1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

JT
JT
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 15

Bøde størrelse Bøde størrelse

Hej Alle

Er der nogle herinde der er bekendt med hvad de forskellige bøde størrelser er for at køre med f.eks.:
1. Sidemonteret nummerplade.?
2. For bredt styr.?
3. Ikke godkendte/synet konstruktive ændringer på sin MC.?
4. Ikke godkendt hjelm, som f.eks. Bandit XXR.?

Tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde størrelse
  • #1   5. nov 2012 1. 1000 kr
    2. 1000 kr
    3. det kommer jo an på hvad der er lavet, men min. 1000 kr
    4. 1000 kr

• #3   5. nov 2012 Hej Nicky

Tak for hurtig og fint svar smiley

Så er spørgsmålet bare hvor large politiet generalt er mht. disse bøder, falder de med det samme og hver gang, eller giver de lang line og lader en slippe afsted med det en gang imellem.?

• #4   5. nov 2012 Anders.: Til chopper, har jeg ladet mig fortælle et styr max må være 1.meter i breden. Så det er mere generalt tænkt, hvis man skulle komme til at overskride det, og hvad bøderne ca. ligger på.

• #5   5. nov 2012 den sidemonteret nummerplade er de virkelig glade for at gi bøder for...

styr og hjelm er nok ikke det første de lige falder over..

konstruktive ændringer er igen et spørgsmål hvilke cykel det drejer sig om og hvor meget... er det en HD ville jeg ikke forsøge at snyde på vægten... dem kan de rigtig godt li.. smiley

• #6   5. nov 2012 Er rimelig sikker på det minimum skal være 55cm bredt og maks 2,55 meter (-: der gælder bare reglen for hvor bred en mc må være. Vil næsten godt æde mine boxershorts efter jeg har løbet 10km imorgen hvis det ikke passer (-:

• #7   5. nov 2012 Og så maks 30cm over sædet jo (-;

• #8   5. nov 2012 JT

Der er ikke noget bestemt mål på hvor bredt et styr må være, der er bare nogle betingelser der skal opfyldes

Har selv kørt med et 115cm styr uden problemer

• #9   5. nov 2012 fik aldrig en bøde på min vl 1500.. til trods for side nummerplade holder, 1 meter bred styr, og tit ikke godkende hjælme på, blev stoppet 6 gage sidste år, for de enden bare skulle se maskinen eller se hvem jeg var.. men lige så snart de fandt ud af det var en suzuki fik jeg lov at køre, den blev også synet sådan da jeg solgte den..
    også med potter med larm i, men nok op til dem man møder hvor panippengryn de er...

• #10   6. nov 2012 fuck "loven" kør som du selv lyster:)

• #11   6. nov 2012 Der er ingen af dem der giver klip overhovedet så?

• #12   6. nov 2012 Hej Alle

Tak for svarene, de har givet lidt mere viden smiley

Som Thomas T spørger om, er der så nogle af disse overtrædelser, der giver klip i kortet, ved nogle af jer noget om det.?

• #13   6. nov 2012 Hvis dine konstruktive ændringer gør at din maskine har skiftet identitet, så er bøde mellem 50000-100000, og man kan risikere fængselstraf.. Plus afgiften skal også betales.. Tjek inde på SKAD 's hjemmeside.. Alt står derinde, og det der ikke står der, er ren gætteri fra uvidende mennesker.. Var til foredrag i en synshal i fredags med harley klub syd, hvor formanden fra SKAD var tilstede, og der kom meget nyttig information frem den aften.. Også mange skræmmende ting desværre:(

• #14   7. nov 2012 Hej Steffen

Tak for svar, det må siges at kunne komme til at koste nogle penge hvis nu, så mange ændringer er der dog ikke på min, men har været inde og se din fine Suzuki gsxr 750 xtreme streetfighter, vil den gå ind under et identitet skifte.? Der er jo ændret en del på den i forhold til standard.

Jeg kender godt til SKAD´s hjemmeside, den er rigtig fin. Men jeg har dog svært ved at finde ud af hvad der evt. giver klip i kortet,og hvad der ikke gør.

• #15   7. nov 2012 Jeps.. Min sjal til Tyskland og have lavet en tuv test, for så at komme hjem igen, og betale afgift af en gsxr fra 89.. Så skulle den være lovlig igen:)

• #16   7. nov 2012 altså jeg er ret intereseret ang. det med den ikke godkendte hjelm.
    Jeg har bygget mig en sidevognsmc og vil jo se ret dum ud med en fullface hjelm når man kom tuleren på sådan en.
    Skal lige siges jeg har 3 klip i kortet i forvejen.
    Men ville det ikke bare udløse en bøde hvis jeg kørte med en ikke godkendt hjelm på mit lille fine hoved?

• #17   7. nov 2012 Det lyder som en go ide Steffen, det kan vel godt blive en bekostlig omgang sådan en tur til Tyskland med TÛV godkendelse og efterfølgende afgift i DK, men nok billigere end en bøde på 50-100.000,- samt afgiften og en evt. fængselsstaf smiley

Det ser ikke ud til der er så mange der ved hvad der evt. kan give et klip i kortet under dette emne, måske man skulle oprette et indlæg/forum om det, for det ville nu være en go viden at have smiley

Kommentér på:
Bøde størrelse

Annonce