Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexleasing
  • #1   20. jul 2010 hvilken en cykel?

• #2   20. jul 2010 For mit vedkommende ville det være en R1 fra 2005. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
  • #4   21. jul 2010 Han spørger om der er nogen herinde der har nogen erfaring og straks er der en som sender et link med 100.000 hits, goddag mand økseskaft!

• Sajmon ™

#5   21. jul 2010 Han spurgte også om nogen der har eksempler på månedlige ydelser - og siden han ikke bruger tid på at fortælle hvilken cykel det er, eller for den sags skyld noget som helst andet, bidrager jeg med et link som man kan lære en MASSE af.

Det link har ikke 100.000+ hits, for det er et link til en søgning, som han selv skulle have lavet for at få svar på sine indledende spørgsmål.

Men hvad bidrager DU selv med Allan, i stedet for bare at surfe videre?

Brok, brok og atter brok...

• #6   21. jul 2010 Daniel, den vil ikke være synderlig dyr. Find salgsprisen i DK så tager du 2/3 af prisen og tager 2% af det. Det er dit månedlige afdrag. Du skal nok smide ca 20% af cykelens værdi i udbetaling dog.

• #7   21. jul 2010 Ved intet om flexleasing og udtaler mig derfor ikke, men jeg kan da lige komme med den her:

http://www.google.dk/#hl=da&q=flexleasing+regler+mc&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=982777a7bfcba717

• #8   21. jul 2010 Hjælpe-Administrator, ja tak skæbne, hjælp fik jeg, men ikke den fornødne. Jeg har lavet mine søgninger på google og læst utallige siders stof om flexleasing. Det har intet at gøre med hvilket cykel det er, derfor har jeg ikke nævnt det, der bliver alligevel spurgt og selvfølgelig svarer jeg. Jeg spørger netop til erfaringer og vil i den sammenhæng rigtig gerne høre nogen konkrete månedlige ydelser og om der evt. er nogen der har dårlige erfaringer med det?
    Tak for dit indput hr. Administrator, men er det næste af samme karakter må du gerne spare mig for det. På forhånd tak. smiley

• Sajmon ™

#9   21. jul 2010 Hvordan skulle vi andre vide at du allerede havde søgt?

Det har størstedelen af de folk der stiller spørgsmål her på forummet, ikke...

Selv tak. :o)

• #10   21. jul 2010 Daniel, jeg går ud fra du kunne bruge min info til noget. Da den er over 4 år gammel vil den køre efter 1% satsen, men de flest forhandlere skal jo også leve så de tager 2%. På sådan en bike ca 1500-2000 kr om måneden. Og ca 20.000 i udbetaling. smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #11   21. jul 2010 Daniel: Flexleasing.... i korte træk: Det er billigst at låne sine egne penge! Dernæst er det (ofte) billigst at låne penge i ens bank... ikke altid - men næsten! At Flexlease er og bliver en dyr fornøjelse - og du har en bunke af begrænsninger hængende over hovedet.

Du har et startup-fee som du kan vinke solidt farvel til efterfølgende... Du har begrænset brugsperiode... du har begrænsning i brug.... du har begrænsninger ift. kørte km. ... du har begrænsninger ift. servicering, udstyr, selvrisiko og og og og....

Men igen... alt er relativt! Der er også mange som lejer et køleskab til 195,- pr. måned hos Leasy.... som de kunne have købt for 1995,- i El-giganten.... og de ender med at betale dobbelt for skidtet (eller mere).

Som jeg kan forstå på dit/dine ovenstående indlæg, så har du søgt lidt på sagen selv... næste træk må jo være, at du ringer til én af virksomheder som tilbyder Flexleasing og bliver konkret - så får du præcis svar for dine vilkår....

