1.719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Til alle nyere mc-ister og alle andre Til alle nyere mc-ister og alle andre

Et godt råd til jer alle: Tjek jeres ulykkesforsikring, det er ikke sikkert at I er dækket 100% hvis uheldet er ude og I skal have ménerstatning. Hos nogle forsikringsselskaber skal man tegne en ekstra forsikring ved mc-kørsel. Det er trist at stå i situationen og så finde ud af, at man kun er dækket 50% (jeg taler at dårlig erfaring).

Og så ønskes alle en god sæson - lad så solen komme frem!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning+afskaffelse af klip. 1.400 kr.
  • Rengøring udlejlningssommerhus 750 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 500 kr.
  • VVS udskiftning 1.500 kr.
  • Tømre 1.500 kr.
  • Stramning af vandhane 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til alle nyere mc-ister og alle andre
  • #1   6. apr 2010 Tak for oplysningen!

• #2   6. apr 2010 Det er et rigtig godt råd Lotte.

Hvis man har været ved GF længe er man stadig under den gamle definition af hvad der karakteriseres som en ulykke og har kun 50% mc-dækning. Fandt jeg ud af sidste år da jeg skiftede til IF.

• #3   6. apr 2010 Og tak til dig Tommy, er forsikret hos GF, så det skal jeg da lige have undersøgt smiley

• #5   6. apr 2010 Hos Tryg skal men specifikt have tilføjet MC dækning på sin ulykkesforsikring. Husk det.

• #6   6. apr 2010 Perfekt.. takker for info.
    min ulykkesforsikring ved tryg dækkede ikke mc.
    så det er blevet tilføjet nu. smiley

• #7   6. apr 2010 Jeg blev da spurtg om jeg ikke ville have den extra dækning for mc kørsel da jeg fik lavet mc forsikring, er da i alles interesse, du er dækket og de tjæner penge

• #8   6. apr 2010 Hej.
    Ja det er ikke alle forsikringsselskaber der oplyser de reelle data,det fandt jeg også ud af da jeg gik mine policer igennem.Så hos forsikringsselskabet Vestjylland er det også nødvendig med en extra tillæg for at være 100 % dækket. Gert

• #9   6. apr 2010 Hos Codan kræver det også ekstra dækning... Omkring 4-500 ekstra pr. år mener jeg.

Runa hvor jeg var tidl. var det indkluderet.

• #11   6. apr 2010 Har Fair, og min fritidsulykkesforsikring koster mig ca 10000,- om året da jeg er forsikret i hoved og røv oz som Mc kører, uden den xtra del til mc ville jeg kun sidde for små 2000,-

• #12   6. apr 2010 Giver 1800 på min fritid/ulykke forsikring MED MC, 2 mill hvis jeg bliver invalid og 200.000 hvis jeg kradser af. ....uden MC skulle jeg betale ca. 1100 smiley

• #13   6. apr 2010 Prisen afhænger af forsikringssummens størrelse, dit erhverv og din alder, så det er svært at sammenligne priser. Der er også en del ulykkesforsikringer som har dobbelt erstatning når en vis mengrad opnås, så der f.eks. udbetales 2 mill kroner fra en police med 1 mill kroner i forsikringssum.

Vær også opmærksom på at tegne dækning for farlig sport hvis du kører banedage. På min forsikring var det en samlet udvidelse for motorsport, faldskærmsudspring, paragliding, bjergbestigning o.s.v. og den dækker med en lavere sum end hvad der ellers gælder (og er til gengæld skide dyr i præmie)

Kommentér på:
Til alle nyere mc-ister og alle andre

Annonce