{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

rasmus h
rasmus h
Tilmeldt:
5. jun 2006
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 7

hva sker der {{forumTopicSubject}}

daws har lige fået motorcykel kørekort, men tænkte på hvad sker der hvis jeg køber en mc og for den droslet og har papir på det men bliver stoppet og de finder ud af det ryger kortet eller hvor stor bliver bøden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hva sker der
  • #1   27. jun 2010 Hvorfor skulle der ske noget ved at blive stoppet på en droslet mc?

  • rasmus h
    rasmus h Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 7
    #2   27. jun 2010 ja men er kun 18 og jeg mener hvis jeg fjerner droslingen.

  • #3   27. jun 2010 Så får du en bøde, jeg mener det er 3000 eller 5000 kr, dit kørekort kan de ikke røre.

  • #4   27. jun 2010 5 klik første gang 7.5 anden gang og 10 tredie gang.. smiley hvis de altså finder ud af det... men syntes det er lidt en chance at tage...

    ikke pga. bøden... men køre du nu galt er forsikringen ikke forpligtiget til at tage skaden, da du føre et køretøj du ikke har kørekort til.. = at betale skaderne og evt erstatning ud af egen lomme...

    smiley


  • #5   27. jun 2010 This is both new and interesting...

  • #6   27. jun 2010 Hvad sker der hvis du bruger søge funktionen her på sitet?

  • #7   27. jun 2010 Nicky (Frederikshavn)
    Jeg kan kun være enig i at man ikke bør gøre det, men det er simpelthen forkert det du siger ang forsikring, ansvar skal dække og kan ikke kræve pengene ind igen(derfor vil gf også se et kørekort for at man kan tegne forsikring). Det er kun ved kasko at forsikringsselskabet kan nægte at dække.


  • #8   27. jun 2010 Som Nicky skriver, det er forsikringsmæssigt du løber den største risiko.
    Bliver du standset med +160 eller taget for at komme kørende på baghjul, så vil en fornuftig betjent nok stille spørgsmål ved om cyklen kun har 34 HK. Du vil så sikkert blive sendt til syn med den, eller også vil en bilinspektør blive bedt om at undersøge den. Og så falder hammeren på 5000 med garanti + det løse.


  • #10   27. jun 2010 Kristoffer... Det var dog en virkelig Intelligent kommentar... Jeg må altså give Henrik ret (I en tidligere tråd) Når DU kommer, så ryger overlæggeren altid ned....

    Venligst
    Lars
    (Som ikke kan skrive til dig da du har været så voksen og blokere mig efter du havde offentligtgjort en privat besked jeg havde sendt dig... Hvor gl. er du egentligt=?????


  • #11   27. jun 2010 "ikke pga. bøden... men køre du nu galt er forsikringen ikke forpligtiget til at tage skaden, da du føre et køretøj du ikke har kørekort til.. = at betale skaderne og evt erstatning ud af egen lomme..."

    Forkert, forkert, FORKERT

    ansvarsforsikring dækker ALTID. De kan INTET gøre.

    Stop nu med at lukke gylle ud om ting i ikke ved noget om.. smiley


  • #14   27. jun 2010 Kristoffer H
    Det passer så ikke at han skulle få mindre bøde fordi han ikke har kørekort.


  • #17   27. jun 2010 Ja christian L

    Forsikringen dækker altid i FØRSTE omgang!!

    >>>>>MEEEEEEN<<<<< det er dig der skal betale for ALTING når forsikringsselskaberne har opklaret det og det kan sagtens løbe op i flere milioner kroner hvis der er personskade involveret / et andet eksempel: du kører ind i en meget meget dyr bil.

    Derfor er det farligt at køre uden forsikring!


  • #18   27. jun 2010 christian L
    hvis du nu kører ind i en stor lys mast, med sprit i blodet , dækker din ansvar så også ??? uden at de kommer med et erstatnings krav mod dig bagefter .....


  • #19   27. jun 2010 "Stop nu med at lukke gylle ud om ting i ikke ved noget om.. :-)"

    haha hvem er det der lukker gylle ud?


