1.317 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Batteri spørgsmål Batteri spørgsmål

Hej

Jeg skal have et nyt batteri til min gamle maskine.

I instruktionsbogen står følgende:
12V 50.4 kC(14 AH)/10 HR
Hvad betyder det?

Kan jeg bruge dette batteri?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=3999102521&n=-1514325739&pn=-1514325687

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri spørgsmål
  • #1   4. jul 2010 12 V betyder selvfølgelig at spændingen er 12V. 50.4 KC er et udtryk for kapaciteten målt over en 10 timers periode. Kapaciteten er også opgivet i Ah. I dit tilfælde 14 Ah
    Ved en akkumulators kapacitet forstås den strømmængde, den er i stand til at levere, når den er fuldt opladet.
    Strømmængden = strøm x tid og måles i amperetimer (Ah).
    Ifølge DS 6031 måles kapaciteten på en fuldt opladet akkumulator ved en afladning over 20 timer med konstant strømstyrke og elektrolyttemperatur 27 °C.
    Eksempel:
    Akkumulatorkapacitet er 84 Ah (bilbatteri). Ved en afladning, der tager 20 timer, bliver strømstyrken 84/20 = 4,2 A.
    En anden måde at udtrykke det på er at når det er gået præcis 20 timer, er cellespændingen for de enkelte celler nede på 1,75 V = afladet.
    Batteriet fra TSvansen kan du godt bruge, men selvfølgelig under forudsætning af at indbygningsmålene passer, og at polerne er af samme type og sidder på samme måde som på dit batteri.

Pyh sikke en omgang, håber ikke det var for "langhåret" smiley

• #2   4. jul 2010 Vil ikke anbefale at købe ved hansen .....
    Den løber op i 368 Kr .-
    ved Max koster den 336 Kr.- For en Max Batteri
    Et Yuasa koster 400 Kr.-
    De hedder YB14L-A2

jeg ville ikke købe ved Hansen Har ofte set de ikke er så gode efter nogen tid

• #3   4. jul 2010 Jan J

det var en god forklaring ......

Steffen ( Fjelstervang ) .

Max.....
    har du et link

mvh

• #4   4. jul 2010 Hej

Tak for svar!

Grunden til køb hos THansen er at de har åbent i dag, så jeg kan komme videre i dag, da jeg ikke har så stor tålmodighed.

Mvh

• #5   4. jul 2010 http://www.maxmc.dk/kataloger.htm

• #6   4. jul 2010 Hvis du har en bil tema inden for rækkevidde har de nogen glimrende batterier til små penge

• #7   4. jul 2010 thansen er et 1 års batteri max ,kan ikke anbefales.

• #8   4. jul 2010 Har da haft mit T-Hansen batteri i 5 år uden problemer!
    - Ok, det døde af at stå hele vinteren uden strøm på, men det gjorde det Yuasa der sad på min Versys også - og det er kun 1-2 år gammelt smiley

• #9   5. jul 2010 bruger selv odesey det dur det kan står hele vinteren tilkoblet og stadig snurre motoren runt som var det blot en dag siden den havde været igang..

• #10   5. jul 2010 Man kan være uheldig med flere mærker.
    Sidste år købte jeg et Yuasa til Prilleren - gennem vinteren havde jeg min pulslader på en del gange. MEN ak og ve det var dødt da foråret kom - helt dødt ! hurra for man ikke havde gemt sin kvittering fra forhandleren.

Kommentér på:
Batteri spørgsmål

Annonce