley

Hvad skal jeg fortage mig udover disse ting når jeg vil ud og købe?

På forhånd mange tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man køber brugt mc?
  • #1   27. mar 2010 Du skal jo selvfølgelig gå motorcyklen igennem inden køb.
    Om man handler kontakt, pr bankcheck eller bankoverførsel er en aftale mellem sælger og køber.
    Så skal enten du eller sælger omregistrere den. Det er ved omdregistreringen du skal bruge forsikringsbeviset.

Ikke noget.

• #2   27. mar 2010 fdm slut seddel og et forsinkrings "bevis" og et ring til bilbogen!

ud og kig! finder du kværnen, så få stel nr, ring til bilbogen 86 12 91 45 og kontroller om der er rest gæld! køb kværnen og lav slut sedl du har printet ud fra fdm med sælger. hvis den ikke har været synet inden for et år, skal den til syn igen! når den er gennem syn og inden 3 uger efter købet skal den omreg og der bruger du syn artesten og dit forsikrings bevis!

Helt og lykke:)

mvh Jonas

• #3   27. mar 2010 Der findes mange guides på nettet, som du sagtens kan bruge.
    DBA har denne: http://www.dba.dk/misc/pdf/BrugtguideMC.pdf
    Bilbasen har denne: http://www.tox.dk/download/other/bb-kobsguide-mc.pdf

Husk at tjekke for restgæld!!!

• #4   27. mar 2010 Skal vi ikke lige slå et søm igennem ordet "restgæld".

Ordinær gæld er sælgerens problem - også efter et salg. Det man skal checke hos bilbogen(Tingbogsoplysningen) er om der er tinglyst PANT i køretøjet. Altså om cyklen er stillet som registreret sikkerhed for et beløb.
    I det tilfælde er sælger nemlig ved at sælge noget som ikke tilhører ham!

Du skal have stelnummeret klar, når du ringer til bilbogen. Det er det, der fastlægger cyklens identitet i pantmæssig sammenhæng.

Gæld, hvori cyklen ikke indgår som pant, er køber aldeles uvedkommende.

Det er heller ikke helt dumt at sikre, at det virkelig er ejeren man handler med - overensstemmelse mellem registreringsattest og noget ID.

• #5   27. mar 2010 Tusind tak for svarene.. har allerede hjulpet mig meget smiley

Kommentér på:
Når man køber brugt mc?

Annonce