4.339 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

polering af ridser... polering af ridser...

jeg har nogle små vaskeridser som jeg naturligvis gerne vil af med,,, hvad plejer i at gøer ved det...

jeg har prøvet en go omgang lakrens og et par lag turtle wax i cyklens farve, men det er ikke helt nok...

på forhånd tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  polering af ridser...
  • #1   22. jun 2010 Du kan gøre forskellige ting:

Nu rejser der sig et ramaskrig: gnub let og med mange afbrydelser på tværs af ridserne med Autosol og poler efter med blød klud og voksbehandling - Forsigtig.

Så kan du køber en billig breaker fra biltema, og både Johnson&Johnson og 3M har ogse breakere. Det benyttes på samme måde som ovenfor beskrevet med autosol, men er noget mere skånsomt.:-)

• #2   22. jun 2010 Du skal have noget pollermiddel med slibemasse i og så voks bagefter er de meget dybe så evt vandslibe let med en korn 1200 og så poller efter og det er som nyt

• #3   22. jun 2010 Prøv, forsigtigt, med slipoline, og så vox

• #4   22. jun 2010 korn 1200 er alt for hårdt... du skal helt op i korn 2000 og slipol afsluttende med slipoline eller tilsvarende produkt.

• #5   22. jun 2010 Jeg bruger UltraGlozz Superpolish.

Det fjerne alle småridser og danner et glashårdt skjold, som sikrer overfladen mod nye vaskeridser og solens skadelige UV-stråler.

Kan varmt anbefales....... selv ret store ridser kan ikke ses.....

• #6   22. jun 2010 Nu er der ikke en polish der både polere og lakforsegler i en omgang. Desværre, så man skal give lakforsegler uanset hvordan man vender det. Jeg bruger autoglym selv samt 3M til det lidt grovere arbejde. Men til polering bruger jeg autoglym for at fylde de helt små ridser og så autoglym lakforsegling til slut.

• #7   22. jun 2010 Jeg skider på (små)ridser da det jo kun vidner om, at mc'en netop bliver brugt til det den er beregnet : At køre på og blive brugt!

Alternativt: Forsøg med sandpair korn nr 100... Bare gnid godt til- længe og hårdt. Det sker der intet ved..

Ps:
    Iroini i ovenstående kan forekomme..

• #8   22. jun 2010 Knud (Vestegnen)

så er autosol og voks prøvet... og det skal siges at det hjalp gevaldigt... dog er de ikke helt væk, men nu er de tålige at se på... smiley

havde aldrig ville bruge autosol på lakeret dele, men det var åbenbart vejen frem....

så et par behandlinger mere så kan det være den er der.. smiley

tak for hjælpen.. smiley

• #9   22. jun 2010 M T : UltraGlozz sliber, polere og forsegler ............ i eet og samme produkt så man skal kun bruge det og ikke nogen lakforsegler

• #10   22. jun 2010 Lad være med at vaske mc´en... så kan de slet ikke ses efter et par 1000km...

/ Bülow...

• #11   22. jun 2010 Farecla er det eneste rigtige!

• #12   22. jun 2010 Rene, nu er det netop disse produkter jeg arbejder med til dagligt og det kan godt ske Ultra Gloss lover dette, men et er at love noget noget andet er virkeligheden. Det eneste der er i ultra gloss superpolish er voks og det holder ikke længere end noget andet voks man kan købe ved siden af. At den sliber, tjaaa den sliber lige så meget som polermiddel sliber.. altså snakker vi my i kornstørrelse hvilket vil sige der går flere år før man kan slibe igennem lakken. Men sådan er det. Hvis du er tilfreds med dit produkt så er det jo sådan og det er jeg bare glad for. Jeg vil bare ikke nøjes smiley

• #13   22. jun 2010 Jeg synes nu heller ikke jeg "nøjes" - jeg har i hvert fald ingen ridser så den smule slibemiddel eller hvad det nu er virker i hvert fald uden ret megen polering

men hvis autoglym er så meget bedre så må jeg jo prøve det engang ....selvom det jo er lidt svært at skifte produkt når man er tilfreds smiley

• #14   22. jun 2010 Rene, som jeg siger, er du tilfreds så er jeg glad smiley du kan måske lokke en importør til at sende dig nogle vareprøver på produktet for jeg ved man kan få nogle små poser fra autoglym. SÅ kan du da prøve det uden at skulle bruge 600 kr på lidt snask til bilen smiley

• #15   22. jun 2010 nej bilen skal det ikke bruges på - så ender det jo med der ikke er nogen bimmer tilbage ! - det er jo bare til biken smiley

• #16   22. jun 2010 hov... sgu da motorcyklen mente jeg haha! der går for meget arbejde i den nu..

• Tonny Nalepa J
    Tonny Nalepa J Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 3
    #17   5. aug 2010 Hej
    du kan bruge et produkt fra firmaet MB international, det er et poleringsmiddel baseret på nanoteknik, det indenholder ikke slibe middeler, eller andre lak skadeligemiddeller.
    det forhandles i Danmark via www.Wikingpolish.dk.

God Vind
    Tonny

Kommentér på:
polering af ridser...

Annonce