{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.680 visninger | Oprettet:

Køb af Suzuki sv650s {{forumTopicSubject}}

Hej hej..

Jeg skal til og investere i min første MC, og går lidt med tankerne på en sv650 s. Men et par af mine kammerater siger at jeg hurtigt blir træt af den pga manglene krafter.

Så vil da lige høre jer der har sådan et svin hvordan i har det med den??

Vil også lige høre om det er muligt at justere højden på sådan en, jeg er 194 så den skulle gerne passe til mig jo smiley


På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Suzuki sv650s
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #1   19. maj 2010 Folk der siger at man "bliver træt" af 72hk kører alt for meget ligeud, og bruger alt for meget tid på at få folk til at kigge efter dem.

    Hvis det er din første MC, bliver du ikke træt af den de første 2-3 sæsoner - det kan jeg sige dig med ret stor sikkerhed.

    Man kan både få højere sæde og andre fodhvilere så du kan sagtens være på den, forudsat du er nogenlunde normalt proportioneret.

    I sidste ende skal du lade en prøvetur afgøre det - og du skal også prøve andre cykler som minder om den for at se hvad alternativet er.


  • #2   19. maj 2010 Det er den dejlig letkørt cykel, der er meget tilgivende over for begynderfejl.

    Hvis man skal sige noget slet om den, så må det være affjedringen, det er tydeligt at mærke det er der suzuki har sparet,, nye fjedre og anden olie i gaflen er virkelig penge givet godt ud.
    Men lad det ikke afskrække dig, for der er oceaner af køreglæde i den lille V-2 motor.


  • #3   19. maj 2010 650 er fin...

    Havde selv en

    220km't og hvor tit har du brug for mere...

    det kan da godt ske en 1000'er kan komme hurtigere derop.. Men en 650 er altså også ret hurtig.. : )
    Vil bestemt mene 650 er en fin cykel at starte på....


  • #4   19. maj 2010 Okay. Tak for det hurtige svar.
    Så må jeg jo ud og prøve sådan en, syns at den både i pris, design og krafter lader til at passe ret godt til en nybegynder. Skal jo lige have noget erfaring inden jeg sætter mig op på den vildeste racer smiley

    Vil da stadig gerne høre fra folk som kører sv650s om hvad i syns om dem smiley


  • #5   19. maj 2010 Jeg har også en 650s fra 2004, jeg kan efter 2år og ca 15000km på sv'eren stadig blive overrasket over hvad den kan... følges tit med folk som kører cbr1000, r6'er, og vmax, og de stikker ikke specielt meget af når vi kører småveje... har haft min oppe på 217 efter en gps, og det synes jeg er ok af en 650'er.. har endnu ikke haft et eneste problem med den og den kører ikke under 16km/l uanset hvor meget man tæver den... kan også gå 24km/l.!

    Ved godt folk kalder den en begynder, men jeg vil mene at den er mere end det, for den kan det hele, og klare det ganske fornuftigt.. smiley

    De som kun har nosser til at kører stærkt lige ud og har brug for en potens forlænger har selvfølgelig ikke noget pænt at sige om sådan en lille cykel.. smiley


  • #6   19. maj 2010 Heheh ja havde ikk lige set der var flere der havde skrevet inden jeg skrev det.

    men tak for svarende, så vil jeg på jagt efter sådan en SV der smiley


  • #7   19. maj 2010 jeg har selv en af den model, og er virkelig glad for det blev min første mc, da den er så let og manøvre dygtig, jeg kører meget med "store" cykler og vi kører til østrig. jeg har sådanset ikke problemer med at følge med, for vi kører ikke meget over 200, i såfald kun få sekunder smiley
    det er nu 3sæson og er stadig ikke træt af den, selvom jeg har valgt at
    sætte den til salg for noget større,


  • #8   19. maj 2010 Jeg tror du skal tage det med affjedringen med et gram salt, så skal ud og køre ret aggressivt før det bliver et "problem" men om 1 års tid når du har lært den godt at kende kan du jo altid opgradere hvis du synes det er irriterende

  • #9   19. maj 2010 Det største problem den kan ha er at den føles langsommere end den er... et lille eksempel.. min kammerat har en bmw R1150R og når man kører på den, så føles det virkelig som om den trækker ens arme lange når man giver gas, og at den har et sindssygt godt træk, men det pudsige er at den er langsommere end en sv650... som føles 3 gange så kedelig...

