769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Bøde størrelse ? Bøde størrelse ?

Har læst flere gamle indlæg igennem, og nogle skriver at det koster 5000 kr at blive taget på en stor motorcykel med lillekørekort, andre skriver det kun koster 500, nogle der kan hjælpe her?

Jeg spørger kun af ren og skær interresse så moral prædkien om hvorvidt forsikring ikke dækker osv er jeg ikke interesseret i her smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde størrelse ?
  • #1   9. apr 2006 i teorien fører du et køretøj du ikke har kørekort til, det takseres normalt til 5000,-

• #2   9. apr 2006 læste bare et gammel indlæg hvor der stod, at hvis man slet ingen kørekort har koster det 5000, har man til bil slipper man med 1500, oghvis man har til lille cykel og bliver taget på stor koster det 500.

Nogle der måske har prøvet at blive stoppet der kan fortælle hvad det præcise beløb er?

• #3   9. apr 2006 Det koster 5000,- .... Har en kammerat der var dum nok til at blive stoppet 2 gange på en R1'er som 19 årig...

kostede 5000,- hver gang.

• #4   9. apr 2006 Jeg kan med sikkerhed sige at det koster kr. 1500 og "køre udenfor kategori" som det hedder. Jeg arbejder for Kbh. Politi og har spurgt vores anklager hvad det ville koste....Håber det er svar nok.

Max

• #5   9. apr 2006 Det var lige godt kattens.. så skal jeg sku have min cykel droslet, nogle der ved hva sådan noget koster at få droslet ? min cykel er en suzuki gsxr 400.. og rent teknisk hvad er det man gør ved motoren på min model?

• #6   9. apr 2006 Bøde...... Nej du... ti slag med et brædt, og er du neger får du mange flere...

• #7   9. apr 2006 Meget vel 5000 kr. men det bliver jo nedsat hvis du har kort til bil og nedsat mere hvis du har til lille mc....

• #8   9. apr 2006 Lyder usandsynlig.
    Hvis det kun koster 500 når man har til lille MC.
    Hvem ville så få deres cykler droslet????
    Så stor er risikoen for at blive stoppet vel heller ikke, når bare man kører fornuftig.
    Personlig tror jeg på at bøden vil blive de 5000Kr.
    Mvh. Torben

• #9   9. apr 2006 Anders: Det er ikke alle cykler der kan drosles, ved ikke om din gixxer kan. Men hvis den kan, skal du have fat i noget droslingskit. Snak med din mekker, han ved det.

• #10   9. apr 2006 Nåja, sådan et droslingskit til en kawa ER5'er, ligger på de 5000 kr, nok nogenlunde det samme, hvis det findes til din.

• #11   10. apr 2006 Kan da lige komme med et lille indbut fra den virkelige vereden..

Ja det skete faktisk idag..

Jeg har 1 år til jeg må køre stor mc så jeg har valgt at jeg tager chancen og køre på min gs500 som har de 48heste ca imod de 34 jeg nu må have:)

Blev sq lige vinget ind at en mc betjent der stod i vejkanten idag....
    Han ville gerne se kørekort..
    Kan regnede så lidt og sagde jeg var 20... Rigtigt:)
    Han spurgte lidt til om det ikke var en 600ccm
    Nej det er kun 500ccm sagde jeg..
    Så er det jo en stor mc siger han så....
    Jeg lod som om jeg var lidt overrasket og sagde at den var købt som lille...
    Han sagde så at det var smart at det kunne laves sådan at man ikke lige kunne kontrolere det:)
    Fik så mit kort igen og jeg måtte køre videre....

Folk behøver ikke komme og fortælle en masse om at det er dumt at jeg køre på min gs500 med lille kort : )

• #12   10. apr 2006 tror ærlig talt også først de gør noget ved det hvis der sker en ulykke.. min kørelærer havde aldrig hørt om nogen der er blevet taget for det..

• #13   10. apr 2006 Ja det er måske rigtigt:) men alligevel
    Tænkte sq godt nok FUCK da jeg blev vinket ind

• #14   10. apr 2006 selvfølgelig gør man det.. har selv kørt i næsten 2 år på en kawa zxr400 og den var jo også lidt for stor.. nu har jeg så lige købt en tl1000r og mangler lige et par nåneder før det storte kort gælder:-)

Kommentér på:
Bøde størrelse ?

Annonce