3.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 113 Svar

MC beklædning - hvor går jeres grænse? MC beklædning - hvor går jeres grænse?

go'aften.

alle er enige om at skal men kører galt er det bedst med hele astronaut kostumet på frem for shorts, bar mave og klipklappere.

her i sommervarmen har jeg dog set mange som har haft en meget let holdning til beklædning. er det noget som nogle af jer herinde på mcgalleri kunne finde på?

hvor går jeres grænse? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC beklædning - hvor går jeres grænse?
  • #1   12. jul 2010 Hjelm skal man da have på! smiley

• #2   12. jul 2010 På min gamle street kørte jeg altid i astronaut dragten. Men vil dog sige efter jeg har fået min dragstar har jeg kun mine marlboro støvler og så en Mc læder jakke på. (Samt et par alm. jeans & mc handsker) Eftersom kørestilen er blevet lagt noget om. Føler jeg dette er tilstrækkeligt. Men selvfølgelig, er uheldet ude kommer det til at gøre lidt ondt. Men sådan er det jo smiley

• #3   12. jul 2010 Når jeg kører min sædvanlige bytur. Og solen stråler, er jeg iført knickers, t-shirts og nogle lette sko

• #4   12. jul 2010 Hjelm naturligvis

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #5   12. jul 2010 Kald mig bare hysterisk, men uden fuldt udstyr - ingen køretur.

Jeg gider ikke køre ligeud, og jeg gider ikke køre MC uden der er lidt action / fart / sving involveret, så jeg klæder mig altid på til lejligheden.

Jeg så en på en R6'er køre ad tuborgvej i KBH idag - kun iført hjelm og tshirt / shorts, og hver gang vejen drejede bare et absolut minimum, så frøs han / hun totalt og cyklen kom aldrig længere ned end 89 grader på vejbanen.

Det er useriøst...

• #6   12. jul 2010 Jeg kan sku godt finde på at trille en tur i Shorts ... Eneste ting jeg altid har med - Er rygskjold... ja og hjelm selvf....

• #7   12. jul 2010 Hjelm og handsker- og i kølligt vejr eller på længere ture tager jeg min gamle læderjakke på...

• #9   12. jul 2010 Enig med Sajmon. Uanset hvor varmt det er køre jeg ikke uden fuldt udstyr.
    Synes det sku' være lovpligtigt med fuld korrekt påklædning

• #10   12. jul 2010 hvis det er " cafe " tøjet er det støvler jeans jakke rygbeskytter køre jakke hjelm og hansker.

er det tur er det hele pisset uanset varmen

• #11   12. jul 2010 Ja lad os da få nogle flere regler og påbud her i forbuds Danmark....

Jesus fucking christ..

• #12   12. jul 2010 Mit minimum er - udover hjelm - nok jakke hansker, rygskjold og støvler - køre faktisk aldrig med bukser, sveder mine nosser så lange jeg er bange for de ryger i kæden...
    Det gælder også om vinteren når det er over -2 grader, alt efter hvor langt jeg skal, hvis jeg skal køre over 10 km. i frost plejer jeg at finde bukserne, men ellers ikke...

• #13   12. jul 2010 Enig med Sajmon,hvis man har taget et styrt finder man ud af hvor meget udstyret betyder,så kører ALDRIG uden,hvad andre gør er op til dem selv.God vind herfra.:-)

• #14   12. jul 2010 Fuldt kørerdress + skjold - dog har jeg resigneret 2 gange i år og haft normale jeans på!

Her den anden dag mødte jeg hr. og fru Jens sammen med et andet par på deres store 1500+ cruisere. Det var hvide shorts, rød sommerkjole, ingen handsker - dog hjelm. Engang asfalt eksem ville ikke engang være synd for sådan et par Darwin-awards ...

• #15   12. jul 2010 Hjelm, Jakke, Handske og støvler... men så også kun en stille tur... Når nej... Kan ikke lade vær med at smide den op på rullen.

