problem at bytte bil til Mc på MCG {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen,,
har lige fået slettet min annonce pga. brud på reglerne, men er det nu også et brud ???
problemet ligger i at de ikke sys det er en relevant annonce at jeg har lagt min bil ind for at bytte til en mc,
kan godt se pointen, men hvorfor gøre sådan noget til et problem efter min mening er selve annoncen da meget relevant i det at jeg søger en mc, og det ville være det bedste sted for mig at få sådan en handel hjem,
de burde da i det mindste lave muligheden for at der kan blive fortaget bytte handler mellem Mc og bil, eller er det mig der bare er helt ude i hegnet ??????? har skrevet til dem om det men venter stadig på svar
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.802
maj 2009
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 89
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.919
Jeg kan godt se at det ville være det nemmeste hvis den slags var tilladt, men ejerne af siden har valgt at det ikke skal være sådan, og så er den ikke ret meget længere...
At oprette et fotoalbum og bytte den vej er heller ikke tilladt ifølge reglerne, så det skal du nok ikke gøre.
Der er dog ikke nogen regel som forbyder dig at tilbyde din bil i bytte i andres annoncer, andet end at du skal respektere hvis folk har skrevet "ingen bytte".
Lasse C - Jeg kan så ikke forstå hvorfor din annonce skulle slettes hvis det er som du siger, men det må du snakke med den pågældende hjælpeadministrator om.
okt 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 8 Emner: 11 Svar: 275
jul 2006
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 139 Svar: 1.067
jul 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 190
Hvis man har en mc til salg og eks godt vil bytte med en bil er det da fedt at der dukker sådan en annonce op. Det er jo tydeligt at dem der har mc til salg og får tilbudt div. biler og andet skrammel bliver irreteret når de netop har sat til salg og ikke bytte...det samme gælder nok på bilgalleriet. Så er det sgu da noget mere praktisk at kunne tilbyde hvad man har for en mc eller bil på det site hvor det er til salg. Det ville samtidig øge omsætningen af køretøjer
jul 2009
Det kan undre lidt at et problem som eks at sætte en bil til bytte af mc ikke bliver taget op og overvejet seriøst når nu det sker så ofte.
Hvis man vil købe en mc er det jo meget naturligt at kigge der hvor de handles og er det en bil man vil sælge for at købe mc er det nærliggende at tilbyde den...De opretter sig jo som brugere og betaler det det koster....Jeg kan sgu ikke se problemet.
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.148
Jeg synes det er godt at den regel blev indført!
jul 2009
Dem som har et problem med at fortolke dem, er mere end velkomne til at spørge en hjælpeadministrator FØR de opretter en annonce, således at de kan få forklaret eventuelle tvivlsspørgsmål.
Det ville spare os hjælpeadministratorer for en masse diskussioner, og spare jer brugere for en masse sletninger af annoncer, eller i sidste ende en masse frysninger.
I stedet for det, vælger folk så gerne at oprette annoncen og lade tvivlen komme dem selv til gode, selvom de fleste godt kan gennemskue at når man læser en regel, så skal man kun se hvad der står og ikke hvad der IKKE står. Siden der nu engang ikke er nævnt hverken biler, både, paraplyer, sutsko, kaffekander, hestetrailere eller noget som helst andet end "MC'er og MC relaterede ting og sager", så er det søreme nok fordi man ikke må oprette en annonce med de ting. Hverken sælge, købe eller bytte.
Reglerne er ens for ALLE gallerierne, så det er ikke bare lige at lave dem om for godtbefindende.
Som udgangspunkt skal reglerne tolkes ens på alle sider, men der er stor forskel på modenhed og seriøsitet henover alle de knap 60 hjælpeadministratorer som er "ansat" - og det er forklaringen på at der går en masse annoncer igennem nåleøjet.
Hvis og såfremt man vil bytte bil med MC eller omvendt, er man mere end velkommen til at lægge småligheden på hylden, og betale de småpenge det koster at oprette en annonce på dba.dk, som desuden giver så uendeligt meget mere eksponering end denne side.
Men næ nej - den danske nationalsport er brok...
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 1.151
Ønsker jeg en ny mc herinde fra gidder jeg da ikke kigge på en masse gamle biler - det kan jeg jo gøre inde på bilgalleri ...
Ligeledes vil jeg da som sælger heller ikke gidde oprette min motorcykel på bilgalleri, bådgalleri, motorcykelgalleri, baboom og babygalleri mm. i et forsøg på at gætte hvor min potentielle køber skulle være.
Reglerne er helt fine - opret du din kasse på bilgalleri. Man må formode mc'ister som ønsker en bil kigger derinde ...
jul 2009
Kan fanme ikke se det store problem i at man i bytteannoncer kan oprette en hvor man tilbyder en bil for en mc.
Som det er nu er det jo hamrende besværligt hvis det er det man ønsker...og når nu man har den feature at have et marked er det sgu en mangel.
Og ganske rigtigt Sajmon...det siger reglerne...men det er sgu mere irriterende at men som sælger får tilbudt alt muligt lort for sin mc end hvis der var et specifikt område eks. den eksisterende byttemulighed som er at finde i markedet kunne bruges til den slags.
Men hvad kom så først - hønen eller ægget?
Der SKAL jo være nogen som bruger funktionen før man kan se om det virker, så det er lidt folks eget problem at de er forudindfattede og har en mening som ikke er baseret på fakta.
Indrømmet - Baboom er vel en rimeligt poppet version af dba.dk - men dba er jo også startet et eller andet sted, så mon ikke der kommer noget respons hvis man prøver at bruge de muligheder man har, i stedet for bare at brokke sig hver gang man ikke får sin vilje...?
Jeg har ikke set før at brok har løst noget før her på siden - slet ikke når det man brokker sig over, rent faktisk findes lige for næsen af en.
Og i kan glemme argumentet med at det så koster penge at oprette sig som bruger derinde - det ved jeg godt og jeg gider ikke høre en diskussion om de småpenge. Stort set alt koster penge idag, så lær at leve med det...
jul 2009
Selvfølgelig kan man bruge baboom men det er jo ikke der mc og bilerne er...de er heller ikke i Kvickly og det mest nærliggende er sgu at bruge det forum hvor det man søger er....om det koster penge eller ej, det er ikke det dabatten handler om .
Jeg mener at biler og mc'er i bytteøjemed er relevant på en markedsplads som den der er her.
feb 2010
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 7 Emner: 78 Svar: 575
Ja - det er jo nu videskabeligt bevist
http://videnskab.dk/content/dk/sporg_videnskaben/agget_kom_forst
problem at bytte bil til Mc på MCG