{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.629 visninger | Oprettet:

Kawasaki ninja 250r og 34 hk lov? {{forumTopicSubject}}

hey mcgalleri smiley

har gået og kigget lidt på sådan en kawaski fætter her smiley og er den overhovedet noget værd? eller spild af penge???

leder efter en maskine som HOLDER, altså ikke går i stykker hele tiden... og så samtidig noget som er lidt frisk når man giver gas smiley

om motorcyklen kan køre 170 eller 299+ er for mig fuldstændig ligemeget!! jeg kommer højest sandsynligt aldrig op og køre mere end 150...

men jeg kan dog godt lide optræk smiley

så mit spørgsmål er vel egentlig om hesten bevæger sig når man pisker den ? smiley og om det overhovedet er en god ide og købe en ninja 250r som sin første cykel som 18 årig?

ud over dette vil jeg høre om hvad der sker hvis man bliver stoppet på en cykel og den så har over de 34 hk? fx hvis man smider anden potte på ninjaen osv ?
hvad foresager dette i møde med politiet ? smiley

på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki ninja 250r og 34 hk lov?
  • #1   11. apr 2010 Hvis den har mere end 34 hk får du 5000 i bøde, da du kører på noget du ikke har kortet til !

  • #2   11. apr 2010 Aner ikke noget om ninjaen, men hvis du kører på en mc der er over de 34hk, så bliver du takseret til en bøde på 5000 kr, fordi du ikke har kørekort til den kategori.. Men mener også du kan få den nedsat hvis du er studerende..

  • #3   11. apr 2010 okay... hvor stor er chancen for dette ? hvis man fx smider en anden potte på ? og andet filter?

    altså hvor stor er chancen for at de tjekker ?


  • #4   11. apr 2010 jonas T

    Potten kan de ikke gøre meget ved medmindre den larmer en del. De kan kalde dig til syn hvor du så skal fremvise noget dokumentation på den. larmepotte giver 500 kr i bøde


  • #5   11. apr 2010 jeg har prøvet sån en ninja, og det er virkelig et stykke fantastisk køretøj. den svinger godt, man sidder godt, og den kører fornuftigt. den er ikk super hurtig, men når du lærer den at kende, så kan du nemt følge med fx 600 ccm maskiner når de kører svingture.
    Jeg kører sammen med en som har sån en ninja 250, og han har ikk noget problem med at følge med, og hvis han har så er det kun når det går ligeud og hurtigt, ellers så ligger han lige i røven på os.
    du kan evt tage ud og prøve sån en maskine, og se om det er dig.


  • #6   11. apr 2010 Chancen er nok ret lille...

    Men jeg havde købt en større mc til at starte med, og så drosle den.. Så kan du jo hive droslingen ud når du får det store kort.


  • #7   11. apr 2010 søren: det kiggede jeg også på i starten!! men har forelsket mig i sådan en r6 fra 2006 smiley og det er sgu min drømmecykel! og de 600 ccm der er på markedet som jeg har råd til at betale er ikke lige mig smiley så derfor faldt jeg over den lille ninja her smiley for syntes designet er super fedt smiley og så er den ikke så dyr... så den kan skiftes til en r6 når jeg engang får råd smiley

  • #8   11. apr 2010 jeg ville også tage en 250r som min første hvis jeg skulle vælge...

    startede selv på en yamaha tzr 250 med 56 hypere. Det var en fin og VILD cykel smiley

    Men den var lille og gav god fornemmelse at det at køre, svingteknik osv. Det var god erfaring at tage med sig...

    Hellere småt en stort imø. Jeg er også gået ned i kubik til en 600 fra min tidligere 900kubik, og det er meget sjovere....

    Du er meget hurtigere igennem sving osv. og endnu mere når du skal bakse rundt med den i skuret osv : )


  • #9   11. apr 2010 så sådan en lille 250 ccm'er har altså et fornuftigt optræk ? smiley i hvert fald fra 0-90 ?

  • #10   11. apr 2010 0-100 tager den på ca 7 sekunder... og det er ikke papir info men fra den virkelige verden

  • #11   11. apr 2010 -jonas T
    Her kan du babyninjaens accellerationstider, då må du selv vurdere om det er fornuftigt:
    (link fjernet)


  • #12   11. apr 2010 Det siges jo 0-100 på ca. 5.5 sek på en ninja 250r, Men hvis jeg var dig Jonas ville jeg os kigge på en Suziki gs 500 E :), hvis du vil en pris klasse ned.

  • #13   11. apr 2010 250'ere 4-taktere er sjove. Og til danske forhold er de også ganske kvikke.
    Om det er en ny Hyosung GT250r, den omtalte ninja eller en brugt, så er du garanteret en letkørt motorcykel, hvor du kan lære en masse om motorcyklers fysik, samt more dig på landevejen.


Kommentér på:
Kawasaki ninja 250r og 34 hk lov?

Annonce