615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Årgang og km... Årgang og km...

Går og lurer på at opgradere til noget større. I den forbindelse her jeg været forbi dba, guloggratis og så videre.
Jeg leder efter en cruiser-model og budgettet (45-50K) gør at de fleste er fra midten af firserne. På trods af alderen er der påfaldene mange mc'er (på dba), der km-mæssigt ligger på omkring 20-30.000 km, endda nogle under 10.000 km...? Jeg syntes sgu at det lugter lidt, men er der nogen god forklaring på hvorfor at en 20-25 år gammel mc kun har kørt omkring 1000 km om året? Der er selvfølgelig forskel på pendling og casual-sommerkørsel, men synes sgu godt nok det lyder ret afslappet kun at køre 1000 km om året? Er der nogen der har et kvalificeret bud på hvor udbredt speedometer-modificering egentlig er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Årgang og km...
  • #1   23. apr 2010 Speedometer-modificering = at skrue km-tælleren tilbage.

• #2   23. apr 2010 Tjaeeee, min 250'er har kørt 860km/år i dens levetid. Den har kørt i en asiatisk storby hvor strækningen ikke er så stor, stået et par år, kommet til UK hvor den er brugt til søndagskørsel.
    Speedometerspoling skjuler ikke slidte hjul- og svinggaffellejer.

• #4   23. apr 2010 Så et reklamebanner her på siden, hvor et firma (speedo-etellerandet), udførte "speedometer-service". De skrev selvfølgelig ikke, at de skruede km-tallet baglæns, men det var soleklart at det var stort set det eneste de foretog sig.

Man må sgu nok bare se cyklen ordentlig igennem og vurdere om den er i en stand, som man er tilfreds med. Og det er jo rigtigt at en mc med 200.000 på tælleren kan være i bedre stand, end en med 20.000 på tælleren alt efter hvem der har kørt den...

• #5   23. apr 2010 Den Kawa jeg købte sidste år kørte jeg ca 1100 km på & den står stadigvæk til vinter-opbevaring pga arbejde.. smiley har ikke tiden til & få den hentet & køre på den....

• #6   23. apr 2010 - Cracker Jack - det kan man nemt!

• #7   23. apr 2010 kommer da helt an på hvordan der blir kørt smiley

• #8   23. apr 2010 Jeg tænker sgu ikke meget over km tallet når jeg handler bike, fordi det ikke er sikkert det er noget man kan stole på. Ok, min nuværende mc har jeg rimelig dokumentation på via syns historikken hvor km tallet er noteret op igennem årene. det er jo ikke skud sikker. men når den er synet med jævne mellemrum og km tallet matcher med et fornuftigt interval kan man jo antage, det er korrekt, selvfølgelig også set i sammenligning med cyklens stand og fremtræden.

jeg vil sige jeg undrer mig over hvorfor mange ikke vil købe en 10-15 år gammel bike med 60-70K km på tælleren, hvis den eller er pæn og går godt i motoren. For mig siger det da bare at der for en gangs skyld er en ærlig sælger bag annoncen. Hvad er det værste der kan ske? Well, lad os sig i løbet af de 4-7 år man har den AT motoren brækker sig, så kan man i de fleste tilfælde for rimelige penge (5-8K) montere en ombytter, eller få lavet en renovering. Jeg bruger da tæt på det beløb om året for atholde en iøvrigt nyere bil kørende.

Når jeg ser en mc til salg fra 1987 der har kørt 23.000 km så antager jeg der er spolet speedometer. Ikke for at gøre alle til forbrydere, den KAN jo være rigtigt, men sandsynligheden ift hvor mange af den slags der er til salg er oddsene ikke skide gode.

• #10   23. apr 2010 Jeg tror faktisk ikke at speedometeroptimering er så voldsomt udbredt blandt cruiserfolket. Rigtig mange af dem kører ikke mere end mellem 1000 og 3000 km pr. år, og en del maskiner holder stille over en eller flere sæsoner.

Noget helt andet er så, at disse maskiner næsten er ligeglade med, hvor mange km de har kørt, så længe de bare ikke er svinekørt - og det er noget de faktisk ikke opfordrer til.

F.eks. har jeg her ivinter gennemgået min egen knallert (1987 med ægte 98500 km på klokken) fra A til Z.

Ikke et eneste mål var ude af specifikationer, Ikke en eneste bolt, bortset fra de små, der holder afgangsrør og potter sammen, var problematiske at fjerne.

Der var en hairline crack i en knastaksel, så jeg satte nye knaster i, og så fik dyret en gang cylinder/top service, nu det var helt adskildt, men det var strengt taget ikke nødvendigt.

Budskabet her er, at disse temmelig lavt ydende maskiner med relativt stort volumen er temmelig uopslidelige - ser den pæn ud, kører den ordentligt uden grimme mis-/klonk lyde, så er den formentlig OK.

• #11   23. apr 2010 En cruiser er sgu meget fed at have i carporten - sådan til dæksparkeri med vennerne, mens man åbner Amaronen og starter op i Weberen smiley

Kommentér på:
Årgang og km...

Annonce