614 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Brugtkøb - hvad skal man være obs på? Brugtkøb - hvad skal man være obs på?
Hej alle.
Jeg står over for at skulle købe min første MC, som nok bliver en Suzuki SV650S årgang >2004.
Det eneste jeg har forstand på er at tjekke om den er fin i lakken, kan starte og ikke siger underlige lyde når den kommer op i opdrejninger.
Hvad bør man være obs på ved køb? Hvordan skal jeg tjekke op på den, så jeg minimere sandsynligheden for at blive taget i røven?
Mange tak.
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 856
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 488
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 51
Jeg er fra storkøbenhavn.
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 488
mar 2005
Oliespild.
Gaffelben, de er svære at komme til øverst på en S model så hvis de er pæne er der da gjort lidt ud af det
Sliddele, er den ved at skulle have nye dæk, skiver, klodser osv.
Er kæden smurt og velholdt?
Generel stand.
Primært ville jeg så ellers tale med sælger, f.eks høre om han ved hvor ofte der skal skiftes olie (6000 km på 1000'eren, nok det samme på den lille) og prøve at få et indtryk af hvordan han har behandlet sin cykel.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 51
Hvordan skal man tjekke for restgæld og hvad betyder det for mig, hvis det viser sig at der er restgæld på den og jeg har købt?
Jeg har læst at man kan ringe til banken og oplyse dem regnr og stelnr, men hvis man er ude og se på ved fyraften, så er banken jo ikke åben.
mar 2005
Jeg fandt den her side om det: http://www.bilbasen.dk/bilbogen/ hvor der også står telefon nummer og tider til bilbogen. Mere her: http://www.fdm.dk/bilkoeb-salg/foer-bilkoeb/restgaeld/tjek-bilen-restgaeld
Hvis der er restgæld, hvilket der alligevel er en rimelig chance for på en nyere cykel - ret mange har ikke kontanter til at købe sådan en og får den financieret, så skal det betales ud i forbindelse med salget.
aug 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 125
Restgæld, det var det jeg spurgte ham om, og han sagde, at skulle der være restgæld i MCen, så kommer det ikke dig som køber ved, det man skal være på vagt over for, det er PANT i MCen den får den nye ejer problemer med, så når du har bestemt dig for en mc, så gå i din bank, og forhør dig om eventuel pant i kørertøjet.
Da' jeg var ude og ville købe en Suzuki Burgman, så var jeg meget på nettet, og det var en ret god hjælp, for her kunne man se, at mange af dem der var til salg, var jo slet ikke fra den årgang som der var beskrevet, se bla. i den blå avis, her kan man se, at en burgman med gule blinklys bag på, bliver annonceret som en årgang 2004, det er første registreringsdato, men modellen kan ligge mellem 1999 - 2001 alt efter farven i speedometeret, sådan nogle ting var det en god ide at undersøge, så du ikke køber en gammel hankat.
dec 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 611
Se efter slidtage på forhvilere
Lyt efter mislyde i motoren
Prøv en tur hvor du mærker gearene efter og slip styret og se om den trækker skævt
Kig efter pakningslim ved generator eller koblingsdæksel, så har den været åbnet
klistermærker/tankpads mærkelige steder, kan skjule en ridse i lakken
Fælge, kig hele vejen rundt efter grimme dækjernsmærker
Hvis der er eftermonterede blinklys eller xenon så se installationen...har efterhånden set diverse tyggegummiløsninger og fuglereder :-S
Tjek dækkenes årgang - sportsdæk bliver typisk møre efter 4-5 år(alt efter opbevaring naturligvis)
Tjek tandhjul, se om tænderne er slidt "skæve"
Tjek olie og kølevæskestand
Brugtkøb - hvad skal man være obs på?