  • #10   19. maj 2010 Jeg har kørt roadracing siden jeg var 11 , og har inden jeg stoppede kørt på en R6 .. Men ligesom Jannic siger , den SV'er smiley den vil altid overraske dig positivt smiley synes virkelig at det er en super begynder cykel smiley

  • #11   19. maj 2010 Engang var en begynder MC noget på 4-500ccm og 40-50hk.
    Set i det lys er en SV650 langt mere end det.
    Og send lige dine kammerater på en banedag så de kan lære at køre andet end ligeud.


  • #12   19. maj 2010 Jeg købte min som ikke nybegynder, har haft den i 5 år, og syntes den kører ret godt endnu, er ikke træt af den smiley
    Jeg har godt nok tænkt på at sætte den til salg, men det er pga. at jeg syntes jeg trænger til at køre uden kåbe igen smiley


  • #13   19. maj 2010 hej
    jeg har haft sv i 7 år, og ok til sidst trænkte jeg til noget vildere, men super god begynder cykel og jeg har gode erfaringer med den og så er den jo ski.. billig.


  • #14   19. maj 2010 Det er en genial maskine, at starte på. og var det ikke for min ustyrlige lyst til at prøve forskellige mc'er. så havde jeg sikkert haft den endnu..

    Jeg havde en 99'er. altså den gamle model. og den smed 71 på hjulet vel at mærke...

    Alle kan køre 200 km/t lige ud.. det er når der skal svinges det gælder.
    og der kan en sv 650 sagtens give dig mange gode oplevelser de første mange sæson'er

    Den er også simpel at skrue i, hvis man selv vil..


  • #15   20. maj 2010 jeg har en nøgen 04 model, det er min første motorcykel og jeg kan kun anbefale den. Jeg har prøvet s-modellen og synes den er fed, men er ikke så vild med kørestillingen. N-modellen er siddepositionen mere oprejst og mindre belastning i håndledende + godt udsyn når jeg kører. Mht vindmodstand kan det mærkes lidt mere men det generer ikke. sv´en er overhovedet ikke kedelig, og du kan få rigtig meget for pengen lige nu plus forsikringen er billig.

  • #16   20. maj 2010 jeg er virkelig glad for min. Savner ikke kræfter og jeg har endda sæsonen op til købet af min sv650s kørt en del på en Hayabusa. Jo gu er hayabusaen da ektremt meget hurtigere, men sv650s er altså ikke noget dovendyr. Har ramt 225 km/t på min og fra 0-100 skulle den ifølge papiret gøre på ca 3,6 sekunder mener jeg. Og så er den stærk nok til at trække den helt ud i sjette gear hvor topfarten er når begrænseren slår til. Men ud og prøv en hos en forhandler. Og så er der jo lige det med lyden.....Wroooooom

  • #17   20. maj 2010 De er udsolgt som nye, hvis det var det du kiggede efter...

  • #18   20. maj 2010 Thomas
    jeg har haft en sv´er og den kørte sindsygt godt, folk kan sige hvad de vil men så meget forskel er der altså ikke på en sv og en r6´r (tænker acceleration) har haft begge ihvertfald smiley nu har jeg en hurtig raket, men faktisk går der dage hvor jeg ønskede at jeg stadig havde min sv´er istedet for, savner simpelthen den v2 lyd smiley
    en sv650´er går du ihvertfald ikke galt i byen med, det er 100 % sikkert smiley


Kommentér på:
Køb af Suzuki sv650s

Annonce