{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.501 visninger | Oprettet:

KTM 250 EXC {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens

Nu ser man en motorcykel til salg.. En KTM 250 EXC.. Jeg var solgt da jeg så den, og sælger har den endda til en pris jeg har råd til..

Han skriver dog: Opgivet til 57 hk, men må køres på lille kort.

Har hørt noget om, at dises enduro bikes nogle gange må køres på lille kort alligevel - hvorfor, og hvordan? Er det sandt? Overvejer den så sandelig.. 57 hk til 103kg - det må rykke..

Men hvis man gerne vil køre på den ofte, kommer man så til at skrue mere end man kører? Er den stabil at pendle 12km tur/retur når vejret tilladder det?

På forhånd tak.. Og godnat. Jeg skal have frække drømme om den i nat og håbe at jeg får nogle gode svar..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM 250 EXC
  • #1   13. apr 2010 er den med turbo?

  • #2   13. apr 2010 "KTM 250 EXC Racing" - eneste den hedder. Så nej, det vil jeg ikke tro. Står heller ikke i beskrivelsen? Men den er indreg. på plader.

  • #3   13. apr 2010 Det er en to takter, derfor den høje ydelse og nej du må ikke køre på den med lille kørekort. Begrænsningen hedder 25kw/34hk.

  • #4   13. apr 2010 ja Jesper S, jeg ved det godt, men mener at en anden herinde også havde en til salg, hvis han sagde at den stod opgivet til 34hk men egentlig ydede 57 eller sådan .. ham her skriver det samme.. var også en KTM .. Hmm.. Det kan da bare ikke være lovligt. Nå. Har hørt ham, så må vi se

  • #5   13. apr 2010 Hvis den er opgivet til, og har, 57 hk, må man ikke køre den med "kravlekort"! Står den opgivet til 34, og har 57, må man heller ikke køre den!
    SKULLE uheldet ske, kan ( vil ) forsikringsselskabet køre regres mod dig! Bliver der tale om personskade, kan regningen komme op på 10 millioner!



  • #6   13. apr 2010 Kasper K den diskussion har jeg set op til flere gange herpå, og nej, det passer ikke. Har selv læst forsikringslove igennem, og ansvar gælder ligemeget om du drejer ud på en hayabusa med jeg ved ikke hvor mange hk, og kun har lille kort.. Det er kun hvis du kører som en psykopat i den forkerte side af vejen og smadrer en hel familie at du hænger på millionerne.. Hvis det er en "normal" ulykke dækker ansvar, men en bøde får man nok af politiet.

  • #7   13. apr 2010 Ja, det er den. Synes den ser ok ud..

    Men ja, jeg har lidt på fornemmeren at den ikke er holdbar? Og skal skrues meget i. Det er måske os ok - vil gerne lære mekanikken osv.. Men ikke sjovt hvis det er hele tiden.

    Dog skal jeg køre på den, når vejret er til det, og gerne lidt offroad i weekenderne, og ja.. Så er der lidt bøllecykel over den, det ka' jeg lide smiley selvom jeg kører ordenligt.


  • #8   13. apr 2010 Men som sagt; formålet med den, er mest af alt leg.. Ikke lange ture/motorveje. Men derimod at køre i skole på den, når vejret er til det, og så måske små ture rundt omkring. Men ikke noget pendling på 50 km hver vej -)

  • #9   13. apr 2010 hehe... jeg kan sige dig så meget som, hvis jeg havde de penge, så behøvede du ikke en gang at overveje den smiley

    Jeg ville tage ud og kigge på den, og se/prøve den for at se om den fejler noget...
    Efter som det er en 2 takter, så er alt på den rimelige let at gå til, og er noget man kan lave selv. En offroader, 250cc, 2takt på vej ville jeg bestemt gerne prøve... Det er sku noget der flytter sig smiley

    I forhold til at skulle skrue på den hele tiden, så kan jeg ikke udtale mig om lige den model, men 2 taktere generelt er ikke så slemme at holde kørende. Nye stempelringe en gang imellem, og nyt stempel hver anden gang ringene skiftes, så er det, det.


  • #10   13. apr 2010 Jeg har selv haft en RS50'er(ja, kom med knallert jokes!! :D), og den var da okay at holde kørende. Nu er 57 hk til 250cc bare ret voldsomt - så jeg er mere bekymret om den skal efterses mere end 1 gang pr sæson, altså hvert forår?

