1.337 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

2 Spørgsmål som piner mig!!! 2 Spørgsmål som piner mig!!!

1) Her i vinters har jeg haft skilt cyklen ad, dermed også bremsecalibrene. Haft stemplerne ud og renset dem og samlet det hele "efter kunstens regler".

Nu opfører de sig yderst underligt: Når jeg kører, bliver skiverne lune, (Hånd-lunkne) ! - kører jeg stærkt, bliver de rigtigt varme - så meget at når jeg holder pause, så udvidder delene sig så meget at den blokker...
- MEN, Det samme sker når den bare holder stille i et par dage ! - Så skal jeg også lige have en nøgle på nippelen og "tage trykket af den " smiley
HVAD F..... KAN DER VÆRE GALT?????
Kan den virkelig selv danne tryk? - (Har aldrig hørt/set noget lignende... Jeg har naturligvis haft skilt og samlet det hele ad 378 gange for at finde fejl - uden held!
HJÆLP/RÅDGIVNING modtages gerne.

(Men lad nu være med at komme med de "dumsmarte bemærkninger som at man skal lade en fagmand rode med bremserne o.s.v. - jeg har altid gjort det selv, plejer heller ikke at opstå nogen problemer - og især DETTE, har jeg som sagt aldrig oplevet før).

2) Dette er så egentlig bare et "nice to know" spørgsmål, jeg har ingen problemer med dette:
På de MC'er som har 2 kabler fra gasrullen, er det ene jo som bekendt et "retur-kabel" - men hvad/hvilken funktion har dette egentlig????? FORDI, selv om man kun har monteret trækkablet alene, smutter rullen da alligevel tilbage! Såe... ????
Nice to know smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 Spørgsmål som piner mig!!!
  • #2   24. apr 2010 1* Mit bedste bud på "hvorfor de "hænger" må være luft som du ikke har fået ud..
    Har du også haft adskildt "cylenderen totalt" ved grebet ??
    For det lydder som om, at en pakning ikke sidder korrekt (Så væsken ikke kan løbe retur)..

2* Det kabel der sidder på "retur" er for at du kan tvinge gassen af, hvis svinet skulle sætte sig..

3* Der findes ikke nogle dumme spørgsmål.. Kun dumme svar.. c",)

Lykke til med projektet.. c",)

/Rass

• #3   24. apr 2010 Ps.. Hvorfor må vi ikke se din "knallert"... c",)

• #4   24. apr 2010 Du har ikke evt haft en tang på bremseslange så væske ikke skulle løbe ud . for har prøvet for hvor slangen ligesom falde sammen indeni efter dette. og væske så ikke kan løbe retur . Hvordan med stemplet er det lige til at tryke tilbage i kalibere med en gøje tangdet skal jo glide let . hvis der forstor modstand ved retur . så er det der den er gal

• #5   24. apr 2010 Okay, så fik jeg stillet min nysgerrighed i spørgsmål 2 smiley Tak.

Spørgsmål 1: Bremserne mener jeg bestemt er luftet godt ud, og de virker også efter hensigten... Jeg har skilt det hele ad flere gange, og har ikke konstateret at noget er vendt forkert smiley
    Selve hovedcylinderen/bremsemasteren har jeg ikke haft rørt ved...
    og nej jeg har ikke haft nogle tænger på slangerne (men det var et godt bud)!
    Stemplerne kan sagtens trykkes sammen/ i bund - men dette kan kun lade sig gøre i 2 situationer: 1) når jeg har caliberne pillet af, og der ikke er bremsevæske i... 2) når de sidder på cyklen og jeg løsner niplen !

Ellers er det umuligt!

- Billeder kommer, når jeg har fået taget nogle gode billeder : )

• #6   24. apr 2010 Jeg tror at din hovedcyl ( mastercyl ) ikke lukker nok bremsevæske tilbage, måske er frigangen justeret forkert måske har gummistemplet udvidet sig så væsken ikke kan komme tilbage, når du så bremser bliver skiven varm og udvider sig og den bremser mere og mere

• #7   24. apr 2010 Jørgen(R) : Jeg skal sikkert lige ha tjekket frigangen som du nævner - godt bud !
    Ellers MÅ jeg igang med mastercylinderen smiley (Det er sq underligt)!

• #8   24. apr 2010 Min mille gjorde det på bagbremsen, den var så tæt i låget på hovedcyl + der var lidt for meget væske i beholderen, så jeg tappede væske af så det stod lige under minimum og siden har den ikke gjort det

• #9   24. apr 2010 har prøvet at slangen var mør og opsvulmet så væsken godt kunne trykkes gennem men ikke kunne løbe retur. Prøv om der er fri gennemgang i dine bremseslanger.