• #16   12. jul 2010 Hjelm, handsker, rygbeskytter, støvler, mc-jakke og mc-bukser... Altid!
    - ok, når jeg kører de knap to km fra garagen til vaskepladsen for at vaske den, så er det i cowboybukser... men ellers fuldt udstyr.

• #17   12. jul 2010 Jeg må erkende at hvis vi fik temperaturer ligesom vi havde i Berlin lørdag, søndag og i dag mandag (mellem 38 og 40 grader), så kunne jeg nok godt overveje at kører i t-shirt. Om jeg også kunne finde på at køre i short ved jeg pt. ikke. I Berlin lagde jeg mærke til at stortset alle kørte i shorts og t-shirt, også på motorvejen.

• #18   12. jul 2010 sajmon : dvs. det er bedre (mere sikkert) at køre så der er lidt fart, action og sving involveret.. bare man er i fuld udstyr. frem for en tøffetur iført shorts og kondisko ?? hvis en person er ved at transportere sig selv fra a-b på sin mc, og denne ikke kører stærkt i sving... er det så useriøst? ... det enste lovkrav er hjælm.. fatter ik hvorfor folk går så meget op i hvad andre folk ellers har på.. det må være tegn på at man har et kedeligt liv

• Sajmon ™

#19   12. jul 2010 Jeg synes ikke det skal være lov at der skal fuldt udstyr til, men så må der også dumpe en regning ind ad døren når man bliver udskrevet fra hospitalet efter et styrt med kun det lovpligtige. (hjelm)

På samme måde som jeg synes at der skal dumpe en regning ind ad brevsprækken i det sekund man tænder en smøg efter man er blevet opereret for lungekræft.

I det sekund man ikke gør sit bedste for at beskytte sig, skal det koste.

Det er folks eget valg - så man bør være voksen nok til at æde konsekvensen også, men det får vi desværre ikke de pikløse politikere til at foreslå.

• #20   12. jul 2010 Kører altid med fuldt udstyr - hjelm, handsker, læderbukser, jakke med ekstra rygbeskytter, rigtige støvler - ellers ingen køretur.

Hellere svede lidt den tid turen nu tager- end risikere asfalteksem og følgerne deraf i årevis

• #21   12. jul 2010 Jeg synes heller ikke om love.

Skal alle der kører på racere med en topfart af 200 + også ha en regning?

Eller dem der har en mc med over 80 hk også ha en regning?.

Dem der er under 25?

Regler sucks og jeg synes det er kvalmende at høre mc folk efterspørge endnu flere regler end der er forvejen..

• #22   12. jul 2010 forleden så jeg to af de nye v-max på en tank, dem der kørte havde shorts, t-shirts, sandaler og hjelm..

Det hører ikke helt sammen i min verden.
    Selvom man selv kører "pænt" kan tante olga på 85 stadig bakke ud i dig så du ryger 20 meter hen ad asfalten.

mckørsel=mctøj

• Sajmon ™

#23   12. jul 2010 Benny I - Hvis man skal dukkes for at have en anden mening end dig, er det vist i spejlet du skal finde ham med det kedelige liv....

• Sajmon ™

#24   12. jul 2010 Hunter - Det er heller ikke en lov, men konsekvens af ens useriøse handlinger.

Jeg har da ret til min mening - ligesom alle andre...

• #25   12. jul 2010 sajmon: hvad så hvis man har kørt for stærkt i sving og kører galt, skal der så også dumpe en regning ind ad døren, efter endt hospitalsophold? eller hvis man har kørt på baghjul, eller hvis man har lavet en vild overhaling, kørt over for rødt, kørt med for slidte dæk, kørt uden lys osv. ?

• Sajmon ™

#26   12. jul 2010 Benny I - Det må du selv tage stilling til.

• #27   12. jul 2010 Sjovt som du vil bedømme hvad der er useriøs kørsel..

Og hvem der skal betale for sine uheld/sygdomme kan du sørme også gøre dig til herre over..

Det var ikke forslag båtnakke. Det var eksempler for at understrege det tåbelige i dit eget argument om hvem der skulle betale deres egne hospitalsregninger..

