4.637 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

frakendelse af kørekort frakendelse af kørekort

hvis man får en betinget frakendelse af kortet ved at køre mere end 60 procent end det man må, udløser det så samtidig et klip?

Vær venlig kun at svare hvis i ved det med 100 procents sikkerhed.

Jeg mener ikke det gør det men at man kun får den betingede frakendelse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  frakendelse af kørekort
  • #1   21. jun 2010 Enig med dig - det gør det ikke. Eller man kan udtrykke det på den måde, at du får 3 klip som herefter straks veksles til en betinget frakendelse. Men når du har bestået prøven har du jo stadig en betinget frakendelse (hvilket er det samme som at køre med 3 klip)

• #2   21. jun 2010 havde et klip i forvejen.
    fik så en betinget frakendelse hvor jeg har bestået prøverne osv. og har så fået et klip her til aften.
    Er jeg safe? eller ryger kortet

• #5   21. jun 2010 er det noget du er 200 på?

• #6   21. jun 2010 Har du 2 klip og får så en betinget frakendelse derefter, så kører du rundt med en betinget frakendelse og 2 klip. DVS. Ét klip til og du har en ubetinget frakendelse.

• #7   21. jun 2010 Klippene og den betingede frakendelse er to forskellige ting,

Havde du ét klip, fik en betinget frakendelse, og nu har fået endnu et klip, så har du nu:

En betinget frakendelse og to klip. Næste gang mister du kørekortet og må ikke køre. Altså en ubetinget frakendelse.

Har selv en betinget smiley

• #9   21. jun 2010 jonas f: havde kun et klip og en betinget frakendelse.. altså har jeg vel to klip og en prøvetid på 3 år ikke?

• #11   21. jun 2010 jonasf: det er også sådan som du skriver jeg mener det er

• #13   21. jun 2010 når du får en betinget frakendelse af kørekortet. skal du til ny køreprøve og bestå selvfølgelig. så får du 3 nye klip. og det er 100% fik selv en betinget frakendelse sidste år og jeg spurgte selv betjenten om man kun havde 1 klip. svaret var at man starter med 3 nye klip selvom du havde 1 eller 2 klip i forvejen

• #14   21. jun 2010 jens h: hmm jeg tror ikke man for nye klip men du siger at en betjent har sagt til dig at det er sådan det er?

• #15   21. jun 2010 Når du har bestået den orienterende køreprøve bliver dine klip nulstillet.

Det er kun hvis du får 2 klip mere, eller laver en overtrædelse til betinget frakendelse (i perioden hvor du allerede har én betinget frakendelse) at du mister kortet ubetinget.

Så der er lidt line endnu, men du skal nok prøve at holde den under de 60 %, i det næste stykke tid.

• #16   21. jun 2010 reglerne er som sådan, og det ved jeg fordi at jeg selv er i samme situation

vi bruger fiktive datoer fra nu af, for at vise en tidslinie

Du får et klip den 3/9-2009 som udløber 4/9-2012
    Og så får du en betinget frakendelse 21/6-2010 som udløber 22/06-2013, der får du så 3 klip oveni dit første klip

det du skal vide er at når du så har generhvervet dit kort nu her, så har du STADIG 1 klip i kortet

men når du har generhvervet dit kort, efter en betinget, så har du dit kort på prøve, så REELT HAR DU KUN 1 KLIP TIL AT DU FÅR EN UBETINGET

så man kan MAX lave 5 forseelser der udløser klip for at du får en UBETINGET

• #17   21. jun 2010 dækmanden: vil det så sige at jeg mister kortet? for så har jeg jo 5 klip.. elle er det ved det 6 at det ryger

• #18   21. jun 2010 du får nulstillet dit klippekort smiley havde en makker som sagde til mig at jeg kun måtte få et klip, så røg kortet igen. så spurgte bare betjenten om det var rigtig. og han sagde at jeg ville starte med nul klip. han er jo betjent som han må da víde det smiley

• #20   21. jun 2010 har tænkt samme tanke.. blir gjort i morgen

• #21   21. jun 2010 Her fra sikkertrafik.dk:

Betinget frakendelse
    En betinget frakendelse betyder, at du beholder dit kørekort, hvis du:

■Består en såkaldt kontrollerende køreprøve inden for tre måneder. En kontrollerende køreprøve betyder, at du skal bestå en almindelig teoriprøve og en praktisk køreprøve.
    ■De næste tre år ikke begår en forseelse, som i sig selv medfører en betinget eller ubetinget frakendelse af kørekortet. Du er altså på prøvetid i tre år, efter du har fået en betinget frakendelse.
    Hvis du i løbet af prøvetiden begår en forseelse som i sig selv udløser en betinget frakendelse, får du frakendt kørekortet ubetinget i mindst seks måneder.

