1.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

KM forskrækkelse KM forskrækkelse

Hej MCG

Jeg har nogle venner som er på udkik efter ny MC og det hjælper jeg dem med da jeg har en del fritid i øjeblikket.

Noget der undrer mig og som har undret mig gennem længere tid, da det ofte kommer frem div. steder, er folks KM forskrækkelse når de skal købe en brugt MC. Cyklerne jeg taler om er fra 1985 til 2002 og i størrelsesordenen 400-1200ccm og primært japanere.

Generelt har jeg observeret at en MC der har kørt over 60k km betragtes som meget slidt, men et ok køb. Cykler med 80k+ km har nærmest fået døds stødet og kan kun købes hvis der følger en tysk MC med på under 40k km.
Motorcykler der har kørt over 100k km vil folk ikke røre med en ildtang! Og efter 120k km betragtes en MC som total skadet.

Årgang er stort set negligeret når det kommer til prissætningen hvorimod HK har en voldsom indførelse på hvor meget en MC koster, men km tallet er stadig det afgørende for prisen...

Jeg kunne godt tænke mig at høre MCGs bud på hvorfor tendensen er blevet som den er?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  KM forskrækkelse
  • #1   27. feb 2016 JEG VED DET IKKE.

  • #2   27. feb 2016 100.000 så er de jo først kørt til smiley

  • #3   27. feb 2016 Har mc der har gået 1.500 km fra 1998, og mc fra 1989 som har kørt 90.000, begge får dødsstødet af alle, for mange km og for få km.

  • #4   27. feb 2016 Det er ikke et problem med mange km hvis bare motoren er velholdt min gamle hayabusa har kørt 130000 km og min gs1100 g fra 86 har kørt 75000 uden problemer smiley med omtanke og god dømmekraft kommer man langt smiley

  • #5   27. feb 2016 Jeg er af den overbevisning at der er mange her i landet der kører på en mc der har kørt 100.000 km mere end de tror.


  • #6   27. feb 2016 Har også en z750 fra 09 med 44000 km på bagen. Altså jeg er bange for jeg aldrig vil få den solgt. Det er jo piv ærgeligt for den er jo kun lige kørt til. Skulle jeg ha en racer maskine er km selvfølgelig ret vigtigt, da det store omdrejningstal giver et stort slid.

  • #7   27. feb 2016 Behold den 80.000 endnu, og sælg den med lavt km-tal;)

  • #9   27. feb 2016 Folk ved bare ikke at speedometeret har rundet de 99.999 km 1 eller 2 gange.

  • #10   27. feb 2016 110kilo på klokken på VX'eren fra 94 tiptop sommer bike.. smiley
    og 132kilo på v-strom'en og den er så sprød som ny.. smiley
    Jow..Jow.. smiley
    smiley


  • #11   27. feb 2016 jamen er det ikke ligesom at spørge en blondine om hun synes det er en fed bil...og få svaret jo, den har en flot farve!
    Alle kan kigge på kilometertælleren og derfor gør de det...at det så ikke fortæller så meget af historien på køretøjet, det er jo det mange finder ud af hen af vejen smiley

    ps. har intet imod blondiner, er selv forelsket i en...


  • #12   27. feb 2016 "ps. har intet imod blondiner, er selv forelsket i en..."

    Er vi ikke alle det?


    profilbillede
  • #13   27. feb 2016 Køber kun nyt. Vil helst vide hvad der er lavet hele vejen igennem, både service og skader.

    Men en mc fejler ikke noget med kørt 20.000km om året. Bare der er service bog på.


  • #14   27. feb 2016 Er selv ved at købe en VFR der har gået 104.000km, men det er jo også en evighedsmaskine, så på den siger det mig intet, at all!

    Hvis jeg var til racer cykler og så en zx6r fx fra 90erne der havde gået 80.000 eller deromkring ville jeg nok tænke "arrrgh" Den slags cykler får jo ofte nogle tæsk.
    Men de behøver jo ikke være skrald fordi de har gået så langt, kommer jo meget an på ejeren og hvorvidt den er vedligeholdt.


  • #15   27. feb 2016 og ja jeg forstår det heller ikke... med en ordentlig behandling kan de køre mange km...hvorimod det også kan lade sig gøre at køre en motor i smadder på relativt få km...

  • #16   28. feb 2016 Jeg glæder mig til når yamahaen runder de 100.000. For så betragtes den som en ny cykel fordi den nulstilles smiley utroligt smart!

