{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

bagsædepassager {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige for første gang kørt med en bagsædepassager. Det var ikke så slemt som forventet, heldigvis. Men efterfølgende fortalte hun at hun havde meget ondt i armene. Vi blev også nød til at holde en kort pause efter ca. 30 min.
Jeg lagde mærke til, under køreturen, at hun støttede hænderne meget på tanken. Kan/vil det være en fordel at hun istedet holder mere fast om livet på mig?
Hun skal helt sikkert med ud en gang til. Hun var et stort smil bagefter. Det var også hendes første tur på mc.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bagsædepassager
  • #1   23. jun 2010 jep..

altid når jeg køre med pasager så holder de altid om mig.. og der er aldrig klager på den måde..

• #2   23. jun 2010 Holde om dig, og når du bremser skal hun tage fra på tanken. Men nu er di MC ikke så passagervenlig, så hun skal læne sig meget frem for at følge sig tryg, og det betyder hun bliver nød til at holde igen på tanken, for ikke at sidde helt oppe i dig.

• #3   23. jun 2010 Det er altid at foretrække at bagsædepassageren holder om dig, så har man også en smule føling med personen og kan afstemme fart osv efter det. Men du kan evt få et "nyrebælte" med håndtag på, så har hun noget at holde i. Har hørt om flere som har brugt denne løsning og været godt tilfreds.

• #4   23. jun 2010 jep gør som Jesper skriver, jeg har altid folk til at holde om mig de få gange jeg har nogle bagpå, så har jeg også selv en fornemmelse på om hvor godt de har ved. Men med den bike du køre på så tror jeg desværre altid folk vil få lidt ondt div. steder, det er jo ikke ligefrem en lænestol de sidder i smiley

• #5   23. jun 2010 Jeg må erkende at jeg også selv var lidt øm i højre hånd under turen, da jeg har spændt mere en normalt, og dagen efter var jeg rimelig øm i skuldrene.
    Jeg vil da anbefale hende, næste gang hun skal med, at holde mere rundt om mig, og kun støtte på tanken, når der bremses.
    Jeg forsøgte at bruge bagbremsen en del mere en normalt. Jeg skal selvfølgelig også vende mig til at køre med en bag på. Jeg kan jo ikke bare bremse som det passer mig.....

• #6   23. jun 2010 Præcis. Du skal tænke meget mere over bremsen, og bremse tidligere og blødere. Men det kan ikke undgåes at hun på den MC hænger op ad dig, og så må du bare finde dig i at skulle spænde i kroppen for at holde igen.

• #7   23. jun 2010 Jeg har tit kæresten med bag på R1'eren, og det fungerer rigtigt fint.
    Hun holder fast i mig, og ved nedbremsninger støtter hun fra på tanken.
    Man skal forsøge at få kørslen til at glide så godt som muligt.
    Vi har aftalt nogle få tegn, såsom klap på låret, så det ikke kommer bag på hende, når jeg lægger ud til en overhaling og andre ting, som gør hun skal holde lidt bedre fast.

Det er vigtigt, at hun ikke læner sig op af dig under normal kørsel. Især langsom kørsel, da du så får meget mere vægt på dine arme, og så varer det ikke længe, før fingrene sover.

Øvelse gør mester. Kæresten var også totalt øm den første gang hun var med bagpå, men ikke længere. Du skal tænke på, at hun også bruger muskler, som hun ikke er vant til at bruge.

• #8   23. jun 2010 Jeg er åbentbart lidt farisæer hvad det angår. 70% af tiden på mc, har jeg konen bagpå. Hun har en lidt mere afslappet måde at sidde på, i og med jeg syntes det er herreirriterende, når hun læner sig op ad min ryg og holder fast om mig. Det belaster mine håndled.

De fleste gange har vi topboksen bagpå, og så sidder hun mageligt op ad den, med sine hænder på hver sin side af mine hofter. Er der ikke topbox på, sidder hun dog lidt tættere, men læner sig aldrig op ad mig, men stadig med sine hænder på mine hofter eller side.

Det har altid fungeret fint.

• #9   23. jun 2010 Jesper H: OG så klemmer hun vel fast med benene omkring cyklen og dine ben??

• #10   23. jun 2010 Christian

Jeps... Det skal bemærkes, at der er forskel på min kørestil, når jeg er alene og når jeg har hende bagpå. Jeg bremser blødere og tager sving mere stille og roligt. Men hun kan tydeligt fornemme når jeg er ved at lægge an til bremsning. Før jeg begynder at bremse, kan jeg mærke hun klemmer lårene lidt sammen.

Skal jeg bremse hårdere, stemmer jeg imod styret, for så kan kun sagtens lægge vægt ind over mig.

Det lyder lidt mærkeligt, men det er ting, der er bygget ind i os. Men det hænger nok sammen med, at hun sidder bagpå rigtigt tit.

Så jeg mærker faktisk ikke hun er der, under almindelig kørsel.

• #11   23. jun 2010 Der er jo ikke andet for end at vi må lære af vores erfaringer. Tak for de gode imput. Flere forslag modtages gerne....

• #12   23. jun 2010 Det er ligesom sex..
    Konen bliver bedre og bedre til at sidde rigtigt
    og man bliver selv bedre og bedre til at bremse og accelerer behageligt nok smiley

Min sidder også rigtig tit bagpå, vi har nok kørt 2-3 måneder og hun er ved at have fat i hvornår hun skal læne sig ind over mig og hvornår hun skal slappe af.
    - hvis hun sidder og spænder på en hel tur bliver det både ubehageligt for hende i kroppen og for dig mest i håndfladerne og tildels ryggen.
    Jeg har lært at spænde lårene om tanken for at modvirke vægten af hende hvis hun læner sig op af mig, det tager lidt af presset fra hænderne en gang imellem.

Vi har købt et billigt samtaleanlæg fra Aldi, til formålet fungere det fint, og jeg kan fortælle hende hvad jeg har tænkt mig og hvornår hun skal holde lidt bedre fast.
    Så kan kæresten også fint lide at bruge den til sang og andet skrål smiley

• #13   23. jun 2010 Jeg har købt denne: (link fjernet)

Den kan fås rigtigt mange steder herhjemme. Jeg købte den hos Aagesen i Hvidovre. Den er simpelthen kanon for passageren at holde fast i.

• #14   23. jun 2010 Jeg sagde altid til konen at hun ikke behøvede at holde fast, men efter jeg tabte hende siger jeg til den dejlige steg, der sider der nu at hun bare skal holde fast i stangen foran min mave. smiley

• #15   23. jun 2010 Kun en ting at sige: Hvis du vil køre race, så kør alene, ellers kør stille og roligt, uden for pludselige accelerationer og nedbremsninger. Når man kører 2 er det jo, som regel, for at hygge !!!!!!!

• #16   23. jun 2010 Bjarne N

Sund fornuft og så rigtigt som det er "sagt" (skrevet) :-))

• #17   23. jun 2010 >Snetyven Den ser sgu fræk ud den der, og ligner også noget der hjælper.

Kommentér på:
bagsædepassager

Annonce