Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  125cc eller Drosling?
  • #1   6. okt 2004 rettelse: 34 hk

• #2   6. okt 2004 øøh, jeg vil sige at en let 125'er måske er lidt hurtigere en en større og tungere 4-takter (som er droslet til 34 hk)

men jeg vil så sige at en større 4-takter er noget bedre at køre på og efter et par år river du bare begrændsningerne af, så har du en STOR mc.

og hvis du sælger den efter et par år vil en "stor" 4-takter slet ikk' ha' tabt så meget i værdi, som en "lille" 2-takter

bare min mening...

• Kasper K
    Kasper K Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #3   6. okt 2004 undskyl tastefejlen og tak for rettelsen smiley

Ja det kan jeg godt se, men på den anden side så har jeg måske ikke nok penge til at købe en stor mc som jeg ville synes var fed om 2 år...
    men tak for svaret og alle skal bare byde ind smiley

• #4   6. okt 2004 Jeg har jo så valgt en 125cc .. vil heller ha en nyere maskine og så en 2 taks... end en gammel udbrændt 4 taks maskine fra 1889 ...

Men ja, der er da flere km i en 4 taks.. ingen tvivl der..

Og vil da sige at når en 2 taks maskine har nogle år på bagen.. 2- 4 år .. så er det begrænset hvor meget mere den kan tabe i pris..
    (ligesom en 4 taks fra 1990 heller ikke ville kunne tabe det vilde i pris)

En ting er sikkert 34hk og 120 kg.. gør den sq sjov at køre på..

- Jan

• #5   7. okt 2004 Hej Kasper!

Jeg står netop overfor samme valg. Jeg fik kortet i september og regner med at købe en MC til næste år.

Jeg har overvejet en Aprillia RS125 eller en Suzuki RG125. Fordelene ved dem er:
    Lav vægt, simpel motor (pga. 2 takter) og de ligger godt i svingene. De kan anskaffes til 20-25K.

Jeg har desuden forelsket mig i en Suzuki GSX-R 250. Den skal godt nok neddrosles, men den vejer heller ikke så meget, den ligger godt i svingene og den har en god lyd (i forhold til 2 taktere). Pris ca. 25K

Mit endelige valg bliver nok en Suzuki GSX-R 250

• #6   7. okt 2004 Overvejede også kraftigt en Suzuki GSX-R 250.. Men valgte ikke at købe sådan en, for tror motoren bliver pænt meget slidt af alle de omdrejninger som den skal have.

Og så syntes jeg ligeså godt at man kan vælge en der er noget nyere. Og så derfor også har et noget nyere design

Iøverigt syntes jeg ikke at en 2 taks lyder så dårligt igen ? Men er vel en smagssag ..

• #7   1. dec 2004 Hejsa. Stod overfor valget i sommers... Lille kort ingen mc. Jeg havde en veninde der havde en rs 125 den er fed, meeeeen lyden holder ikke. Derfor var jeg heldig og få fat i min zxr 400 som havde gået 32000 km da jeg købte den. Den er droslet og jeg har været glad for det for somme tider er det svært at styre sig. Det jeg vil sige med det er at jeg på intet tidpunkt fortryder købet har aldrig haft bedere legetøj. Zxr har samtidig også en lav tørvægt. Nu glæder jeg mig bare som en sindsyg til jeg har haft kortet i 2 år. For så ryger droslingen på datoen hvor jeg går over til stor. Men held og lykke med købet.
    Mvh kristian

Kommentér på:
125cc eller Drosling?

Annonce