  • #20   27. jun 2010 Niels K: hvis man ikke har handlet groft uagtsom kan forsikringen ikke kræve pengene tilbage bagefter (regres), og at køre uden kort ses ikke som grov uagtsomhed.

  • #21   27. jun 2010 Niels K forsikringen skal dække, det er et lov krav, de kan kun lovligt kører en regres sag hvis du kører uansvarligt!
    Intet fører bevis er IKKE uansvarligt i lovlig forstand uanset om du, jeg og hele MCG synes det er uansvarligt, så slipper selskaberne IKKE for at sluge den, så det er dig der lukker gylle ud!


  • #23   27. jun 2010 Jesper [Virum] P
    Du har helt ret.... Og der skal iøvrigt meget grove og beviselige overtrædelser til at der kan blive tale om grov uagtsomhed.


  • #24   27. jun 2010 Kristoffer
    Prøv lige at læse hvad Brian skriver en gang til, de kan ikke kræve regres pga. manglende kørekort.


  • #26   27. jun 2010 Du har vist ikke helt forstået den brian..Skal jeg virkelig citere migselv?:

    "det kan sagtens løbe op i flere milioner kroner hvis der er personskade involveret / et andet eksempel du kører ind i en meget meget dyr bil"

    Du påstår altså at hvis jeg kører dig ned på en stor MC uden mc kørekort så skal jeg ikke betale noget som helst og at min ansvar vil dække??

    Og du påstår at et forsikringsselskab vil betale erstatning til en ferrari ejer hvis jeg kommer drønende ind i siden på ham og total skadede den med den samme MC?

    Du lukker endnu mere gylle ud, eller også læste du ikke hvad jeg skrev.

    Jeg snakker ikke om at det vil ske bare man kører uden kørekort men at det vil ske hvis du laver fuck ups uden kørekort..


  • #27   27. jun 2010 Niels K
    Forsikringen vil da kræve regres mod dig uanset om du har et kørekort eller ej hvis du har kørt groft uforsvarligt, så kørekortet har slet ikke nogen sammenhæng i denne betydning.


  • #28   27. jun 2010 Niels K

    ">>>>>MEEEEEEN<<<<< det er dig der skal betale for ALTING når forsikringsselskaberne har opklaret det og det kan sagtens løbe op i flere milioner kroner hvis der er personskade involveret / et andet eksempel: du kører ind i en meget meget dyr bil.

    Derfor er det farligt at køre uden forsikring!"

    Du har ikke ret. Period. Det har du ikke. :-). Er ked af at sige det, men jeg ved meget mere om lige det her, end dig.


  • #29   27. jun 2010 Niels K indtil nu har du kun snakket om alm uheld ikke noget uansvarligt.
    Kører du ind i en snot dyr Mercedes ved et ganske alm uheld uden kører kort JA SÅ SKAL DE DÆKKE og kan IKKE jeg gentager IKKE kører regres sag på dig, for det ER IKKE UANSVARLIGT i lovlig forstand!
    FES DET IND?!

    Kører du en person ned ved et uheld uden pap stor eller lille mc, så er det samme smøre som før, de SKAL dække det er lovpligtigt, de kan IKKE kører regres sag på dig!
    Er du med endnu?!

    Kører du med hovedet oppe i røven og totalt hensynsløst og pløjer ind i en bil, person osv så kan de HVIS de kan bevise det kører en regres sag på dig. Underligt nok er der meget få af disse sager, men det ville du jo vide hvis du havde undersøgt det... Nåå det havde du ikke lige?!
    Det er først i din sidste post at du snakker om uansvarlig kørsel indtil da har der kun været tale om alm uheld.

    Denne smøre er er diskuteret så mange gange her på citet, sæt jer nu for fanden ind i det inden i taler og lukker mere gylle ud!


  • #30   27. jun 2010 Brien Fjeder

    TAK.. Endelig en der forstår det.