Som jeg flere gange har skrevet er jeg IKKE tilhænger af utallige regler i Danmark. Dem har vi efter min mening nok af..

• #28   12. jul 2010 klip-klapper og solbriller, så er jeg dækket rigeligt ind....

men jeg har jo selvfølgeligt også slået hovedet en del gange, så det er ret begrænset hvor meget det kan ødelægges mere.

• Sajmon ™

#29   12. jul 2010 Hunter - Sjovt som du tydeligvis fatter kikkert og kyse af at det bare er MIN mening om tingene.

Sidder du med andre ord og påstår at jeg ikke har tilladelse til at have den?

Gad jeg bruge tid på at argumentere for det, var jeg nok blevet politiker, skal du se.

• #30   12. jul 2010 fuld udstyr altid

• #31   12. jul 2010 Tjaaa, som minimum har jeg shorts, tshirt, sko og hjelm på. Er turen lidt mere end bare lige 5 km, så er det på med jakken, bukser og støvler, men der er kørestilen nok også en smule anderledes.

• #32   12. jul 2010 Iøvrigt er jeg ikke ryger og har kun mc'er der er gamle og forholdsvis langsomme.

Så jeg er jo på rimeligt sikker grund i forhold til dine kolde holdninger til dine medmennsker. Skal de rødhårede også betale ekstra skat eller sine hospitalsregninger selv?

pyhh, heldigvis er jeg lyshåret. smiley

Selv om jeg er på forholdvis sikker grund i forhold til dine tåbelige argumenter vil jeg nu godt modsat dig være med til, at betale for andre menneskers sygdomme eller uheld.

• #33   12. jul 2010 Sajmon - Fin ide du har med en regning hver gang.. Men lad mig lige høre dig om noget. Kører du med fuld racedragt, nakkekrave og hjelm når du kører i bil? For ellers skal du jo bare have en regning vist du en dag sidder med piskesmæld fordi der var en der kørte op bag i dig.. Held og lykke med den holdning...

Til jer andre. Kør i det der passer dig og vær tilpas med det. Kører selv tit i knickers og T-shirts.

• #34   12. jul 2010 Men du holder dig ikke tilbage med at utale dig om hvad der er useriøs kørsel blot fordi de ikke er så seje og professionelle som du i svingende.

Måske de ikke lægger deres kværn så meget ned som du. Men måske de hygger sig eller har det sjovt alligevel. Har du tænkt på det?

• #35   12. jul 2010 kører ALTID i fuldt udstyr

• #36   12. jul 2010 Jeg må nok bakke Hunter op.

Er vejret til det kører jeg i hvad som helst, dog - handsker, hjelm om lukkede fastsiddende sko.

Jeg er helt klar over, at man har øget risiko for skader, hvis man falder af. Vi har bare så få af den slags dage, at jeg FGM vil have lov at føle sommeren.

der er et andet aspekt - sidder man og sveder tran og er ved at gå til af varme, er jeg ret sikker på at man går på akkord med den aktive køresikkerhed. En aggressiv trafikant er aldrig af det gode.

• Sajmon ™

#37   12. jul 2010 Hunter - Til forskel fra dig, kan jeg sagtens både respektere at andre har en mening om ting som jeg ikke nødvendigvis er enig med, samt undlade at kalde dem alverdens ting som følge af det.

Kan du selv magte at moderere dit sprogbrug, eller skal jeg gøre det for dig?

• #38   12. jul 2010 Altid i det hele, har prøvet at ryge på røven i jeans og cowboy jakke og det er ikke specielt behageligt

• #39   12. jul 2010 rigtig mange spændende svar. smiley

jeg kan hører der er delte meninger om emnet, det var lidt forventet.

lidt kedeligt at hører jeres mening om andres mening, det var ikke liget målet med tråden.

dog føler jeg mig ikke så alene længere ved at kører uden fuld udstyr. (hvilket jeg aldrig gør)
    dog har jeg aldrig kørt med bar hud, lige med undtagelse af en tur på 1.5 km i t-shirt ned til kiosken efter sodavand en grill aften. smiley

• #40   12. jul 2010 Måske du selv først bør stoppe med at kalde andre for useriøse blot fordi de ikke har samme interesse som dig i svingende eller indenfor mc kørsel..

