2 Spørgsmål som piner mig!!! 2 Spørgsmål som piner mig!!!
1) Her i vinters har jeg haft skilt cyklen ad, dermed også bremsecalibrene. Haft stemplerne ud og renset dem og samlet det hele "efter kunstens regler".
Nu opfører de sig yderst underligt: Når jeg kører, bliver skiverne lune, (Hånd-lunkne) ! - kører jeg stærkt, bliver de rigtigt varme - så meget at når jeg holder pause, så udvidder delene sig så meget at den blokker...
- MEN, Det samme sker når den bare holder stille i et par dage ! - Så skal jeg også lige have en nøgle på nippelen og "tage trykket af den "
HVAD F..... KAN DER VÆRE GALT?????
Kan den virkelig selv danne tryk? - (Har aldrig hørt/set noget lignende... Jeg har naturligvis haft skilt og samlet det hele ad 378 gange for at finde fejl - uden held!
HJÆLP/RÅDGIVNING modtages gerne.
(Men lad nu være med at komme med de "dumsmarte bemærkninger som at man skal lade en fagmand rode med bremserne o.s.v. - jeg har altid gjort det selv, plejer heller ikke at opstå nogen problemer - og især DETTE, har jeg som sagt aldrig oplevet før).
2) Dette er så egentlig bare et "nice to know" spørgsmål, jeg har ingen problemer med dette:
På de MC'er som har 2 kabler fra gasrullen, er det ene jo som bekendt et "retur-kabel" - men hvad/hvilken funktion har dette egentlig????? FORDI, selv om man kun har monteret trækkablet alene, smutter rullen da alligevel tilbage! Såe... ????
Nice to know
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Har du også haft adskildt "cylenderen totalt" ved grebet ??
For det lydder som om, at en pakning ikke sidder korrekt (Så væsken ikke kan løbe retur)..
2* Det kabel der sidder på "retur" er for at du kan tvinge gassen af, hvis svinet skulle sætte sig..
3* Der findes ikke nogle dumme spørgsmål.. Kun dumme svar.. c",)
Lykke til med projektet.. c",)
/Rass
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 65 Svar: 197
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Spørgsmål 1: Bremserne mener jeg bestemt er luftet godt ud, og de virker også efter hensigten... Jeg har skilt det hele ad flere gange, og har ikke konstateret at noget er vendt forkert
Selve hovedcylinderen/bremsemasteren har jeg ikke haft rørt ved...
og nej jeg har ikke haft nogle tænger på slangerne (men det var et godt bud)!
Stemplerne kan sagtens trykkes sammen/ i bund - men dette kan kun lade sig gøre i 2 situationer: 1) når jeg har caliberne pillet af, og der ikke er bremsevæske i... 2) når de sidder på cyklen og jeg løsner niplen !
Ellers er det umuligt!
- Billeder kommer, når jeg har fået taget nogle gode billeder : )
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Ellers MÅ jeg igang med mastercylinderen
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 19 MC-er: 13 Emner: 17 Svar: 223
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Det er fordi gassen kan sætte sig og så er det jo meget rart at kunne dreje ned/tilbage for den!
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 166
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
aug 2005
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 273
Dårlig eller gammel bremsevæske.
For meget væske i beholderen.
Ødelagte pakninger ved stempler.
2.
Det er en ekstra sikkerhed. Hvis den ikke slipper gassen, lukker man spjældene ved at dreje den modsatte vej. (En ting Toyota burde sætte i deres biler, så speederen følger med foden op)
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Pakningerne ved stemplerne er nye, og derfor ikke ødelagte.
2) Ha ha - ganske god humor der
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Det er også mit bud, de enten vender forkert - de kan godt "rulles" så indersiden er udad og modsat, så vil dine stempler hænge... eller også så passer de slet og ret ikke - de er lige en lillebitte smule for store
Thore
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
* Stemplerne i caliberne, glider fint!
* Nye Pakninger (Købt originalt OG monteret korrekt)!!!
* Udluftning er udført!
* Slanger er i pæn stand og der er fri gennemgang i dem!
* Nyt Bremsevædske!
* Korrekt bremsevædske-stand!
Dette skal forsøges udført imorgen:
* Tjekke bremsegrebets frigang (mgl. stadig bud på hvordan
justeringen skal foretages)?
* Tjekke om beholderen lukker for tæt !
* Evt. adskille bremsemasteren !
- Jeg modtager naturligvis gerne andre bud på hvad der kan være galt, men tag lige de ting med i mente, som jeg har tjekket og som jeg er sikker på
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
- d.v.s. at de 2 små skruer som holder låget tæt, tilsyneladene KAN strammes for meget... DET var jeg ikke klar over. 1/4 omgang tilbage på skruerne, løste altså mit problem
I skal have 1000 tak for alle de gode forslag og bud på løsninger - Det er altså guld værd, samtidig føler man ikke at man står alene med skidtet.
I skal også have tak for at holde hele tråden saglig - hele vejen igennem, DET "stinker" sgu af sammenhold
SES : )
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Godt du opdagede det inden forhjuls blokade!
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
Og ja, forhjulsblokade behøver man ikke meget fantasi for at forestille sig, hvordan det kunne ende...
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Nu nævner du ikke lige hvad det er for en kværn...
Men har du ikke en gummimembran i låget ? - den skal netop sikre at "det her" virker..
Thore
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
2 Spørgsmål som piner mig!!!