891 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Hjælp med første cykel Hjælp med første cykel
Hej hej..
sidder og blandrer markedet tyndt for en dejlig cykel at starte på nu da solen er begyndt at kigge frem igen. Min viden om de enkelte modellers svagheder er ufattelig begrænset, da jeg er noget ny i faget..
min pengepung rækker heller ikke til det helt vilde men har kigget på følgende modeller:
Suzuki gsf 600 bandit
Suzuki gsx-r 400 (både ss og gk76)
Kawasaki zxr 400
Yamaha fzr 600
er der nogen som har erfaringer med disse maskiner vil jeg meget gerne høre lidt om plusser og minuser ved dem
andre bud på en dejlig startercykel er såmænd også velkomne, kom frisk
0 synes godt om
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 455
Har du overvejet at bruge søgefunktionen på siden? Den kommer med mange guldkorn
Ellers er der vel ikke så meget at sige... De små 400cc er generelt super underholdende maskiner. De mangler selvfølgelig lidt motor i forhold til 600cc, men de er nu ganske underholdende da de ofte har kanon sving egenskaber og fantasiske bremser og stel. Desværre er de jo ved at være 20 år gamle nu og alene det gør at jeg aldrig ville kigge i den retning.
Bandit er også ved at være en gammel hest. Hvis jeg ikke husker meget galt er det noget luft/olie kølet noget. Ikke verdens nyeste konstruktion, men gennemprøvet og generelt holdbart. Solid mekanik der generelt virker. Synes personligt den virker lidt "tung" og kedelig
Fazeren er jeg personligt mest til. Den er vandkølet, og virker rigtig frisk. Den ene model jeg har prøvet af dem var en rigtig fornøjelse. Meget omdrejningsvillig og gode køreegenskaber. Den liger ikke en racer som 400cc maskinerne gør, men tilgengæld er den væsentlig nyere og formentlig også mindre tæsket af forskelligere ejere. (Min egen fordom om 400cc maskiner er at de skifter ejere hver andet år når ønsket om større melder sig)
Der kommer sikkert en masse der ikke er enige, men dette er MIN egen opfattelse
Har du overvejet en sv650? Nogle kan lide dem, andre kan ikke, men det er en lidt anderledes cykel end dem du nævner
Mvh
Kasper
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 49
fzr600 er som du siger ikke HELT så sporty som de andre men stadig fed.. min gennerelle frygt ved at købe "ældre cykler" er en kæmpe mekanikker regning og en masse bøvl.. er dette en maskine man umiddelbart kan "stole på"?
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 455
Jeg havde engang en fzr600 ikke R modellen. De har 92hk og ser lidt mystiske ud bagfra. Generelt er det en lækker cykel. Jeg ved dog ikke om min var voldbollet, men den drak en del olie og havde diverse problemer mens jeg havde den. (fra 30k-40k). Det var ikke det fedeste bekendtskab
jun 2004
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 19 Svar: 360
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 321
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.170
(link fjernet)
24.800,-
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.547
den mc jeg har ( suzuki gsxf) købte jeg som første cykel, og jeg har ikk fortrudt et enkelt sekund. den kører bare derud af, og blir kun sjovere for hver gang jeg kører på den.
nogle syntes den er grim og gammel teknik, men det er teknik der virker og det er meget holdbart.
ellers så er det vel bare ud og prøve de maskiner som du har overvejet og evt tage en tur på den/dem.
held og lykke med købet
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 15
Hjælp med første cykel