Argumentere kan du ikke og derfor tyr du nu til at misbruge din adminisrator funktion. Du kan true mig og ærligt talt vil jeg skide på dine trusler. Du starter selv med at kalde folk for useriøse.

• Sajmon ™

#41   12. jul 2010 Dennis P - Endnu en gang må jeg påpege at det er min mening, og at dine spørgsmål ikke rykker ved den, selvom du åbenbart er helt vild efter at få en reaktion fra mig.
    Jeg synes, ligesom dig, at folk skal gøre lige hvad der passer dem - men jeg har ret til at mene om det hvad jeg vil.

Knud - Nu er det heldigvis ikke noget kina / thansen beklædning jeg kører i, så med masser af udluftning og en forholdsvis aktiv kørestil og lav mængde trafik, er det ikke noget problem.

• #42   12. jul 2010 Har prøvet at køre i jeans, læderjakke(fra 2delt) hjem og handsker.. væltede så, (lille styrt) men mine jeans var slidt igennem, og tshirten som stak ud under jakken var skam også godt brugt.. så ja, fuld dragt.. burde man, får dog kun taget mig sammen når jeg skal på længere ture desværre.. for ved hvor lidt der skal til for at slide et par jeans igennem, var bare heldig at jeg max kørte 50km/t..

Men har intet til overs for folk i shorts, uden hjelm m.m., det er simpelthen for dumt..

• #43   12. jul 2010 Men vi kan også stoppe her og blot konstatere at vi er uenige om emnet omkring brugerbetaling for egen sygdom og ulykke..

Your choise

• Sajmon ™

#44   12. jul 2010 Aha - så der er altså INGEN forskel på "useriøse" og "båtnakke / tåbelig"?

Forstå venligst i din lille grønært at jeg ikke behøver at trække MIN MENING ned over hovedet på folk, og derfor ikke gider bruge tiden på at argumentere for den.

Længere er den ikke...

• #45   12. jul 2010 jeg har altid lukkede sko på ! og tit hjelm . men har jeg ikke udstyret på kører jeg anderledes pænt .

• Sajmon ™

#46   12. jul 2010 Vi kunne også bladre lidt op og konstatere at jeg på intet tidspunkt har forsøgt på at blive enig med dig.

Tror du det fungerer?

Yes - my choice and i made it looong ago, so why ramble on and on and on?

• #47   12. jul 2010 Flot sprog du bruger overfor sidens brugere sajmon :0)

• #48   12. jul 2010 Er som lidt ligeglad med din reaktion. Men at sige at folk der ikke gør maksimalt for at beskytte sig selv skal betale en ekstra regning ved uheld. Det er da lidt dumt at lange sådan noget ud når du selv ikke altid beskytter dig maksimalt.. Som jeg sagde med det at køre bil..
    Syntes bare generelt at det er lidt plat af folk at de sidder og galer op om at det er fuldt udstyr eller ingen kørsel og at alt andet er det rene vanvid. Ikke alle har den samme holdning men derfor kan man jo godt respektere hinandens valg..

• #49   12. jul 2010 Næh det er der IKKE.

Jeg bedømmer dine utalelser og du bedømmer andres kørsel som userøs.

Den enestye forskel er at du som den seje mestersvinger er lidt sart overfor ordet båtnakke hvilket blot er et sammensat ord båt-nakke (dyt) og (det på bagsiden af halsen). Sammensat ord.. Du ved ligesom Kørekort, kaffemaskine, køleskab, mestersvinger osv osv..

Hehe..

• #50   12. jul 2010 Dennis P:
    Nemlig. Helt enig..

