1.034 visninger
|
Oprettet:
bagsædepassager {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige for første gang kørt med en bagsædepassager. Det var ikke så slemt som forventet, heldigvis. Men efterfølgende fortalte hun at hun havde meget ondt i armene. Vi blev også nød til at holde en kort pause efter ca. 30 min.
Jeg lagde mærke til, under køreturen, at hun støttede hænderne meget på tanken. Kan/vil det være en fordel at hun istedet holder mere fast om livet på mig?
Hun skal helt sikkert med ud en gang til. Hun var et stort smil bagefter. Det var også hendes første tur på mc.
jul 2008
Følgere: 91 MC-er: 6 Emner: 364 Svar: 1.747
altid når jeg køre med pasager så holder de altid om mig.. og der er aldrig klager på den måde..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 65
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 257 Svar: 1.275
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.479
Jeg vil da anbefale hende, næste gang hun skal med, at holde mere rundt om mig, og kun støtte på tanken, når der bremses.
Jeg forsøgte at bruge bagbremsen en del mere en normalt. Jeg skal selvfølgelig også vende mig til at køre med en bag på. Jeg kan jo ikke bare bremse som det passer mig.....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 3 Svar: 87
Hun holder fast i mig, og ved nedbremsninger støtter hun fra på tanken.
Man skal forsøge at få kørslen til at glide så godt som muligt.
Vi har aftalt nogle få tegn, såsom klap på låret, så det ikke kommer bag på hende, når jeg lægger ud til en overhaling og andre ting, som gør hun skal holde lidt bedre fast.
Det er vigtigt, at hun ikke læner sig op af dig under normal kørsel. Især langsom kørsel, da du så får meget mere vægt på dine arme, og så varer det ikke længe, før fingrene sover.
Øvelse gør mester. Kæresten var også totalt øm den første gang hun var med bagpå, men ikke længere. Du skal tænke på, at hun også bruger muskler, som hun ikke er vant til at bruge.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
De fleste gange har vi topboksen bagpå, og så sidder hun mageligt op ad den, med sine hænder på hver sin side af mine hofter. Er der ikke topbox på, sidder hun dog lidt tættere, men læner sig aldrig op ad mig, men stadig med sine hænder på mine hofter eller side.
Det har altid fungeret fint.
mar 2006
dec 2006
Jeps... Det skal bemærkes, at der er forskel på min kørestil, når jeg er alene og når jeg har hende bagpå. Jeg bremser blødere og tager sving mere stille og roligt. Men hun kan tydeligt fornemme når jeg er ved at lægge an til bremsning. Før jeg begynder at bremse, kan jeg mærke hun klemmer lårene lidt sammen.
Skal jeg bremse hårdere, stemmer jeg imod styret, for så kan kun sagtens lægge vægt ind over mig.
Det lyder lidt mærkeligt, men det er ting, der er bygget ind i os. Men det hænger nok sammen med, at hun sidder bagpå rigtigt tit.
Så jeg mærker faktisk ikke hun er der, under almindelig kørsel.
mar 2006
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 284
Konen bliver bedre og bedre til at sidde rigtigt
og man bliver selv bedre og bedre til at bremse og accelerer behageligt nok
Min sidder også rigtig tit bagpå, vi har nok kørt 2-3 måneder og hun er ved at have fat i hvornår hun skal læne sig ind over mig og hvornår hun skal slappe af.
- hvis hun sidder og spænder på en hel tur bliver det både ubehageligt for hende i kroppen og for dig mest i håndfladerne og tildels ryggen.
Jeg har lært at spænde lårene om tanken for at modvirke vægten af hende hvis hun læner sig op af mig, det tager lidt af presset fra hænderne en gang imellem.
Vi har købt et billigt samtaleanlæg fra Aldi, til formålet fungere det fint, og jeg kan fortælle hende hvad jeg har tænkt mig og hvornår hun skal holde lidt bedre fast.
Så kan kæresten også fint lide at bruge den til sang og andet skrål
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
Den kan fås rigtigt mange steder herhjemme. Jeg købte den hos Aagesen i Hvidovre. Den er simpelthen kanon for passageren at holde fast i.
jul 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 68
feb 2010
Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 473
dec 2006
Sund fornuft og så rigtigt som det er "sagt" (skrevet) :-))
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 49 Svar: 576
bagsædepassager