891 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp med første cykel Hjælp med første cykel

Hej hej..
sidder og blandrer markedet tyndt for en dejlig cykel at starte på nu da solen er begyndt at kigge frem igen. Min viden om de enkelte modellers svagheder er ufattelig begrænset, da jeg er noget ny i faget..
min pengepung rækker heller ikke til det helt vilde men har kigget på følgende modeller:

Suzuki gsf 600 bandit
Suzuki gsx-r 400 (både ss og gk76)
Kawasaki zxr 400
Yamaha fzr 600

er der nogen som har erfaringer med disse maskiner vil jeg meget gerne høre lidt om plusser og minuser ved dem

andre bud på en dejlig startercykel er såmænd også velkomne, kom frisk smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med første cykel
  • #1   11. apr 2010 Hej Bertram

Har du overvejet at bruge søgefunktionen på siden? Den kommer med mange guldkorn

Ellers er der vel ikke så meget at sige... De små 400cc er generelt super underholdende maskiner. De mangler selvfølgelig lidt motor i forhold til 600cc, men de er nu ganske underholdende da de ofte har kanon sving egenskaber og fantasiske bremser og stel. Desværre er de jo ved at være 20 år gamle nu og alene det gør at jeg aldrig ville kigge i den retning.

Bandit er også ved at være en gammel hest. Hvis jeg ikke husker meget galt er det noget luft/olie kølet noget. Ikke verdens nyeste konstruktion, men gennemprøvet og generelt holdbart. Solid mekanik der generelt virker. Synes personligt den virker lidt "tung" og kedelig

Fazeren er jeg personligt mest til. Den er vandkølet, og virker rigtig frisk. Den ene model jeg har prøvet af dem var en rigtig fornøjelse. Meget omdrejningsvillig og gode køreegenskaber. Den liger ikke en racer som 400cc maskinerne gør, men tilgengæld er den væsentlig nyere og formentlig også mindre tæsket af forskelligere ejere. (Min egen fordom om 400cc maskiner er at de skifter ejere hver andet år når ønsket om større melder sig)

Der kommer sikkert en masse der ikke er enige, men dette er MIN egen opfattelse

Har du overvejet en sv650? Nogle kan lide dem, andre kan ikke, men det er en lidt anderledes cykel end dem du nævner

Mvh
    Kasper

• #2   11. apr 2010 sv'eren er vildt fed men ak pengene rækker ikke helt til det smiley ..

fzr600 er som du siger ikke HELT så sporty som de andre men stadig fed.. min gennerelle frygt ved at købe "ældre cykler" er en kæmpe mekanikker regning og en masse bøvl.. er dette en maskine man umiddelbart kan "stole på"?

• #3   11. apr 2010 nå kom jeg sku helt i tvivl. En fzr600 er ikke det samme som en fazer. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg fik dem blandet sammen.
    Jeg havde engang en fzr600 ikke R modellen. De har 92hk og ser lidt mystiske ud bagfra. Generelt er det en lækker cykel. Jeg ved dog ikke om min var voldbollet, men den drak en del olie og havde diverse problemer mens jeg havde den. (fra 30k-40k). Det var ikke det fedeste bekendtskab

• #4   11. apr 2010 Af de cykler du nævner ville jeg nok vælge Yamaha fzr 600, men køb i hvert fald en 600ccm..

• #5   11. apr 2010 Fzr´eren er en rigtig dejlig og driftsikker maskine, der er masser til salg her på sitet - helt ned i 26k+ klassen. Der får du meget maskine for pengene :o)

• #6   11. apr 2010 køb min..c";)

• #7   11. apr 2010 Næstved mc har en FZR600 billigt til salg.
    (link fjernet)
    24.800,-

• #8   11. apr 2010 sån en suzuki bandit er heller ikk helt ringe.
    den mc jeg har ( suzuki gsxf) købte jeg som første cykel, og jeg har ikk fortrudt et enkelt sekund. den kører bare derud af, og blir kun sjovere for hver gang jeg kører på den.
    nogle syntes den er grim og gammel teknik, men det er teknik der virker og det er meget holdbart.
    ellers så er det vel bare ud og prøve de maskiner som du har overvejet og evt tage en tur på den/dem.

held og lykke med købet smiley

• #9   11. apr 2010 jeg har købt en fzr 600 som min strar mc kig den i min profil

Kommentér på:
Hjælp med første cykel

Annonce