• #51   12. jul 2010 underdrenge

så et par racerdrenge i fuld ornat køre med fuld nedlægning, satme useriøs kørsel, de kunne tydeligvis ikke se en skid for sved i øjnene og med grænsen til hedeslag

dybt useriæs kørsel

• #52   12. jul 2010 Genneralt har jeg hele "lortet" på..
    Meen det sker da, at jeg tager den lette løsning, hvis det er mega varmt og jeg "kun" skal et kort stykke..

Skal jeg på tur med "drengene" så er det selvf. i fuld uniform.. (Fordi de er nogle være nogle).. c",)

• #53   12. jul 2010 Grauballe.
    Haha, Satme god værksteds humor smiley

• #54   12. jul 2010 Åh nej. Nu brugte jeg ordet "satme". Håber ikke at nogle blev stødt..

Det var ikke særligt pænt af mig, sorryyyyy.

• Sajmon ™

#55   12. jul 2010 Johnni - Flot du lige så det og kunne kommentere på det - skal du så have en flidspræmie nu?
    Du behøver ikke hoppe i legevognen sammen med de andre får, så bare stop når det ikke tjener noget formål.

Dennis P - Hvor kan du se mig fortælle andre folk hvad de skal gøre?
    Jeg svarede kun for mig selv, og uddyber det endda så selv DU kan forstå det... altså det troede jeg faktisk du kunne, men kald mig bare naiv....

Hunter - Fair nok, så siger vi det din superkegle. Sammensat ord af Super (rigtigt dejlig) og kegle (de der orange noen der står ved vejarbejde). Bare man lige forklarer det, er det jo åbenbart legitimt... :o)

Skal vi lade den ligge her?

• #56   12. jul 2010 Kan du ikke lige forklare det der med at du kalder os for "får"? Hvilket ord er det sammensat af?

• #57   12. jul 2010 Ejj det gas :-))

Stop bare du er jo for længe siden løbet tør for argumter (allerede dengang du truede med at misbruge din administrator funktion)..

Over and out..

Pease?

• #58   12. jul 2010 Må jeg ik have min egen mening om ting ? Din arrogante smartass attitude er da til grin :0) - slå koldt vand i blodet , du er trods alt ik andet end en ulønnet hjælpe admin på en hjemmeside smiley

• #59   12. jul 2010 For det meste er det med fuldt udstyr pånær støvler, men på den anden side har jeg da sat personlig hastigheds rekord med 150kmt i mit yndlingssving i shorts. Men jeg er ikke fritidsrytter som Sajmon, så det går tit ligeud og tit med et formål, så det er ikke altid man gider krybe i alt lortet.

• Sajmon ™

#60   12. jul 2010 Du behøver ikke sige at jeg løb tør for argumenter, for jeg har stadig ikke på noget tidspunkt forsøgt at argumentere for min mening - blot udtrykt den.

Så hvad er det lige du vil opnå ved at sige det samme hele tiden?

• #61   12. jul 2010 Mener du seriøs du vil blive ved? I så fald må du stoppe med at true..

• Sajmon ™

#62   12. jul 2010 Johnni - Whatever you say, superkegle...

• #63   12. jul 2010 Og Årets bikerfrend... Ej at forglemme.. c",)

• #64   12. jul 2010 synes tit at det har virket sådan her på mcg at der hersker en holdning om hvor forfærdelig det er at køre uden fuld udstyr, men samtidig er det okay at ha´hele geljet på og køre 200+ .... eller er det bare mig?

• #65   12. jul 2010 såså drenge far er ikke sur bare lidt skuffet

• #66   12. jul 2010 Jaja- Håber da Ramin og Amir er tilfreds med dig :o) - For flere af sidens brugere er ik smiley Men det ved du vel ?

• Sajmon ™

#67   12. jul 2010 Benny I - Det må du spørge de mennesker der gør det, om...

Jo 200+ kører jeg da - på bane.

