{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.622 visninger | Oprettet:

afgift, toldsyn osv. papir! {{forumTopicSubject}}

kære alle mcister smiley
jeg skal snart ha betalt afgift på min r6, (første gang jeg prøver det) mit spørgsmål lyder på hvad for nogle papir skal jeg udfylde inden toldsyn og afgift betaling, og i det hele taget en god guide til hvordan man slipper lettest igennem hele den smøre uden at skulle tage fri en hel uge i træk fra arbejde, og stå 8 timer hos et skatte center fordi man har glemt at udfylde en blanket.
har kigget i forummet men er sku gået lidt kolde af at lede efter et konkret svar.
så jeg håber der er nogle som virkelig har forstand på det system og lige gider at bruge 10 min til at hjælpe mig på sådan en regn fuld søndag smiley det ville være en stor hjælp.

på forhånd tak
med venlig hilsen Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift, toldsyn osv. papir!
  • #1   4. apr 2010 hehe smiley
    - forum
    Det var også oppe igår...
    du kan læse her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=137830


  • #2   4. apr 2010 ja har godt læst lige den tråd igennem hehe, men der er et link til en blanket som man skal udfylde, men skal jeg kun udfylde den "første del" altså med mærke, model osv. eller skal jeg udfylde det hele også alt det med nedskrivnings værdi og alt det i bunden??

    undskyld men jeg er helt blank på det her område hehe


  • #3   4. apr 2010 du udfylder det du kan og så tager skat resten....du kan reelt kun udfylde det i toppen.

    Men før du bekymrer dig om det, skal du til et registreringssyn OG et toldsyn i en synshal. Her har de en anmeldesesblanket liggende (de fleste har) som du også skal bruge hos skat, men synshallen skal udfylde nogle felter på den for dig, vedr. vægte osv.

    Efter toldsyn/reg.syn kører du så op til skat og betaler nogle penge

    mere er der ikke i det


  • #4   4. apr 2010 jeg er ikke 100% sikker men min logik siger mig at du kun skal udfylde toppen (første del)... alt det med nedskrivning, værdi osv er jo netop det du kommer for at finde ud af smiley

  • #5   4. apr 2010 Den her skal bruges til syn sammen med regstreringattestten på MC'en, dette er kun et eks. den rigtige attest får du i synshallen eller hos Skat.

    http://www.fstyr.dk/Service%20pages/Selvbetjening/Blanketter/~/media/Files/Blanketter/Syn/MO2A_pdf.ashx

    Bemærk "Kun disse rubrikker udfyldes af ejer (bruger)"

    Til Skat medbringes førnævnte papirer + toldsynsrapport +

    http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=64413

    Kun øverste halvdel udfyldes, ned til hvor du underskriver. Det er lettest at gøre dette efter synet da flere af oplysningerne fremgår af den første blanket.

    Til sidst skal du også bruge et udfyldt forsikringsbevis som skal afleveres når du skal have udleveret plader.



  • #6   4. apr 2010 se det er sku at hjælpe en mc'ist i nød! tusind tak så har jeg fundet hoved og hale i det, faktisk ikke særlig svært når det kommer til stykket hehe, men tusind tak! og fortsat god påske!

  • #7   4. apr 2010 Det var så lidt !

    Kan godt forstå at det kribler lidt i fingrene for at komme ud og køre med den fine Yamaha du har stående smiley


  • #8   4. apr 2010 ja det kribler helt vildt især når jeg er på arbejde (anlægsgartner) så kan jeg høre sygt mange motorcykler derude. og det er fandme hårdt hehe smiley

  • #9   4. apr 2010 Det er dog mere i det end de andre antyder ... fremgangsmåden er nemlig blevet lavet om i år ... hvis du skal have plader med det samme skal du smide et depositum på 100.000 kr .. ellers skal du vente 14 dage til en mdr på endelig vudering som du så kan betale på dit motorkontor når du henter pladerne

  • #11   4. apr 2010 Steen P

    Det er godt nok ændret lidt siden de har lagt deres fremgangs måde ind på nettet ..

    Har lige betalt afgift af min mc , det er derfra jeg har alt info

    Der står man kan ordne alt dernede når der er lavet toldsyn og registrerings syn ..

    Men sagen er den at man skal vente til de har gået alt igennem og lavet en endelig vurdering hvilket tager 14 dage til en md ...

    Så sender de et færdigt stykke papir som du kan tage med til et motor kontor efter eget valg, hvor du bare betaler afgiften ..

    Ellers kan du fremskynde ved at betale depositum på 100.000 kr og så får du penge tilbage når sagen er afsluttet. Med mindre du selvfølgelig skal af med mere end 100.000


  • #12   4. apr 2010 Hvis de oplysninger som ligger på Skat's hjemmeside ikke er korrekte så har de da et problem.
    Det er rigtigt at der på det seneste har været en længere sagsbehandligstid pga. alle de varebilsnedvejninger og derefter ombygninger til personbil. Alle disse sager har medført at der skulle udføres 2 afgiftsberigtigelser på hver bil og det har været meget tidskrævende.
    Men nu da den fidus er stoppet vil jeg tro at det går lidt hurtigere, men hvor lag tid det tager ved jeg ikke, men det behøver vel ike tage 2 uger hver gang.
    Vil tro at det også afhænger af hvor almindelig det konkrete køretøj er. Reelt set så er det eneste som de bruget til at fastsætte afgiften, nyprisen og brugthandelsværdien på køretøjet. Det burde ikke tage lang tid at finde ud af det på en 2001 Yamaha R6.


  • #13   4. apr 2010 Jeg har betalt afgift på min MC i Marts 2010, altså i sidste måned.
    Kørte til Høje Tåstrup, fik en pris og betalte med det samme, og fik pladen med hjem. Forstår ikke den med Jeres 100.000kr dep??
    Men sådan foregik det i mit tilfælde og har gjort det de foregående 2 gange jeg har gjort det.
    Men held og lykke med at få betalt den...
    Tror måske i henvender jer det forkerte sted når de skal toldes??
    Men held og lykke med proceduren smiley
    Og lad os så få noget SOMMER OG SOL!


  • #14   4. apr 2010 Har gjort det 2 gange også . Først den den 18 marts ..
    Der efter min kammerats ..

    Sagen er den at det nemlig skal til høje taastrup at godkendes ..
    da de ikke må det i jylland ...

    Begge gange var i Odense


  • #15   4. apr 2010 Så er det da heldigt at Martin K er fra Vestsjælland !

  • #16   4. apr 2010 Det var hvad jeg fik af vide af ham Kim johansson som har med mc'er at gøre i jylland ..

    Man kan også køre til haderslev der ved de ikke en skid og sender en til odensen . Mødte nogle på gangene der måtte tage den tur .

    Men det er ikke noget jeg gider sidde og diskutere ..

    Det er bare sådan det var i mit tilfælde 2 gange ..


  • #17   4. apr 2010 Ja okay det havde jeg ikke lige set

  • #18   4. apr 2010 Kan godt forestille mig at din Buell er lidt speciel, for det første var den ny og der er nok ikke det store sammenligningsgrundlag til den afgiftsmæssigt.
    Men en 2001 R6'er er jo hyldevare i den sammenhæng.


  • #19   4. apr 2010 Måske . . men min ven's cykel er en 2007 cbr 600rr
    og det var samme fremgangsmåde ..



Kommentér på:
afgift, toldsyn osv. papir!

Annonce