1.698 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Køre seddel / slut seddel ved salg Køre seddel / slut seddel ved salg

Hej

Har et par håbefulde købere der tropper op her i morgen/lørdag. De skal naturligvis have en tur på vidunderet. I den forbindelse regner jeg med jeg ska lhave køre korts nummer osv. osv. som sikkerhed. Men vil herudover egentligt også godt have lavet en seddel for at sikre mig at jeg ikke står med udgifter hvis de smadrer cyklen under en prøve kørsel .. Nogen der har erfaring eller link til noget der kan bruges?

Regner med at bruge FDM's slutseddel ved evt. salg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kløvning af brænde 1.500 kr.
  • Hækkeklip 300 kr.
  • Ordnet have 1.500 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt mellem fliser 1.250 kr.
  • Stikkontakt med løs forbindelse 638 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre seddel / slut seddel ved salg
  • #1   22. apr 2010 Tror det er din forsikring, som ender med at hæfte for et evt. uheld uanset...

• #2   22. apr 2010 Med mindre i laver en you break it you buy it hvor pengene betales forud, vil du altid stå med udgiften hvis prøvekørslen ender galt.

• #3   22. apr 2010 Få dem til at lægge et depositum der svarer til din selvrisiko smiley

• #4   22. apr 2010 Kørekort med et godt foto så man kan se det er den person og så ellers kontanter i hånden med den besked at køre de galt så er den købt af dem. ( eller skader den på nogen måde )
    Hvis den bliver solgt med plader på , så gå sammen op på motorkontoret og få den om reg i hans navn,
    og så lige tjekke at han må køre dim mc mht. kørekort når han prøver den.
    Jeg er blevet taget i røven ( godt nok ikke med mc salg men med bil ) så jeg går med livrem OG seler og ser sådan på folk, at de alle er ude på at tage røven på mig ( når man har prøvet skal der mange ærlige til for at oprette ens tillid = for mig aldrig )

• #5   22. apr 2010 Ja det er ikke nemt være sælger - men vender man den om så var man køber så skal der jo også være rimelighed med det *S '

Havde håbet på en køre seddel hvor der fremgik en eller anden selvrisiko hvis de smadrer den. Men det kan godt være jeg skal tjekke med min forsikring.

• #6   22. apr 2010 de har vel pengene med når de kommer og vil købe... så du kan jo bare holde pengene og hvis han krascher ja så har han købt en cykel....

• #7   22. apr 2010 FDM's slutseddel er fin.

Det der med køreseddel - I kan muligvis skrive en aftale ned, men du skal jo stadig kradse pengene ind, hvis der sker noget.

Eneste mulighed er vel at de lægger et depositum hos dig inden køreturen - det var noget jeg som KØBER ikke ville acceptere:-)

...man kan jo også spørge sig slev om man kan leve livet helt fritfor små risici

• #8   22. apr 2010 Du beder om hans kørekort, hans sygesikringskort som du beholder under prøvekørslen, så beder du om et depositum der svarer til din selvrisiko eller mere, som kontant, ikke check!
    Hvis ingen kørekort han har, så kan han selvfølgelig ikke prøve den!
    Hav en kammerat til at være der, så du er sikker på at der ikke er noget du overser!
    Evt kan makkeren køre med på turen på sin egen mc og vise vejen!
    Jeg tager også altid et billede af dem, de kommer altid mindst 2, så har man ligesom vist at man kender fiduserne!
    Desværre er det blevet nødvendigt at tage den slags forholdsregler!
    Nogen skriver også i deres annonce: Prøvetur kun ved deponering af det fulde beløb!
    Dvs at så har han købt den hvis han lægger sig ned med den!

• #9   22. apr 2010 jeg har solgt 5 private mcer de sidste 3-4 år jeg har kun mødt ordentlige købere , og er helt på linie med knuds indlæg ! skulle han smadre den , er det sku nok bedre at sælge til forsikringen minus selvrisiko. men forventer/fortæller folk at de skal køre ordentligt !
    og en FDM slutseddel bruger jeg også altid.
    hvis du ikke stoler på de omreg (det har jeg gjort, og ingen har skuffet)
    kan du på motorkontoret hente papirer og så kan i sende dem sammen med en check, så er alle på den sikre side .

• #10   22. apr 2010 Alt efter hvilke muligheder man har min kammerat spurgte om han måtte låne asfalten rundt om vores firma så pillede han pladerne af den og de futtede rundt i en lukket gård det syntes de var meget skægt og de købte den sgu

• #11   22. apr 2010 Hvis du modtager penge i en kuvert så vær sikker på at der rent faktisk er penge i kuverten ^^

De var en sag for noget tid siden om en der havde fået penge i en kuvert som depositum hvorefter han fandt ud af at der ingen penge var smiley

• #12   22. apr 2010 Altså jeg har ikke kasko på, så eventuelle køberer skal lægge hele beløbet hos mig...

• #13   22. apr 2010 Martin F, Klaus A og flere andre:

Jeg forstår sådan set godt jeres reservationer - men I skal være klar over at I vil støde temmelig mange potentielle købere fra jer på den måde.

Jeg ville aldrig selv som køber acceptere det og jeg ville heller ikke som sælger forlange det. Til gengæld ville jeg være helt 100 % klar over at køber ved, at jeg ved, hvem han er og at jeg tager ham og mig selv alvorligt. Det har jeg aldrig haft problemer med.

Når det kommer til stykket - så skal cyklen vel sælges, og det gør man ikke ved at chikanere købere, der tager sig selv alvorligt væk:-)

• #14   22. apr 2010 Hvis jeg havde fået pengene turde jeg nu godt overlade til køber at omregistrere inden 3 uger. Herregud, glemmer han det, så meddeler jeg forsikringen at cyklen er solgt, og tilbagebetalingen på den resterende tids vægtafgift kommer jeg nok over.

