{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

streetfighter ombygning- afgift? {{forumTopicSubject}}

hello.
Nu har jeg surfet lidt rundt uden rigtig at få svar på om der skal betales ny afgift på en mc, hvis man udskifter bagsvinger og forgaffel fra original til en fra en anden mc model?
så vil jeg også lige høre om man skal betale ny afgift hvis man så køber en fabriksforgaffel. f.eks. showa usd forgaffel og sætter på en mc der har normal forgaffel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  streetfighter ombygning- afgift?
  • #1   15. apr 2010 Konstruktive ændringer er normalt lig med ny afgift... Men.. så vidt jeg ved er det ikke noget problem at skifte gaffel, svinger hjul med mindre du sætter skiver på en gammel tromlebremse cykel eller flere skiver på end originalt....

    Men jeg tro ikke du skal regne med at der ret mange af dem der bygger streetfighter der bekymre sig om det... smiley

    Øster


  • #2   15. apr 2010 nej risikoen for at synsmanden eller politiet buster dig når der er nyere dele på, er vel lille? ift. harleyer der er ombygget, så bliver man vel knaldet. det er forresten en gpz 750 unitrack jeg vil ombygge


  • #3   15. apr 2010 Jeg har i hvert fald lige fået synet Banditten uden problemer!? ;o)

  • #4   15. apr 2010 Der er mange meninger om netop det spørgsmål og mange der har hørt at "de" siger og "jeg tror" men gå til hovedet af hesten en gang for alle og få et klart svar, så er du fri for at gå og gøre dig urealistiske tanker.

    Opsøg en synsmand og få ham til at gennemgå de senest opdaterede direktiver omkring ombygning og udskiftning af stumper på en MC i forhold til afgiftsberigtigelse, han er jo den første dømmende kraft på projektet inden told og skat og må derfor kunne dokumenterer sin afgørelse...


    Kim.


  • #5   15. apr 2010 (Kim)

    Umiddelbart har du jo lidt ret i det du skriver...

    Faktum er bare at der nu til dags er stor forskel på hvad man kan få synet og hvor... uanset hvad der står i diriktiverne...

    Og jeg tvivler på at du får en syningsmand til at sige god for ret meget med mindre han har set cyklen.... Men nogle af dem kan godt se, at selv om at der er bygget meget om, kan cyklen og være i orden .. fordi arbejdet er lavet ordenligt...

    Men det er afgjort blevet meget nemmer at få synet noget ud over standard...


    Jeg køre i klub med 2 der bygger hardcore Streetfighter de har ingen problemer med panserne eller ligende...


    Øster


  • #6   15. apr 2010 Der er noget med at, hvis man bygger en fighter over f.eks en suzuki gsxr 750 fra 1991 og bruger dele fra en 2005 gsxr 750 skal man betale afgift, af det man har taget fra den nye... Da det er samme mærke/model, så har man "bare" opgraderet til en 2005 model...

    Men tager man samme bike og bruger en R1 forgaffel inkl fælg og bremser, zx10r røv, cbr1000rr bagsvinger inkl fælg og bremser skal man ikke betale afgift da biken har fået sin egen identitet og skat ikke har noget at fastsætte afgift efter...

    Men undersøg sagen ved en synmand og skat, så du er sikker i din sag, så du ikke for et stort girokort efter endt ombygning...

    / Bülow...


  • #7   15. apr 2010 Hvis man bruger dele fra andre cykler skal der stadig betales ekstra afgift :o(

  • #8   16. apr 2010 Hvordan beregner de afgift når man "blander" forskellige cykler i et fighter projekt...??

    Overvejer nemli om så´n en fighter, skal være det næste jeg skal lege lidt med...

    / Bülow...


  • #9   16. apr 2010 Det er squ bare lidt hvad de føler for og så må man jo prøve at handle lidt med dem :o)

  • #10   16. apr 2010 Okay... Det lyder til at kan ende i noget dyrt noget... Men der er jo ikke andet at gøre end prøve... Hvad taksere skat de forskellige ting med, har de en liste med priser, som med f.eks HD ombygninger, eller er det bare hvad de føler for..?

    Total fed Honda du har dig der Rolf... Det er mega go stil...

    / Bülow...


Kommentér på:
streetfighter ombygning- afgift?

Annonce