Da dit nyeste klip ikke i sig selv vil medføre en frakendelse, så vil jeg mene at du nu har din betingede frakendelse samt 2 klip. Og stadig lov til at køre.

• #22   21. jun 2010 Jens H, Ja ligesom "min" mc betjent sagde at det ikke havde noget at sige at det var lige under 3 år siden jeg havde erhvervet mit kørekort... Nej ikke udover al den undervisning jeg skulle betale for...

Jeg er sikker på at Anders nu har en betinget plus to klip og altså kun ét klip før han mister kortet ubetinget.

Men Anders, ring til politiet og bed om at tale med en der har med færdsel at gøre. Eller evt. din gamle kørelærer. Min gamle kørelærer anbefalede mig en hos politiet jeg skulle spørge (om noget jeg nu har glemt hvad var)

• #23   21. jun 2010 jeg er også ret sikker på jeg har en betinget og 2 klip nu.. men jeg ringer til politiet i morgen og så skriver jeg resultatet i denne tråd

• #24   21. jun 2010 hvis du havde to klip i går, og så får en betinget idag, så siger vi farvel kort

• #25   21. jun 2010 havde et klip.. så en betinget.. og så et klip

• #27   21. jun 2010 Det er som Jens skriver, man får reelt set nulstillet hele klippetøjet efter bestået teoriprøve/køreprøve.

• #29   21. jun 2010 det lader til jeg har en chance til.. tusind tak for jeres svar drenge.. rart med et voksent og modent forum man kan spørge i

• #30   21. jun 2010 det er forkert kristoffer

hvis du får en betinget, så har du dit kort på prøve indtil de 3 klip er udstået, og i mellemtiden må du få 2 klip, og så ryger kortet

• #31   21. jun 2010 "havde et klip.. så en betinget.. og så et klip"

Et klip + betinget = nul klip efter bestået prøve.
    så kom der et nyt i dag, d.v.s. at du har 1 klip nu.

Så du kan få et mere og stadig beholde kortet.
    Men det strammer til smiley

• #32   21. jun 2010 forresten nogle der vil købe min mc:) nu skal den fandme væk!

• #33   21. jun 2010
    Følger der et lille klip med som ekstraudstyr?

• #35   21. jun 2010 hehe alle de klip du vil ha:) jeg fil den betingede ved at køre 128 i et 80 område

• #37   22. jun 2010 steffen det er forkert det der
    han havde jo et klip, og så får han en betinget (3 klip) så har han stadig 1 klip når han har bestået sine prøver

så når han får det næste så ryger kortet i 6 måneder, og det kan ikke være mere, medmindre der er sprit eller ulykke involveret

det er altså hvad jeg har fået at vide af politet, BÅDE ved at ringe til dem, og ved at spørge en færdselsbetjent jeg kender

• #38   22. jun 2010 rene: håber du har ret!! ellers er jeg sgu på skideren!

• #39   22. jun 2010 Ronnie.
    Glemmer du ikke at nulstille det første klip, altså det før den betingede.
    Når prøverne er bestået, får man en ren røv at trutte i - og derefter er der kommet et klip.
    Altså to tilbage?

• #40   22. jun 2010 Her står fra den her siden nede i bunden
    (link fjernet)

Kørekortet kan også frakendes ubetinget

Afhængig af antallet af kliprelevante overtrædelser og eventuelle tidligere overtrædelser af færdselsloven kan førerretten også blive frakendt ubetinget.

Dette kan ske i følgende tilfælde:

Hvis du får seks klip inden for en periode på tre år.
    Hvis du har taget kørekort til almindelig personbil eller motorcykel for mindre end tre år siden og får fire klip inden for tre år.
    Hvis du er frakendt førerretten betinget og får tre klip inden for den tre-årige prøvetid for den betingede frakendelse.
    Hvis du tidligere har fået kørselsforbud, og du inden for en periode på tre år efter, at kørselsforbudet blev pålagt, får tre klip.
    Hvis du tidligere har været frakendt førerretten ubetinget, og du inden for en periode på fem år efter, at frakendelsestiden er udløbet, får tre klip inden for tre år.

• #41   22. jun 2010 Carsten der står jo så ikke noget svar på denne situation.

Her er tale om en der har fået et klip. Efterfølgende fået det frakendt for så at generhverve det. Og nu har han så fået et klip.

• #42   22. jun 2010 jeg ringer til politiet i morgen og får svaret for derefter at skrive det herinde til dem der har interesse i det.