• #68   12. jul 2010 Rass '

Ja - Det må vi endelig ik glemme ..... *LoL*

• #69   12. jul 2010 Har det slet ikke faldet dig ind at vi er en del der er uenige med dig i dine bedømmelser af andres kørsel (og dermed din perfekte kørsel).

Samt dine utalelser omkring egen betaling/brugerbetalling ved andres sygdom eller ulykke...

Så lige meget hvor svinsk du taler til os eller hvor meget du truer med at misbruge din (ulønnede) administrator funktion er vi en del der er uenige med dig i ovenstående.

Thats it!

• #70   12. jul 2010 HUNTER aka Bonneville! !

Det kan han nok ik få ind i sin lille "grønært" - Lige for at snakke hans sprog smiley

• #71   12. jul 2010 men tænker det er da ikke alle , der skal betragte hjelmen som det vigtigste udstyr ! da det er begrænset hvad den beskytter hos dem .

• #72   12. jul 2010 jeg overvejer at købe et par draggon jeans, hva er jeres erfaringer med sådan nogle

• #73   12. jul 2010 Martin:
    Dragin jeans er faktisk ok. Jeg har et par men har heldigvis aldrig været nede med dem på.

Nogle tests påstår de er ligeså gode som læder men det tvivler jeg på.

• #74   12. jul 2010 Johnni:
    Næh smiley

• Sajmon ™

#75   12. jul 2010 Johnni - ÅH NEJ JEG MÅ STRAKS FORSØGE AT VINDE DERES HJERTER TILBAGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o)

Der er i skrivende stund 66211 registrerede brugere på siden - tough luck hvis der er nogle stykker som ikke kan lide mig.

Hvis ikke sidens ejere var tilfredse, var jeg nok ikke hjælpeadministrator mere - og i og med det står alle frit for at sende en officiel klage, er det bare igang....

Man klikker bare på "kontakt" nede i bunden af siden og skriver løs.

• #76   12. jul 2010 Jo tak - Den er som skrevet for længst :o) - Og Frk.Thomasen ville kigge på det :o)

• #77   12. jul 2010 Men mon ik det går dig - Ligesom det gik Dækpifteren fra århus :o) - Du magter ik din ellers så flotte stilling , og så bliver du dødelig igen ?

• #78   12. jul 2010 Jakke, bukser, rygskjold, vanter, støvler, hjelm og ørepropper, så er jeg kørende smiley
    Hvis der er så varmt at man ikke kan holde ud til at have det på, så må man blive hjemme

• Sajmon ™

#79   12. jul 2010 Hunter - Er det slet ikke faldet dig ind jeg stadig er ligeglad med hvad du mener om det?
    Jeg har bare en mening - surt hvis du er uenig, men det ændrer ikke noget fra min side.

Det var dig der startede med "båtnakke" og "tåbelige", så hvis jeg skal kaldes sart, må du så være det samme hvis du bagefter kan blive fornærmet over at jeg bruger samme sprog som dig...
    Du må sgu finde ud af hvilket ben du vil stå på.

• #80   12. jul 2010 Bliv ved til kl 24.00

• #81   12. jul 2010 Nå kan du sove godt Hr.Reinholt .... :o)

Og ja - Jer andre også :o)

• #82   12. jul 2010 ! Nå ja - En uretfærdighed - Retfærdigøre en anden ..... DoH !

• #83   12. jul 2010 hvem er Ramin og Amir ? bare for lige at være opdateret .

• #84   12. jul 2010 michael/skønne dele til salg B

Det er dem der ejer Invio - Altså alle gallerier smiley

• #85   12. jul 2010 Seriøst du må kalde mig lige, hvad du vil. Jeg er ligeglad.

Jeg er dog uenige i dine betragtninger omkring brugerbetaling for sygdomme og ulukker.

Og så er jeg uenig med dig i at blot fordi nogle mc'ister ikke lægger deres kværn ned som du tilsyneladende gør skulle være useriøse. Måske de bare ikke har samme interesse indenfor mc kørsel, som du..

