{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.798 visninger | Oprettet:

Klip i kortet?? {{forumTopicSubject}}

jeg har igår modtaget et brev ang. mit andet og dermed sidste klip i det værdifulde pap smiley hvad så nu? kan jeg beholde kortet hvis jeg bare tilmelder mig teori og køreprøve, eller skal jeg aflevere det?
ville jeg nemlig være ked af da jeg kører til Italien om halvanden uge.

En fortvivlet motorcykelist


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klip i kortet??
  • #1   24. jun 2010 Hvis du har mistet det sidste, så skal du bare vente på nogle papirer fra politiet, hvor de informerer dig om hvad du skal (med mindre disse ting allerede fremgår af modtaget papirer).

    Men ja, du skal op til teoriprøve samt køreprøve i kat B (bil), såfremt du har kørekort til bil. Både teori og køreprøve skal være inden 6 måneder, men jeg mener de ser lidt igennem fingrene med deadline. Så længe du er påbegyndt er det ok.

    I perioden beholder du dit kort. Dumper du til teori, beholder de kortet indtil du består (3 forsøg). Dumper du 3 gange så er kortet tabt og du skal generhverve de kørekort, som du ønsker, men helt fra bunden.

    Håber det er svar nok.


  • #2   24. jun 2010 Glemte at sige. Ingen problemer i at køre til Italien. Kortet er jo ikke mistet, du har bare ingen klip tilbage smiley

  • #3   24. jun 2010 RH<<<<den fremgangsmetode er næppe lovlig hvis du har mistet dit kørekort...er det mistet gælder det også i de andre lande

  • #5   24. jun 2010 (link fjernet)

    Er det ikke eksempel 1 du ryger "ind under"?


  • #6   24. jun 2010 Godt set Brian - nyt for mig.

  • #7   24. jun 2010 Kan en droslet R6 køre så stærkt at man får klip??

  • #8   24. jun 2010 Man får ikke kørselsforbud fordi det er indenfor de sidste tre år man har erhvervet sig kørekort. På den måde er det som "normalt".

    Derimod er køre- og teoriprøve ikke nok, der ksal også undervisning til.

    Køreundervisningen må ikke påbegyndes før man har fået dommen. Det fik jeg ikke at vide nogen steder, ej heller da jeg spurgte politiet, men det stod i papirerne jeg modtog; vel og mærke efter at jeg havde haft 6 køretimer! Heldigvis havde jeg en god kørelærer.......


  • #9   24. jun 2010 det blir SÅ fedt, når vi skal afsted smiley

  • #10   24. jun 2010 Når man læser det link, er der 2000 der skulle have klip hver morgen, på vej ind af motorvejen smiley (eller flere)

    Der er sku ingen der trækker ind, så min MC kan være på ydersiden (morgenmyldretid, hvor den slutter ved sjællandsbroen København)

    MEN de fleste laver så plads på højre side i stedet!! smiley



    Fra linket!!
    Som foran kørende skal man, så snart man bliver opmærksom på bagfra kommende, der vil overhale til venstre, holde så langt til højre som muligt og ikke øge hastigheden.


  • #11   24. jun 2010 når man er under 21, får man inddraget kortet (man skal selv ind og aflevere), til man har bestået en ny teori og køreprøve og så har man 3 års prøvetid (så vidt jeg husker), hvor man så kun har 1 klip og de kan inddrage det direkte ved et nyt klip. og så ricikere man at få det udsat hvornår man må få kortet igen.

  • #12   24. jun 2010 Fremgår det ikke af de papirer, du har modtaget, om du skal aflevere kortet, eller kan beholde det?
    Det afgørende er, om du har fået en betinget eller ubetinget straf... Jeg MENER at man, når man er under 21 år, får en ubetinget frakendelse af kørekortet efter andet klip... Men ellers så ring og spørg nærmeste station?


  • #13   26. jun 2010 Det fremstår hverken i papirerne, at jeg ikke har flere klip tilbage, eller om hvorvidt jeg skal aflevere kortet eller ej? mener dog også at jeg er i en prøve periode de første 3 år. så jeg vil nok få en ubetinget frakendelse. fra brevet kommet har jeg hørt at man har 20 dage til at aflevere det, så mon ikk Turen syd på er reddet smiley

    Rasmus: det ka jeg love dig for min ven!!!!!
    Jesper Virum: haha sagtens, målt på gps: 160 normalt og 175 i medvind og med overkroppen klistret til tanken!


  • #14   26. jun 2010 "Som foran kørende skal man, så snart man bliver opmærksom på bagfra kommende, der vil overhale til venstre, holde så langt til højre som muligt og ikke øge hastigheden."

    Det er altså farligt på motorvejen. Er der vejarbejde, kun én bane og hastighedsbegrænsning på 30 km/t, så er der MANGE bagved, der vil overhale, så snart der bliver to baner, hvor hastigheden samtidig stiger til 130. Skal man så bare fortsætte med at køre 30 km/t, så længe folk vil overhale, fordi man ikke må sætte farten op, når folk vil overhale?


  • #15   26. jun 2010 Rene, så du kørte for hurtigt ind i vejarbejds zone på motorvejen, og ville ikke slippe speederen, fordi der lå en oppe bag dig?
    og DERFOR fik du et klip i kortet??
    skal det forstås sådan??



  • #16   27. jun 2010 Rene B: Hastighedsbegrænsningerne er jo også absolutte iht. færdselsloven. Du må jo på intet tidspunkt overskride dem "lovligt", hverken under en overhaling eller lign... Der har været flere sager, hvor folk har spurgt om de må øge hastigheden til over det tilladte, hvis den person, de er i gang med at overhale, sætter farten op... Dette er (selvfølgelig) ikke tilladt, og jeg tror næppe der kommer et positivt resultat ud af din rettergang... Men prøv den da, man har jo fri process ved færdeselovsovertrædelser, så vidt jeg er orienteret smiley

  • #17   27. jun 2010 Og desuden skrev jeg om det modsatte, altså at man kører det tilladte, hvor der bliver to baner og hastighedsbegrænsningen stiger, og dem bagved ønsker at overhale. Så skal man så fortsætte med at køre den lave hastighed, så længe der er folk bagved, der vil overhale?

  • #18   27. jun 2010 Jesper L S

    Ja sådan set, men satte kun farten op forbi et fjols havde ligget lige oppe i røven af mig i noget tid, kunne ikke trække ind.



    det vil altså sige, du lader dig presse i trafikken??
    Det lyder farligt!!
    ELLER var du bare ikke i stand til selv at afgøre den fornuftige hastighed på stedet, og nu skal smide skylden for et klip på en anden??

    lyder lidt søgt, MEN jeg var der jo ikke, og så hans kørsel!!


  • #19   27. jun 2010 jesper vium
    den kan vel godt køre 60 i en 30 km zone smiley


  • #20   27. jun 2010 Ja, ok på den måde, jeg slipper nu gassen, hvis jeg vil ned i fart, og ligger der en tæt, trækker jeg ind først.

    MEN held og lykke med sagen, tror ikke du vinder den, men det er gratis at prøve!!


Kommentér på:
Klip i kortet??

Annonce