• #43   22. jun 2010 Ahh Sorry M T og andre smiley
    Har fået lidt for meget humle idag smiley

• #44   22. jun 2010 Der er sgu mange herinde, der udtaler sig om noget de tror de har 110% styr på.

Jeg kunne godt komme med et svar, men det hjælper nok ikke på overblikket. Når du ringer til politiet, så sørg for at blive stillet videre til færdselspolitiet. Netop fordi reglerne godt kan være lidt kringlede, skal du ikke have fat i en tilfældig skrivebordsbetjent.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #46   22. jun 2010 En betinget frakendelse inkluderer ikke et klip, så hvis du havde et klip før har det samme udløbsdato, og du har kun en betinget og et klip NU.

Det vil være svaret hvis du ringer til færdselspolitiet.

• #47   22. jun 2010 det er korrekt sajmon

problemet er så at han har fået endnu et klip, og så ryger kortet desværre

• #48   22. jun 2010 Jeg synes, det er rigtigt fedt, at vi kan samle al misinformationen i én tråd, i stedet for at sprede den over hele forummet. smiley

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
    #49   22. jun 2010 Jeg ved ikke om det kan skabe lidt klarhed, men reglerne står ihvertfald her:

(link fjernet)

Bemærk punktet vedrørende generhvervning, da det er lidt kryptisk og let kommer til at lyde som om man blot skal opfylde en af de to forudsætninger.

• #50   22. jun 2010 hej igen alle. har snakket med atk hos næstved politi og der blev sagt at jeg har et klip tilbage..

• #51   22. jun 2010 I mit tilfælde kan jeg oplyse, at jeg ALDRIG har fået en bøde for en færdselsforseelse, altså indtil februar i år.. Jeg brugte alle tre klip på een gang (77Km t i en søvnig landsby i lastbil). Det udløste 3 klip og betinget frakendelse af kortet i 3 år. Hvis jeg laver noget forkert der udløser et klip inden marts 2013 mister jeg ubetinget retten til at føre et køretøj der kræver et førerbevis. Jeg er ved at generhverve mit kørekort nu, og hvis jeg dumper 3 gange skal jeg op i hvert enkelt kategori som jeg ønsker at generhverve. Sådan er min situation, så det med nulstilling gælder i mit tilfælde først frt marts 2013. Men det ka da være reglerne er individiuelle afhængig af hvem man er. Så må jeg jo bare være født i et forkert århundrede.....

• #52   22. jun 2010 Ps. Thomas V.. Et godt link....

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

#53   22. jun 2010 Anders R.

Det du skal være opmærksom på når du har bestået orienterende køreprøve er, at dit kørekort i en tre-årig periode er på prøve. Dvs du har ikke tre klip at muntre dig med igen smiley

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

#55   22. jun 2010 Kristoffer H.

Læs det der står i det link jeg har postet!

Hvis det er fart der udløser klippene alene kan du ikke få 6 klip inden for en tidsramme svarende 3 år.

Det er selvfølgeligt muligt at få fler klip adgangen, men mon ikke det så udløser en ubetinget frakendelse på stedet ved de første 3? smiley

• Thomas V
    Thomas V Tilmeldt:
    maj 2009

#57   22. jun 2010 Kristoffer H.

Vi er ganske enige. Så jeg stopper mit vrøvleri her smiley

• #58   22. jun 2010 Peter, Ét klip er ikke nok. Du står faktisk i den situation du altid har stået i med den eneste forskel at nu bliver din straf ved tre klip ikke en betinget men derimod en ubetinget frakendelse af kørekortet.

Så der skal derfor tre fejl til før du mister førerretten; eller blot én stor smiley

(link fjernet)

Du mister kortet ubetinget:

"Hvis du er frakendt førerretten betinget og får tre klip inden for den tre-årige prøvetid for den betingede frakendelse."

Stod i samme situation som dig med kort både til A B og C. Men bare sørg for at bestå det hele første gang; det er lidt billigere... Til teorien bør du købe dig en CD med teoriprøverne på. Så består du teorien første gang hvis du består dem.

• #62   22. jun 2010 Nu når der diskuteres klippeordningen, så de første tre år man har kortet, der har man kun to klip at gøre godt med.

Nu er mit spørgsmål så at hvis jeg har haft mit bilkørekort i syv år og netop nu har fået mit MCkort, hvor mange klip har jeg så at gøre godt med? Jeg går ud fra tre, men bliver lidt usikker nu når man har erhvervet kort til en ny kategori.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #64   22. jun 2010 Skal vi ikke lige skære det ud i neon-grønt lys-skær? :o)

Kommentér på:
frakendelse af kørekort

Annonce