• #15   22. apr 2010 Jeg har godt nok aldrig lagt depositum og heller ikke selv forlangt det. Jeg har altid enten haft min kone eller min far med - så bliver de efterladt som "depositum". Der var en køber her for nogle år siden, han efterlod både kone og to små børn, så det var en fuld pakke hvis han skulle stikke af smiley

• #16   22. apr 2010 - Kwak - tror hellere jeg vil have min mc "nakket" end få flere koner og børn ha ha

• #17   22. apr 2010 Kwak:

De sidste mange gange, jeg har handlet (købt/solgt) har der ikke været en eneste kontank krone på bordet - et heller en check. Det hele er ordnet med bindende skriftlige aftaler, styr på inedtiteter, papirer og pantundersøgelser forud for en konto-kontooverførsel fra en netopkoblet Pc.

- jeg betragter det meste andet som yngre jægerstenalder.

• #18   22. apr 2010 Sådan gjorde vi også Knud - en bærbar pc og en opkobling til pc-banken. Både køber og sælger ser til at beløbet findes på købers konto, og herefter bliver overført. Køber kan godt nok, ved henvendelse til banken, bede om at transaktionen bliver tilbageført, men der er også en risiko ved at stige ud af sengen om morgenen

PS - vi taler MILF - hende som blev efterladt - hehe

• #19   22. apr 2010 Sjyp:

Når først køber har anvist beløbet til en eksisterende konto, så er det reverenter talt umiligt - i hvert fald allerhelvedes vanskeligt - at kalde beløbet tilbage igen.

Jeg synes faktisk der er rigtig meget paranoia om disse ting. Hvis man bare husker, at man altid er to om at handle, og tænker derefter, så er risikoen nu minimal:-)

• #20   22. apr 2010 Knud , der tager du altså fejl ! det er intet problem at få bremset en overførsel som er foretaget i en weekend eller efter åbningstid , det kræver blot en henvendelse inden kl 11 ! du kan evt finde den tråd hvor en ung mand solgte sin z 750 om aftenen ringede køber og spurgte til forsikring (der var ingen) og næste dag var pengene tilbageført .
    Kvak jeg har købt og solgt et nogle mcer til omkring 100 klik og næsten alle gange er de blevet besigtet skrevet papir og hentet på andet tidspunkt (jeg har ikke 100 med ud og kigge)

• #21   22. apr 2010 tja Kvak , måske så jeg også anderledes på det hvis jeg ikke havde kasko , eller mødte en idiot der voldkørte min mc , men der er en risiko ved at handle privat .

• #22   22. apr 2010 Kwak:

Erstatning ved skade under prøvekørsel, tror jeg ikke du kan binde nogen op på - det er den chance man tager som sælger, hvis man ikke vil forsøge sig med et depositum.

Forsøg det bare over for mig, og led efter en anden køber - jeg gider simpelthen ikke handle med folk, der ikke stoler på mig!

Michael B, Jeg er ikke bankmand, men for ikke så længe siden skulle min yndige datter flytte penge fra en konto til en anden. Hunflyttede dem til en forkert, og ville med bankens hjælpe have dem flyttet tilbage igen. Det var så hyperproblematisk, at det blev lettere at få overtalt modtageren til at sende dem videre.

Nu kan det have været noget med at det var overførsler inden for samme pengeinstitut, der sker de jo momentant........

I hvert fald har jeg ikke haft nogen som helst problemer med det her.

• #23   22. apr 2010 problemet opstår når det er uden for åbningstid , jeg modtager/bruger kontanter og bankcheck når jeg handler og intet andet.

• #24   22. apr 2010 Aeeeerrrr, vil du nu lige Kwak, ville sgu ikke have det specielt godt med at der kom en 20 årig og skulle prøvekøre en zx9r

• #25   22. apr 2010 Kwak:

Jeg skriver da vist også, at jeg ikke tror man kan skrive sig ud af lige den risiko....gør jeg ikke?

Og nu er det jo muligt, at du ikke mener en gammel r.. som jeg vil købe af dig.

Jeg har til gengæld levet af at handle så længe, at jeg er helt sikker på, at et præsentation af et krav om forudbetaling af et depositum før noget så banalt som en prøvekørsel, vil få en stribe købere til at vende om og gå - i bar hovedrystende frustretion med tanken : "hvem f..... tror den karl jeg er???"

• #26   22. apr 2010 Jeg siger jo heller ikke, at man bare ukritisk skal slippe en række glubske joy-riders ud på betingelsesløse prøvekørsler - som sagt, man er altid to om at handle.

• #27   22. apr 2010 Knud jeg tænker at du nok heller ikke bliver mødt med kravet, ligesom jeg heller ikke selv gør. Det er nok sværere hvis man kommer 20 år gammel med strithår, kasketten omvendt på o.s.v.

• #28   22. apr 2010 jeg tror faktisk vi er enige Kvak , og en mand som Knud ville også få lov at prøvekøre mine mcer udet depositum , men selvfølgelig vælger man nogen fra men det sker nok inden et evt møde .

• #29   22. apr 2010 Nu begynder vi vist alle at nærme os hinanden. Det handler jo i bund og grund om at tilpasse sig den enkelte situation. Sjyb er jo inde på det - Brian på 21, med blod i øjnene og savl i mundvigene bliver jo stillet et par spørgsmål, og føles hans svar forkert, kommer han jo slet ikke ud at køre...

• #30   22. apr 2010 Kwak:

det er jo noget akademisk ævl....du vil ikke sælge til mig, og jeg vil ikke købe dit skrammel;-)

Kommentér på:
Køre seddel / slut seddel ved salg

Annonce