    Jeg ved godt det er skide ufornuftigt.. Men.. Jeg er forelsket i den. I want that one!! smiley Hvis det da er lovligt, som han påstår..


  • #11   13. apr 2010 det er ikke lovligt, det kan du være sikker på... Tvivlen kommer først når man skal til at sige hvad straffen/konsekvensen, af at køre på den alligevel, er.

    Jeg har en RS 125 med 34kh og den er efter min opfattelse ganske let at holde kørende. Den der har jo bare dobbelt så stor motor og dobbelt så stor ydelse, så de er vel presset lige hårdt...?

    Men jeg tror ikke det vil kræve flere eftersyn om året at holde den kørende (kommer self an på hvor meget man køre). Ringe og stempel kan dog måske blive nødvendige at skifte...


  • #12   13. apr 2010 Tjah, han har postuleret, at den er indreg. med 18 hk, da den blev testet ved 5000 rpm - så der står på papiret at den har 18, that's it. hvis jeg bliver stoppet af policen på den kan jeg vel bare give dem det stykke papir? de rulletester vel ikke skidtet.. Og mht forsikring så har jeg sagt det: ansvar gælder altid, altid, altid, ligemeget hvad..

  • #13   13. apr 2010 Adam R

    Er udemærket godt klar over, at det er en 2-takter. Nu er jeg bare en af de få der godt kan lide 2-taktere, omend ikke lyden, men ydelsen.. har ikke noget imod at køre på det.

    Og som sagt; skal ikke køre på den dag ud og dag ind, men derimod når vejret tillader det smiley


  • #14   13. apr 2010 Men mht. service, så er hver 10. time ikke godt.. så skal jeg ihvertfald ik' have den

  • #15   13. apr 2010 Jamen hvis du synes og tror det, så skal du da bare fortsætte! Og se bort fra fast ejendom!

  • #16   13. apr 2010 kasper K

    Spar sarkasmen, ved udemærket godt at jeg har ret, og du er forkert på den på det punkt mht. forsikring.


  • #17   13. apr 2010 Har lige siddet og kigget lidt rundt, og jeg mente faktisk den var lavet til vej... Det har jeg så fundet ud af, at det først er nogen af de nyere modeller der er, så det er har været en banecykkel (crosser). Så er de 10 timer desværre noget der skal overholdes hvis du ønsker at den skal blive ved med at køre...

  • #18   13. apr 2010 med denne viden ville jeg nok ikke købe den for at have en cykel at køre hverdagskørsel på, men mere en cykel nummer 2, til når det skulle være rigtig sjovt smiley

  • #19   13. apr 2010 Rasmus H

    Mange tak for hjælpen. Det blir' sgu ik aktuelt så. Skal ikke skrue i skidtet hver 10. time jeg har kørt på den.

    Æv.


  • #20   13. apr 2010 Det er rigtigt at ansvarforsikringen dækker uanset hvad, men finder forsikringsselskabet ud af den ikke har den ydelse som den er indregistreret med og forsikret med, så bliver du personligt gjort ansvarlig og skal tilbagebetale forsikringsselskabet uanset hvad summen på skaden måtte blive på både køretøjer samt personskade.

    Og jo, du skal nok regne med de tjekker det hvis den er indregistreret som begrænset/lille mc.


  • #21   14. apr 2010 Bare lige for at blande mig:

    1: Jeg er helt VILD med 2-taktere, så den KTM må sku da være MEGA sjov... Så KØB KØB KØB! (Og hvorfor kan man ikke finde en Honda CR 500 på plader?? ;o)

    2: MEN - Der er lige lidt ganske grundlæggende "forsikringsansvarsfordeling" der vist er misforstået... Se lige dette nørdede link:

    http://da.wikipedia.org/wiki/Culpa

    Citat: "...skal forsikringen dækket tabet direkte overfor skadelidte, hvorefter forsikringsselskabet har regres mod skadevolderen".

    Det betyder (regres), at forsikringen nok skal dækket tabet overfor manden/barnet/hunden man kører ned... Hvorefter de vender sig mod DIG for at få pengene hjem igen!
    Og det er da vist normal forsikrings-forretning...

    Er i enige?


  • #22   5. aug 2010 Det var en skam at du ikke købte den.. det er en sjov cykel!

Kommentér på:
KTM 250 EXC

Annonce