{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri/Ampere spørgsmål
  • #1   8. jun 2018 hvis det er AH du tænker på at er det kapaciteten af batteriet.
    så købkøbkøb!


  • #2   8. jun 2018 der er massere emner om det derude,
    men du kan godt gå op i ampere, dog maks 18, og selvfølgelig holde dig til 12V
    https://www.google.dk/search?q=for+mange+ampere+mc+site:www.motorcykelgalleri.dk&client=ms-unknown&prmd=isvn&sa=X&ved=2ahUKEwip-5bCncTbAhUqyKYKHZApA9QQrQIoBDAAegQICRAI&biw=412&bih=695&dpr=2.63


  • #3   8. jun 2018 Tak for svar jeg søgte åbenbart ikke med de rigtige ord da jeg forsøgte at finde svar herinde smiley

  • #4   8. jun 2018 et lille trick, søg på google, og søg udelukkende mcg, som på det link jeg opdaterede min kommentar med smiley

  • #5   8. jun 2018 lækkert smiley det vil jeg gøre brug af i fremtiden smiley

  • #6   8. jun 2018 Hvis spændingen - 12 Volt i dit tilfælde - er korrekt, vil et batteri med flere amperetimer, Ah, have større muskler, så Jonathan A har fuldstændig ret.
    Jeg er dog så konservativ, at jeg holder mig til de etablerede mærker.

    Det har dog ikke hjulpet mig så meget, at jeg har købt et gel-mærkevarebatteri med masser af muskler til min R1100RS. Den har stadig et problem med et spændingsfald ved start. Det er nok ikke batteriets skyld, for mc-modellen er kendt for 'egenskaben'.

    Google is your Friend: Prøv at finde et godt batteri, og lav så en søgning på batteriet og måske i kombination med din mc. Der kommer nok noget op, som man kan blive klogere på smiley

    Til din overvejelse kan jeg sige, at jeg har investeret i en C-Tek-lader, hvor jeg har sat den med laderen følgende snap-kobling til mit batteri. Det gør det ret nemt at give mc-en et skud i yderperioderne, eller sætte den til vintervedligehold udenfor sæsonen.


  • #7   8. jun 2018 det er hermed noteret smiley

  • #8   8. jun 2018 Batteriet kan i teorien yde 1 Ampere i 18 timer eller 18 Ampere i 1 time, hvis kapaciteten er 18 Ah (Amperetimer).

    Et batteri på 7 Ah yder tilsvarende i teorien 7 A i 1 time eller 1 A i 7 timer smiley

    Og så er det bare ud og købe antenner og bashøjttalere til kværnen! smiley


  • #9   9. jun 2018 Du kan aldrig få et for stort batteri i din mc... kun pladsmæssigt. Som regel passer det specifikke mål kun i din model, også så man er låst...

    Med forklaringen af Ampære timer vil jeg tilføje, at du reelt set ikke har så mange timer til rådighed som kassen forskriver!

    Godt at huske på er: Eksempelvis et 10 amp mc batteri, kun yder sin rette spænding fra fuldt opladt niveau også ca. 30% afladt herfra, til elektronik systemet/ starteren.
    Dvs de første 3 amp ud af akkumulatorens i alt forskrevne 10 amp timer, har du spændingen med dig. + 12,5 - 13,2 volt DC

    De 10 ampære timer/ kapacitets definitionen, er altså ikke alle brugbare til 12 volt formål, men definerer hvad batteriet tåler at blive afladt med, uden at slides unødigt. En slags størrelses klassificering.
    - Man skriver også koldstartsstrøm for akkumulatoren i ampære, som oftest er batteriets kapacitet ganget med en faktor. Altså hvad tåler batteriet kortvarigt af peak-load, det kan ca. være 180-250 amp træk.

    Den sidste 2/3 del tilbage i batteriet, er ydelsen “flad” eller under 12,5 volt i hvilespænding. Under denne hvilespænding, falder spændingen markant, når der skal trækkes juice til startmotor som trækker mange ampære.

    Skoleeksemplet med 10 amp = 1 amp tændt glødelampe i 10 timer, er god til at visualiserer en forståelse, men det er så ikke helt sådan virkeligheden ser ud alligevel smiley


Kommentér på:
Batteri/Ampere spørgsmål

Annonce