3.283 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Eksport af MC fra DK til Tyskland? Eksport af MC fra DK til Tyskland?

Hej alle.
Jeg har lige for en måned siden fået min SV650S som jeg er super glad for, men nu har jeg fået tilbudt at tage min PhD i Tyskland, så måske flytter jeg derned i 3-4år. Min første tanke var at sælge min MC, men nu har jeg fået at vide at hvis jeg omregistrere den til tyske plader, så vil jeg få penge tilbage af staten her i DK. Nogen der ved hvordan jeg finder ud af hvor meget, det drejer sig om?

Mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksport af MC fra DK til Tyskland?
  • #1   17. jul 2010 Det bedste og rigtige svar vil du få, hvis du kontakter skat. Sådan som jeg har forstået det, skal der foreligge eksportpapirer+kvittering for salg. Vær opmærksom på at skat ikke udbetaler hele afgiften til dig.
    Tror desværre ikke det kan betale.

Anders

• #3   17. jul 2010 du skal betale 15%, dog mindst 4000.

(link fjernet)

• #4   17. jul 2010 Mnjaeh, kan man nøjes med at sætte 15 % til ved eksport, er det vel også et bedre tilbud end at sælge med et tab på 35-40 %?

• #5   17. jul 2010 Mnjaeh, kan man nøjes med at sætte 15 % til ved eksport, er det vel også et bedre tilbud end at sælge med et tab på 35-40 %?

Sådan hænger det nok ikke liiige sammen.
    Cyklen bliver vurderet før eksport. Derefter bliver der lavet et fradrag på de 15%
    Så det kan faktisk være langt bedre at sælge den her i landet.
    Ved eksport kommer man også til at vente ret længe før afgiften tilbagebetales.

• #6   17. jul 2010 Sælg den proforma til et familiemedlem her i DK, din bror eller far f.eks.
    Så snart du har fået en tysk adresse køber du cyklen af ham som "tysker" og din bror/far søger om at får reg.afgift tilbage. På den måde har du selv hele tiden cyklen, for du må gerne køre til udlandet på en lånt DK cykel. Når du kan/må få den reg. på tyske plade gør du det, kræver sikkert et syn i tyskland.

• #7   17. jul 2010 Ja men hvis du går til en bilforhandler for at sælge en brugt Ferrari. Så tvivler jeg på at de vil nøjes med 45.000 i avance i forhold til det som de sætter den til salg til. Det er nok nærmere 100.000+ vi taler om her. 6 mrd. 100% garanti på såndan en fætter kan hurtig koste knapper for en forhandler.

• #9   18. jul 2010 hvad kan man sige....SKAT fucker med alle undtagen sig selv

• #10   18. jul 2010 sælg lortet og køb en helt ny gsxr1000 de koster det samme dernede smiley

Kommentér på:
Eksport af MC fra DK til Tyskland?

Annonce