• #12   21. jul 2010 Tak M T og hans M for Jeres inputs. Det er igennem flexleasing.nu jeg havde tænkt det skulle foregå, hvis det skulle komme så vidt. Der skriver de, at det i mit tilfælde vil blive 0,5 % men med rente på 3,5 % fastsat af SKAT, udbetaling står der dog intet om ej heller binding på km skulle der være noget af. Jeg skal have kontakt til dem imorgen og så må jeg høre det konkrete leje. Tak for hjælpen smiley

• #13   21. jul 2010 Der er jo også den anden måde at flexlease på som dem med store dyre biler har.du ejer selv cykel og det er afgiften du flexer.
    dvs en nybil/mc koster 3% af afgiften de 3 første måneder 1% til den er 3 år og 1/2 % derefter.
    dvs sådan en gammel R1er koster ca 35-40000 kr og så 1/2 % af afgiften fra skats hjside+en lille smule til flexselskabet.
    men ring til flexselskaberne og spørg.
    mvh kk

• #14   21. jul 2010 HAns M: Det lyer ikke til du er synderlig begejstret for flexleasing, men inden du kommer med dine store udregninger, så vil jeg da lige smide den pille, at såfremt man selv finansierer sin cykel, så skal skattefar have FULD afgift, så jeg syntes ikke du kan sammenligne det med flexleasing. Flexleasing er et super alternativ, såfremt man ønsker at købe over evne. Dvs. købe en cykel man normalvis ikke har råd til. Jeg er enig i, at engangsbetalingen er væk når du kører ud over kantstenen, men er udbetalingen på et mclån ikke også det? En MC taber jo stort set 10-20% når du kører fra forhandleren. Sammenligningen du laver med Leasy er da også helt hen i skoven, da deres lånerente er på 20%. Man kan ALDRIG sammenligne æbler og pærer.

Karl K: Så vidt jeg ved, så er SKAT igang med en målrettet kampagne efter de leasingselskaber der laver det nummer du beskriver, da det ikke er lovligt. Endvidere er det heller ikke lovligt at købe en cykel uden afgift selv, og så videresælge den til leasingselskabet med det formål at punktlease afgiften.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #15   21. jul 2010 Smed! Hvorfor store beregninger? Er der nogen beregninger ift. Flexleasing som endnu har holdt? smiley Hvis man er derude hvor Flexleasing er "eneste model".. så burde man lade være.... præcist som man burde undgå den månedlige omkostning fra Leasy og vente med at købe indtil man har råd.... og hvad angår sammenligningen... så holder den da fint: Hold jeg væk fra begge typer/modeller..... for hvis det er eneste mulighed for at du overhovedet kan komme i nærheden af din drøm.... så har din økonomi det som et helvede....

Men sælg du bare løs af dine produkter... smiley

• #16   21. jul 2010 Hans M: Hvilke produkter er det jeg skal sælge? Jeg er vist ikke helt med. Jeg syntes flexleasing er en udemærket ide. Nu er det åbenbart ikke alle som har råd til at købe alt kontant som dig! Så går jeg heller ikke ud fra du har noget realkreditlån i dit hus/lejlighed da det koster renter!

• #17   21. jul 2010 KJ motor i Vejle havde ved en demo dag for lidt over en måned siden gang i noget flexleasing og jeg ville få besked, men har ikke hørt noget endnu!

• #18   22. jul 2010 Flexleasing kan være fordelagtigt af flere grunde.

Men det er klart at jo dyrere og mere eksotisk. køretøjet er, jo mere fordelagtigt er flexleasingen.

Men man kan ikke lave en genrelt konklusion og sige at den bedste løsning er at købe køretøjer kontant.

De folk der købte en 2008 R1 i slutningen af 2008 kontant, fortryder det nok bitert idag.

havde de flexleaset cyklen, så havde de ikke fået så voldsom en afskrivning, da afgiftsberegningen vil følge ned sammen med importørens kampangepriser.

Og ved de mere eksklusive køretøjer som ferrari mm, så er køberpotentialet ved et køretøj der igen står uden afgift, meget større. og afskrivningen dermed mindre.

og på cabrioer og motorcykler, er det klar en fordel at man kun betaler afgift i de måneder køretøjet benyttes, Med de afskrivninger vi idag ser på motorcykler, må det være surt at se sin motorcykel stå still 6md om året og tabe i værdi.

Så HansM´s snævertsynede forklaring vedr. rådighedsbeløb til legetøj holder ikke, sagen er lidt mere nuanceret.

Og jeg kan ikke se problemet i at leasing selskabet tager et oprettelses gebyr, det gør en bank også

Kommentér på:
Flexleasing

Annonce