Men som sagt kører jeg selv (gamle) racere og elsker at lægge dem ned i svingende.
    Desuden er jeg ikke ryger og ikke overvægtig. Jeg bruger hjelm og handsker ofte også læderjakke, så jeg er heldigvis uden for farezonen i forhold til dine kategorier (indtil vi blev uenige).

• #86   12. jul 2010 ok tak for info de har da fundet en god niche.

• #87   12. jul 2010 super, så vil jeg ud og ha mig et par draggon jeans, tak for svaret

• Sajmon ™

#88   12. jul 2010 Det er din ret at være uenig - og min mening er også min ret.

Videre i livet... :o)

• #89   12. jul 2010 Dét var sq 1 time og 40 min. go´ underholdning....

• #90   12. jul 2010 underholdning - jeg troede det var seriøst

• #91   12. jul 2010 Neeeej sgu da.

Ups nu sagde jeg "sgu" sorryyyy.
    Håber ikke at nogle blev stødt..

• #92   12. jul 2010 Johnny og Hunter:

Nu har jeg siddet og læst indlæggene igennem.

ASajmon kommenterer indhold helt fra starten - skarpt men kalrt indholdsrelateret.

I to begynder med perfiditeterne og den personlige nedrakning og trækker efterhånden Sajmon med ind.

Ku' I ikke flytte den kampagne et andet sted hen???

Og nej - det er ikke et indgreb i jeres ytringsfrihed eller et påbud om politisk korrekthed - det er bare en venlig henstilling:-)

• #93   12. jul 2010 Godnat Knud ;o) - Sov godt

• #94   12. jul 2010 Satme sjov læsning nå det er bare min menning.. Kører med det hele kun en enkelt gang i t-shirt og korte rør og det var nice havde bare en fornemmelse at det ikke var rigtigt...

• #95   12. jul 2010 ja det skal da nok skabe ro !

• #97   13. jul 2010 ALTID en hjelm. ALDRIG uden, har smadret 3 i asfalten, så den kører jeg ikke uden. (untagen under rep, når jeg skal lytte til en motorlyd!).

ellers nok efter vejret..
    Vinter på min offroader, MC støvler, og vandtæt termodragt fra Thansen, uden nogen sikkerhed, cowboy bukser, og alm tøj inde under!

Forår og efterår, som regel fuld mc tøj, støvler jakke bukser og handsker med beskyttelse samt en hjelm.

Sommer oftest alm. bukser (eller shorts hvis meget varmt) MC jakke, med mindre det er meget varmt, og jeg ikke skal langt, så Tshirt. ingen handsker, men en hjelm..

ovenstående til og fra arbejde. 7-10 km hver vej, hver dag året rundt..

kører jeg længere, fuldt udstyr..

Jeg kører for hurtigt, men er ikke en svingæder, kører ikke og leder efter grændsen for hvad min cykel kan i sving, det har jeg ikke behov for at vide!

Med hensyn til selvbetaling, et split sekund, kan jeg følge tanken, MEN det er pandoras æske, der åbnes.. SÅ skal rygere betale ved sygdom, Vi fede, betale ved sygdom. Folk der ikke får eftermonteret H-seler, og rullebur i deres bil, skydes...

fint nok, men hvor går grændsen, folk der er kendt for at køre for hurtigt (som mig) skal de generelt IKKE få hjælp? hvad med dem der kører mang sving ture...... altså om lørdagen/søndagen, altså hvis vejret skinner, der ikke er salt på vejene osv.osv.. og på en sæsong, kan nå svimlende kilometer tal (iflg. salgs annoncerne herinde, som jeg lige checkede, har mange 10 år gamle cykler kørt under 30.000 km (nogle meget under)) hvilket giver op imod 3000 km OM ÅRET.... ELLER er det folk, der kører hver dag, året rundt, og som kører 10-15.000 km (jaja mange kører mere, men det er nok for mig)om året, da vi kører flere kilometre, er vi vel i større fare???

Jesper

• #98   13. jul 2010 glemte at sige, at jeg kan mærke på mig selv, i fuldt gear, en meget varm dag, at jeg har mere temperament end hvis jeg kører i shorts og tshirt, (kører meget pænere i shorts og tshirt!!)