    Niels K - indse nu et nederlag - please smiley


  • #31   27. jun 2010 Niels K: det er da meningsløs at du citerer dig selv. Det gør det ikke rigtigt. Når e forsikringsselskab skal gøre regres, er det på baggrund af handlingen, ikke lovligheden. Ansvarsforsikringen dækker også hvis du kører ind i en Ferrari uden at have gyldigt kort.

  • #32   27. jun 2010 christian L du behøver ikke lave dine ":-)" fag smilies for at prøve at understrege at du tror du ved bedre, vi snakker forbi hinanden fordi i ikke fatter hvad jeg skriver..

    Så brian du påstår at hvis jeg stjæler en MC og er uden kørekort og kører dig ned ved et uheld så dækker ansvarsforsikringen det og jeg skal ikke betale en krone til nogen som helst.

    Og det mener du betegnes som ansvarligt??

    bare svar: Ja eller nej

    Hvis ja, så burde man da næsten ligge og køre folk ned man ikke kan lide.

    tror stadig ikke i fatter det men jeg vil gerne gentage:

    "Jeg snakker ikke om at det vil ske bare man kører uden kørekort men at det vil ske hvis du laver fuck ups uden kørekort." uden kørekort = uden ansvarsforsikring


  • #33   27. jun 2010 Niels K at stjæle en MC og kører en person ned/ramme en bil er IKKE uansvarligt i forsikrings mæssig forstand, piv ulovligt ja MEN IKKE uansvarlig!

    Hvis du derimod stjæler en MC, kører som død og djævel og med total foragt for dine med trafikanter, så kan de HVIS de kan bevis din uansvarlige kørsel, kører en regres sag på dig., men IKKE fordi du har stjålet den.

    Hvis du nu fra starten af havde formuleret dig så alle kunne forstå det, i stedet for at lukke gylle ud, så slap du nok for diverse fag smileys...


  • #34   27. jun 2010 Regres er ikke afhængigt af grov uagtsomhed, men grov hensynsløshed jf. færdselslovens § 108.

    Og så venter vi stadig på, at dem der postulerer, at kørsel uden kort er grov hensynsløshed, dokumenterer deres påstande i andet, end hvad de tror er rigtigt.


  • #35   27. jun 2010 Niels K

    Hvad er din dokumentation for din påstand, udover din egen overbevisning?


  • #36   27. jun 2010
    Klogskaben vil ingen ende tage:

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=112585

    Klik på "At køre galt uden kørekort, eller med lille kort på stor MC"
    Og det er fakta.


  • #38   27. jun 2010
    Tankx smiley


  • #39   27. jun 2010 virkelig super med paragrafer. så burde ethvert fæhoved indse at der ikke er noget og diskutere.

    Loven står nemlig ikke til diskussion.


  • #40   27. jun 2010
    "Så brian du påstår at hvis jeg stjæler en MC og er uden kørekort og kører dig ned ved et uheld så dækker ansvarsforsikringen det og jeg skal ikke betale en krone til nogen som helst."

    Ja, sådan er loven - desværre.
    Man kunne godt efterlyse noget mere konsekvens.
    F. eks. at forsikringsselskaber altid har regres overfor tyve.
    De har jo ikke betalt til forsikringen, hvorfor skulle de så være dækket af den?


  • #41   27. jun 2010 En for tælling fra det virkelige liv. Person A sælger jeg en ny mc til. Han drikker lidt for meget, så kortet ryger. Mc`sættes til salg. En lokal gut,uden mc kort, kigger på den. Får lov til en prøvetur, uden plader da den var afmeldt, og kværner ind i siden på en kvinde som kørte ud for havtænder. Bilistens selskab betalte cyklen samt personskade ( prøvekøreren bar ikke hjelm) Begge fyre fik selvfølgelig store bøder. Lidt stof til eftertanke- ikke?
    Mvh. Poul


  • #42   27. jun 2010
    Jo, men det var jo bilens skyld.
    Ham der lånte MC´en, skal være glad for at der ikke skete personskade på bilisten, - så havde han fået regningen.


  • #43   28. jun 2010 børnehave...

  • #44   28. jun 2010 HØRT........

Kommentér på:
hva sker der

Annonce