  • #17   28. feb 2016 Min har været ny over tre gange, den må være en formue værd smiley

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #18   28. feb 2016 Med de elektroniske speedometre er det jo bare et greb i lommen at få kilometertælleren til at vise et mere salgsvenligt tal.
    "Service overholdt" Hrmf. Bliver motorcyklen bedre af at man har betalt en anden for at skifte olie og filtre, til 2-3x prisen for at gøre det selv?
    De fleste moderne motorer har bedre af ikke at blive skilt ad, og ventilerne står stadig rigtigt når folk får dem checket efter 75.000 km.


  • #19   28. feb 2016 Ebbe:
    Enig!
    Meget kan laves selv, og jeg synes ikke jeg har hørt nogen historier om bikes der var fejlbehæftet og folk ingen kulance fik pga af manglende service, det sker ofte med biler, ikke med mc.


  • #20   28. feb 2016 Så se denne skat:
    https://www.youtube.com/watch?v=gIHz-U_73BE

    Hun har gået 482.000 kilometer!
    Og spinder stadig som en mis.


    Hvad jeg til gengæld ikke forstår, er hvordan en 11 år gammel MC med 20-40K kilometer kan koste 20.000kr under nyprisen af en årgang 14/15...
    Set et par gange med forskellige motorcykler hos forhandlere.


  • #21   28. feb 2016 Jamen så er CBR600 måske den mest sejlivede mc

  • #22   28. feb 2016 Da jeg kørte fireblade stødte jeg på en fyr nogle gange ved træf der havde en SC33'er cbr900r der sidst jeg snakkede med ham lige have rundet 300.000. Knastkæde skiftet en enkelt gang, ellers intet.

  • #23   1. mar 2016 De fleste kommer med en masse statements om hvor man KM en cykel kan køre, at den intet fejler efter 100.000km og at jeres cykler har rundet mange km. Det ændrer dog ikke på den generelle holdning jeg møder over alt (på nær i denne tråd åbenbart...).

    Jeg syntes heller ikke rigtig nogen af jer er kommet med kvalficeret bud på hvorfor købere er så bange for km- tallet på en maskine...?


  • #24   1. mar 2016 Det er fordi man tror at alt skal skiftes og hele motoren er smadret. Ligesom hvis der er 1000km til service. Så vil folk have sælger betaler det. Det er udgifterne mange er forskrækket for.

  • #25   1. mar 2016 Jo flere kilometer, jo større sandsynlighed for skader, mangler og kommende renoveringer. bemærk ordet SANDSYNLIGHED.

    Der er også en sandsynlighed for at en meteor rammer århus i morgen, der er ingen der siger noget om hvor stor(lille) den sandsynlighed er!


  • #26   1. mar 2016 Grunden er at der er mange der har haft købt en cykel der havde gået lige under 40.000 km og troede den var ny... men den havde nok gået 140.000 km og der for krævede mere vedligeholdelse end først antaget...

  • #27   1. mar 2016 Det kræver jo at der kommer nogle km forskrækkede på herinde smiley
    Der ligger da en økonomisk årsag bag, da færre km ofte betyder en højere pris ved salg, derfor vil mange gerne have få km på tælleren.


  • Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

    Emner: 11 Svar: 277
    #28   1. mar 2016 Jeg er km forskrækket smiley

    De første 30-40-50 tkm kan man nøjes med basalt set at skifte olie på dyret.

    Når vi kommer op på ret mange km mere så begynder der at blive ting som man ikke selv sådan lige kan klare (hjul-lejer, kronrør, skiver, støddæmpere, ventiler) og derfor skal betale sig fra.

    Dernæst er der - som #27 skriver - gensalgsværdien. Jo flere km forskrækkede der er .. jo dårligere er prisen for en med mange km på bagen.


  • #29   1. mar 2016 #28 fordelen er så dog at gør det selv manden kan gøre en rigtig god handel smiley

  • #31   1. mar 2016 en 125 ccm der har rundet 30 000km er efter min mening ikke noget værd, min suzuki an125 begyndte, at bruge olie, blev utæt, og og.
    Men den blev også belastet 80 til 100 % hele tiden.
    Men min 1996 honda vfr 750, var som ny da den blev solgt, efter ca 60000km
    Har i dag en zx10r fra o5 der har kørt 22 000 km. havde ikke købt den hvis den stod på 80 000km, for tanken om hvad det koster, at få lavet motor ved mekaniker, er helt vildt.


Kommentér på:
KM forskrækkelse

Annonce