Er det passiv sikkerhed så?

Folk skal huske, MC er ikke kun en hobby for mange af os.. det er OGSÅ vores daglige transportmidel!

• #99   13. jul 2010 For engang skyld er jeg enig med Knud.

Hunter og Jhonni i er her sku kun for at trolde og pisse i andedammen. Er der for kedeligt inde på det såkaldte hygge-/kedeligste unavngive-forum?

• #100   13. jul 2010 Minimum af beklædning: Draggin-jeans, mc-støvler, læderjakke, handsker og hjælm.

Hvad andre kører i, må de selv om, men så vil jeg også have lov at tænke om dem hvad jeg vil:-)

Martin S: Jeg kan kun anbefale sådan et par dragginjeans.

• #101   13. jul 2010 ATGATT.

• Sajmon ™

#102   13. jul 2010 Nej TKAEHANNYUJHTKO

• #103   13. jul 2010 Helt enig med Sajmon - no equipment = no excitement

• #105   13. jul 2010 fed traad hehe smiley

svingture foregaar ALTID u fuldt udstyr, hyggeture i udlandet (Tyrkiet/Thailand) foregik mere afslappet smiley

• #106   13. jul 2010 Kører ikke længere uden underbukser ! De kan give nogen grimmer bremsespor på sadlen !

• #107   13. jul 2010 Hansker og hjelm er fast udstyr , resten fyldes på alt efter om køreturen er frisk eller psyko ...

Og hvad i andre har på blander jeg mig helt uden om :=))

• #108   13. jul 2010 Lige meget hvad der bliver sagt, så kan man da ikke sige nogle er useriøse bare fordi de ikke køre som en selv, eller dårligere? Er da helt hen i vejret...!

Ellers køre jeg stort set i det som Jesper L S skriver. (låner lige din tekst :p)

Forår og efterår, som regel fuld mc tøj, støvler jakke bukser og handsker, samt en hjelm.

Sommer oftest alm. bukser (eller shorts hvis meget varmt) MC jakke, med mindre det er meget varmt, og jeg ikke skal langt, så Tshirt. ingen handsker, men en hjelm..

og efter at have kørt lidt sportscykel i et par år, og nu kun "tøffer" rundt.

Så mener jeg også jeg er mere rolig og mere vågen omkring hvad der sker om mig mens jeg køre. (dette er især som Jesper L S også skriver, specielt hvis det er så varmt det bliver til t-shirt og shorts) passiv sikkerhed som han sagde? smiley

• #109   13. jul 2010 mmmm chokolade på en varm dag er godt smiley

• #110   13. jul 2010 Til alm. brug har jeg rygskjold, hjelm og handsker.

Og når der så skal leges lidt er det self. med fuld kostume smiley

• Sajmon ™

#111   13. jul 2010 Det er som sagt min mening - og den har jeg stadig ret til at have.

• #112   13. jul 2010 Sajmon­­™

Nej det har du sq ikke ikke , for du er adm.herinde og du har bare at følge folkets mening ... ironi off .....

folk kan sq da gøre som de selv vil , de skal bare ikke komme og tude når de mangler en arm elller noget .....

• #113   13. jul 2010 bombe .

Det er også for dumt at køre for stærkt , men nej det gør du jo aldrig ..... :=))

• #114   13. jul 2010 hvis man er så hysterisk med sikkerhed, burde man i teorien slet ikke kører motorcykel. der findes vel dårligt nok noget statistisk farligere køretøj.

• #115   14. jul 2010 Hold da kæft hvor kan sådan en ellers udemærket tråd ødelægges af et par kvikke hoveder (hunter og sajmon)

Den ene klogere end den anden..
    Og ingen med evnen at stoppe...

zzzz

• #116   14. jul 2010 Den var nu stoppet for 24 timer siden Henrik smiley

Kommentér på:
MC beklædning - hvor går jeres grænse?

Annonce