{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvad er problemet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min zx6r til at stå over vinteren, og nu har jeg lige skriftet udstødning og sat oplader på da batteri ikke gav noget lys.
Da jeg så prøver at starte den op, kommer der ikke den der snurre lyd (fra benzin pumpen?) som der plejer.
Der er lys i instrument men laderen slået til men så snart jeg slukker på kontakten er der intet strøm på dyret.
Hvad kan det skyldes at den ikk vil starte selv med lader på, og der ikk kommer den der snurre lyd, men bare en dikkedikkedikke skratte lyd istedet.?

Hjælp, vil snart ud at køre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er problemet?
  • #1   18. apr 2010 batteriet er måske klappet sammen, køb et nyt

  • #2   18. apr 2010 Du skal gerne lade lidt på batteriet løbende igennem vinteren, ellers kan de godt klappe sammen som Per også skriver... Jeg ville prøve at starte den med et andet 12v batteri og se om der var forskel. Hvis der er, så køb et nyt. Ellers må du igang med at fejlsøge yderligere...

  • #3   18. apr 2010 Det er dit batteri der er færdigt, jeg kom hjem fra Australien i Oktober & min far skulle sætte min C-tek lader til engang imellem, men batteriet var faldet sammen imens jeg var afsted. smiley

  • #4   18. apr 2010 Jeg er næsten helt sikker på at det er faldet sammen, men burde den ikke stadig kunne lede strømmen fra den tændte lader igennem batteriet, så den ville starte normalt.?

  • #5   18. apr 2010 Christian: Du må jo tænke på, at laderne ikke lader med nær samme strøm som et fuldt opladet batteri vil kunne levere til cyklen. Ergo får systemet bare ikke power nok. Nyt batt. på og den spiller. smiley

  • #6   18. apr 2010

    Troede det der kom nok strøm til at starte den gennem en tændt lader, men nu ved jeg det ikke kan lade sig gøre pga batteriet nok er klappet sammen.

    Helt sikkert, tak for svarene alle!


  • #7   18. apr 2010 En tændt lader til et mc-batteri lader normalt med 0,5 - 1 ampere.
    Volt x ampere = watt -> 12v x 1 amp = 12 watt starteffekt. Det er ikke meget startermotor du får drejet med den effekt!!!!

    Jeg vil gætte på din startermotor har omkring 0,5 hk = 370 watt den skal trække fra batteriet... (hvilket giver lige over 30 ampere starterstrøm)

    Din starterstrøm kan være lidt mindre, min pointe er bare så du kan se effektforskellen... Der er slet ikke krudt nok til at starte noget som helst...


  • #8   18. apr 2010 Moderne ladere sender under 1 ampere til batteriet, men der går 3-5 til en starter, og hvis ikke laderen har en starthjælpsanordning så kan den ikke levere strøm nok!

  • #9   18. apr 2010 Okay, men tror i så en større lader vil kunne klare det (altså skulle man tjekke en ekstra gang om man kan genoplive batteriet) eller kan man konkludere at batteriet er kaput, og købe et nyt?

  • #10   18. apr 2010 Smid det væk og køb et nyt. Hvis du vil være helt sikkert så find et andet batteri eller bil og sæt startkabler på. Det der med at starte den via lader kan du ikke bruge til noget medmindre den har booster funktion

  • #11   18. apr 2010 tænd for dødmandsknappen.

  • #12   18. apr 2010 Startkabler fortæller hurtigt hvad dit problem er! Men pas på klemmerne de kan være svære at få til at sidde ordentligt, så du kan nemt komme til at lave kortslutning!
    Hvis den starter med det samme og ikke vil starte igen, uden kabler, er det batteriet der er dødt!
    Du kan også måle spændingen, hvis ikke den er mindst 12.3 så er det helt sikkert dødt! (F.eks. 9.9 så der en celle klappet sammen)


Kommentér på:
Hvad er problemet?

Annonce