• #10   24. apr 2010 Spørgsmål 2:
    Det er fordi gassen kan sætte sig og så er det jo meget rart at kunne dreje ned/tilbage for den!

• #11   24. apr 2010 Mine forbremser har for en uge siden gjort præcis hvad Jørgen skriver..... og efter 2 dage med at samle og skille det hele ad fandt jeg ud af at det var frigangen den var gal med.... det tog 20 min. at løse problemet da jeg først fik lokaliseret det!! c",)

• #12   24. apr 2010 Så kommer lige et dumt spørgsmål: hvordan justerer I frigangen på Forbremse-grebet?

• #14   24. apr 2010 Troels: Tak, det skal jeg lige have tjekket imorgen...

• #15   24. apr 2010 1.
    Dårlig eller gammel bremsevæske.
    For meget væske i beholderen.
    Ødelagte pakninger ved stempler.

2.
    Det er en ekstra sikkerhed. Hvis den ikke slipper gassen, lukker man spjældene ved at dreje den modsatte vej. (En ting Toyota burde sætte i deres biler, så speederen følger med foden op)

• #16   24. apr 2010 Pind: Jeg påfylder aldrig hverkel gl. eller forkert bremsevæske på, der er også et min. / max. mærke - her bliver den aktid fyldt op midt imellem...
    Pakningerne ved stemplerne er nye, og derfor ikke ødelagte.

2) Ha ha - ganske god humor der smiley (Ka jeg godt tage - jeg køre ikke i Toyota) smiley (Undskyld til de som gør).

• #17   24. apr 2010 Ang. det med pakninger der omtales..

Det er også mit bud, de enten vender forkert - de kan godt "rulles" så indersiden er udad og modsat, så vil dine stempler hænge... eller også så passer de slet og ret ikke - de er lige en lillebitte smule for store

Thore

• #18   25. apr 2010 Jeg siger pænt tak for forsøget i at hjælpe mig, lad mig lige nævne nogle ting jeg har tjekket og iøvrigt ER sikker på:

* Stemplerne i caliberne, glider fint!
    * Nye Pakninger (Købt originalt OG monteret korrekt)!!!
    * Udluftning er udført!
    * Slanger er i pæn stand og der er fri gennemgang i dem!
    * Nyt Bremsevædske!
    * Korrekt bremsevædske-stand!

Dette skal forsøges udført imorgen:

* Tjekke bremsegrebets frigang (mgl. stadig bud på hvordan
    justeringen skal foretages)?

* Tjekke om beholderen lukker for tæt !

* Evt. adskille bremsemasteren !

- Jeg modtager naturligvis gerne andre bud på hvad der kan være galt, men tag lige de ting med i mente, som jeg har tjekket og som jeg er sikker på smiley

• #20   25. apr 2010 Til alle der har været behjælpelige med at komme med forslag til at løse mit "Pineri" : Jeg har idag tjekket A L T igennem - OG... ... Løsningen er fundet smiley Nu skal I høre: Det var noget så enkelt som vædskebeholderens låg, som tilsyneladende sluttede så tæt at det ikke tillod bremsevædsken at komme tilbage !!!
    - d.v.s. at de 2 små skruer som holder låget tæt, tilsyneladene KAN strammes for meget... DET var jeg ikke klar over. 1/4 omgang tilbage på skruerne, løste altså mit problem smiley

I skal have 1000 tak for alle de gode forslag og bud på løsninger - Det er altså guld værd, samtidig føler man ikke at man står alene med skidtet.

I skal også have tak for at holde hele tråden saglig - hele vejen igennem, DET "stinker" sgu af sammenhold smiley

SES : )

• #21   25. apr 2010 Det havde været træls at komme på værksted og få en regning på et par tusinde når 17 sekunder med den ene hånd kunne klare det!
    Godt du opdagede det inden forhjuls blokade!

• #22   25. apr 2010 Ja og jeg havde faktisk besluttet mig for værkstedet imorgen, hvis ikke jeg fandt fejlen - det er ene og alene jeres skyld herinde, at jeg fandt fejlen... Jeg havde aldig gættet på dette selv !
    Og ja, forhjulsblokade behøver man ikke meget fantasi for at forestille sig, hvordan det kunne ende...

• #23   26. apr 2010 Låg...

Nu nævner du ikke lige hvad det er for en kværn...
    Men har du ikke en gummimembran i låget ? - den skal netop sikre at "det her" virker..

Thore

• #24   26. apr 2010 Det er en CBR 600 F3'er - og jo der er en gummimembran i beholderen...

Kommentér på:
2 Spørgsmål som piner mig!!!

Annonce