{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.918 visninger | Oprettet:

Indregistrering af mc {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber nogen kan hjælpe - jeg er ved at være groet noget fast her på nettet.

Jeg skal have indregistreret min mc, men kan ikke helt gennemskue i hvilken rækkefølge man skal gøre tingene (syn, forsikring, motorkontoret etc.) Er der nogen der meget simpelt kan skrive de ting man skal igennem og i hvilken rækkefølge???

På forhånd mange tak!!!

smiley Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indregistrering af mc
  • #1   28. mar 2010 motorkontor efter prøveplader , så syn, så forsikringsbevis og så motorkontor med forsikringsbevis og synspairer

  • #2   28. mar 2010 1- Bestil en forsikringsvebis hos din forsikring.
    3- På motorkontor efter "prøveplade" (100 kr pr. dag) hus den originale (afmeldte) registreringsattest.
    4- Til synhalen for toldsyn og almindeligsyn (begge syn sker samtidig/samme stedl).
    5- Til SKAT og få vurderet og betal registreringsafgift (med dit dankort).
    6- Køb din plade på stedt efter betaling af registreringsafgifter.

    Hvis du ikke er tilfreds med vurdering (reg.afgift), udfylder du et skema og afleverer du det.

    held og lykke med det.


  • #3   29. mar 2010 1. tjek din mc så den er klar til syn
    2. bring din mc til synshal, trailer eller prøvenumre
    3. efter godkendelse hent papir ved forsikring
    4. hent nummerplade på motorkontor
    5. spænd nummerplade fast og kør forsigtigt


  • #4   30. mar 2010 Hej. lige et par spørgsmål til jer kloge hoveder! jeg har en honda pacific coast fra 1992.. men jeg skal så betale afgift på ca 28000. den er toldsynet. jeg har følgene papirer på den/ registreringsattest fra holland fra 2007, og toldsyns papirer fra dk i 2007. og beregnings papirer fra skat, på registreringsafgift. på de 28,361kr.. hvad gør jeg, i hvilken rækkefølgede.
    håber der er en der kan skære det lidt ud i pap for mig.. mvh jonas


  • #5   1. apr 2010 Hejsa,

    Jeg har nu fået toldsynet mc'en, og kan bekræfte rækkefølgen:
    1. Sørg for at din mc kan synes
    2. Bring din mc til syn+toldsyn. Foregår på samme måde, men toldsynet er den del af synet hvor de bl.a. vurderer mc'en stand etc. Det kan betale sig at bestille tid, da det tager lidt længere tid end normalt syn. Efter synet får du parpirer med så din mc kan indregistreres.
    3. Indregistrer mc'en. Kør på Told&Skat motorkontor, træk et nummer og få vurderet mc'en - betal med dankort. Medbring orig. reg. attest og papirer fra Toldsyn.
    4. Få pladerne til mc'en lige efter din mc er blevet indregistreret.
    5. Hvis du er utilfreds med vurderingen - klag over det og få en revurdering hvor mc'en skal besigtiges.

    Håber dette kan bringe lidt lys over sagen til alle andre også.


  • #6   7. apr 2010 Jeg har hørt at man kan nøjes med at betale et depositum til reg.afg. og kan få udleveret nummerplader, imens sagsbehandlingen finder sted over et par uger. Efter et par uger, får man så oplyst den fulde afgift. Ved ikke om det stadig er sådan efter de nye regler, der blev indført i 2009.
    Er der nogen herinde, der ved noget om det?


  • #7   9. apr 2010 Hej. tak for svarene. det jeg er en anelse i tvivl om er mht. forsikring? skal jeg tegne forsikring inden syn? og mc,en er jo blevet vuderet af skat. til en afgift på 28,000kr. ham jeg købte den af sagde til mig jeg så ikke skal igennem den procedure igen!! håber det gav lidt mening. er bare lidt forvirrende når ting der egentlig burde være simple, drukner af berukratiet.

Kommentér på:
Indregistrering af mc

Annonce