bagsædepassager bagsædepassager
Da jeg købte min cykel, spurgte en af mine venner om hun ikke måtte få en tur bag på. Da jeg ikke havde kørt i 2½ år skulle jeg lige vende mig til at køre igen. Dette kunne hun selvfølgelig godt forstå. Nu føler jeg at jeg er klar til at have en bag på. Men hvad skal jeg være opmærksom på? Hun har aldrig siddet på en mc før, så hvad er vigtigt for hende?
Jeg har kun kørt med 1 bag på en gang før, og det var da jeg tog mit kørekort. Da synes min kørelærer at han skulle lægge tungtepunktet modsat af kørselsretningen når jeg drejede, for så kunne jeg se hvordan det føltes.
Håber I kan hjælpe mig lidt på vej til hvordan jeg skal takle denne situation.
maj 2006
Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 170
feb 2004
Følger: 42 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 175 Svar: 546
Held og lykke
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.191
Det allerbedste er, at fortælle passageren, at hvad enten hun holder af dig eller ej, så skal hun holde om dig og sidde tæt på. Gør hun det, er det næsten umuligt for hende at gøre noget forkert.
Fortæl hende også, at det er vigtigt, at hun sidder roligt ved lave hastigheder-f.eks under 20-30 km timen.
Aftal også med hende, at hun står på og af, når du siger det - så taber I ikke balancen mens I holder stille.
Så føreren:
Kør jævnt og behersket, der er ingen grund til at forskrække nogen.
Pas på med svingteknik. Bløde wienervalssving mærker passageren nærmest ikke, heller ikke hvis I lægger cyklen meget ned. Kontrastyring føles som indledningen til totalt kontroltab for en bagsædepassager.
Og så lige: cyklen bliver en hel del tungere, så husk ekstra bremselængde.
Rigtig god tur - hun skal bare holde om, og du skal bare køre roligt med god afstand.
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 174
Du siger til hende at al kørsel (ihvertfald i starten til du selv er tilvænnet) at hun skal holde sig helt ind til dig og holde dig rundt om livet og beholde fødderne på fodhvilerne HELE TIDEN. Også når I holder stille for rødt lys eller lign. Forklar hende at cyklen kommer lidt ned at "ligge" i sving og at hun blot skal holde om dig og følge DIN krop. På den måde finder hun også ud af hvordan man sidder på en MC under kørsel.
Når så du er blevet mere fortrolig med passagerkørsel, så kan hun begynde at slippe taget omkring dig!
God fornøjelse og god tur
(Har du husket at fortælle hende hvad hendes nye øgenavn bliver når hun har fået sin første bagsædetur?) LOL
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.489
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 174
Dét hed jeg selv i en periode på ca 2 mdr.
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
det du skal gøre er at køre forsigtigt i starten og hun giver dig lige et hurtigt KLEM i maven hvis der er noget.
men ellers sund fornuft, kør forsigtigt og sørg for hun har noget stærkt tøj på (så stærkt som nu muligt uden læder eller goretex)
sørg for hun får en GOD oplevelse, kør ud og se noget romantisk, og hold dig lidt væk fra grusveje
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 45 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 688
mar 2005
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 75 Svar: 1.049
apr 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 13 Svar: 64
bagsædepassager