3.950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Bøde på 1,8 million for prøveplader Bøde på 1,8 million for prøveplader

(link fjernet)

Det blev en dyr tur. smiley

"1,8 millioner kroner skal han betale til SKAT for at køre rundt i sin Ferrari på prøvenummerpla­der i to uger i træk."

"Ifølge loven er det kun tilladt at køre rundt på prøvenummerplader en dag ad gangen."

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde på 1,8 million for prøveplader
  • #1   23. jul 2010 Det er jo helt forket, at man kun må køre en dag ad gangen.....hvorfor kan man så købe til feks. 14 dage i træk?

• #2   23. jul 2010 Så kan han sgu lære det!!! smiley

• #3   23. jul 2010 sweet

• #4   23. jul 2010 Ja at køre på ferie i 14 dage, er nok lige at stramme den for meget !

• #5   23. jul 2010 Hvis det citat med loven passer giver det jo ingen mening at SKAT/motorkontoret gladeligt udlevere prøveplader til flere sammenhængende dage.

Men hvis de kan bevise han ikke har brugt bilen til en af de 12 ting der står på ens ansøgning om prøveplade er det vel fair nok.

(link fjernet)

Mvh Simon

• #6   23. jul 2010 selvfølgelig er det fair...så kan knolde-sparkeren lære det.
    Har man råd til at snyde, har man også råd til bøden....eller også må han låne smiley

• #7   23. jul 2010 Der står i øvrigt ikke at det er bøden som er på 1,8 mil. der kan jo også være reg.afgift med i det beløb.

• #8   23. jul 2010 Ja og der står osse at han accepterede så han have nok heller ikke helt ren mel i posen:)

• #9   23. jul 2010 Man må godt bruge prøveplader flere dage i træk, men man må IKKE køre fornøjelsesture. Prøveplader er til afprøvning, hjemtransport og til indregistrering.

• #10   23. jul 2010 Steen P-->

Bøden for at blive taget i en bil på prøveplader uden reg. afgift (uden man har en grund til at køre i den) er en bøde svarende afgiften, og derefter bliver man påkrævet afgiften af skat.

Derfor plejer man at sige at bøden er 2 x afgift.

• #11   23. jul 2010 Sys nu det intet er om fryd bare at det sker noget retfærdig for man ser så mange der ligger og tæsker rundt i deres biler på prøveplader fordi de har råd til at købe den uden afgift og så aldrig betale den, der er et godt eksempel på en knægt i byen som jeg bor ved som kører i hans supra næsten hver weekend på prøve plade uden noget formål

• #12   23. jul 2010 Så skulle man måske overveje flexleasing eller som du sige men kan ikke se pointen i at gør edet på klister plader altså vis man ikke har råd skulle man jo bare lade være:) efter min mening he he

• #13   23. jul 2010 Det har da ikke noget med små sko at gøre. Hvis man ejer en bil, og vil køre med den på vejene, må man betale afgiften ligesom alle os andre. Det er ikke anderledes end med alt andet skat.

• #14   23. jul 2010 bare fordi folk ik selv har nosser til at køre uden afgift på en prøve plade ,så skal de rigtigt fryde sig over de andre der har nosserne til det , gad vide hvor mange af jer der er så pisse helige,der har fået lavet evt mc sommerhus båd terrasse el andet under bordet ...................

men nej det jo slet ik det samme ,hyklere ,paragraf ryttere ,hvor mange af jer snylter ik selv et sted hen af vejen ??????????????????????

• #15   23. jul 2010 Analogt til en anden tråd her i forum (om tyveri og straf), så menes det fra til syneladende meget vise medlemmers sid,e at straf ikke giver mening, da det siges ikke at have nogen effekt.

Jeg mener derfor, nyligt belært, at det skal være lige så straffrit at snyde med registrering og afgift, som det er at stjæle ... altså skal vi ned i en bøde på få tusinde og ingen egentlig yderligere konsekvens, hvis man kører med prøveskilte eller showplates.

Når så den straframme er indført og meldt ud, så vil der ikke være flere der snyder, end der er nu, for straffen har ingen præventiv effekt.

(Skulle nogen mene, at der forekommer ironi i ovenstående, må det stå helt for deres regning)

• #16   23. jul 2010 Det er imponerende, at man tilsyneladende kan være et røvhul, fordi man mener, folk skal følge reglerne. Jeg sad faktisk og kiggede på brugte ferrarier her den anden dag, og kunne da godt få råd til at købe en til en halv millions penge, men med registreringsafgift er den uopnåelig. Så jeg skal bare købe den og bruge prøveplader?

• #17   23. jul 2010 andreas du kan også vælge at køre helt uden ,el have en gammel billig spand stående og så ellers bare kaste pladerne over på hingsten ,svære er det ikke ,og skulle de blive mistænksomme ,så træder du bare til og melder dine plader stjålet , bare husk ik at ha hingsten stående i indkørslen smiley

• #18   23. jul 2010 Hmm folk synes det er helt i orden at han bliver taget og skal betale en formue fordi han har været så slem at tusse rundt i en rigmandsbil.

Samme folk må jo så også synes at det er i orden at staten flår en med 280% afgift på bil og MC. (Vist nok verdens højeste)

Og en bøde på 1,8 mill for at denne formastelige gerning, er jo fuldstændig i tråd med Voldtægtsforbrydere, Pædofile, Voldsmænd osv. som måske slipper med en erstatning på en 50-100 tusind kr. til offret... Men snyd staten og du skal fandme få lov at mærke det.

Hænger sgu fint sammen.

• #19   23. jul 2010 Personligt er jeg sgu ligeglad hvad andre gør (mht,skatteundragelse) men så gider jeg sgu heller ikke høre noget piveri når de bliver taget med hænderne dybt i kagedåsen.

• #20   23. jul 2010 SirCajun<<<præcis....og det er nok ikke bare en bøde.
    Kunne forestille mig at bøden er 900k og reg.afgift yderligere 900k.....altså har tossen spildt 900k på at tøffe rundt med prøveplader.

• #21   23. jul 2010 - det virker som om han ikke er helt skarp - prøveplader på en Ferrari
    HVIS han nu flexleasede - fandt et selskab - betalte ½ % af afgiften ( for 1 md) + noget gebyr + forsikring + nr.plader kr. 1200 = ca 10-15 t kr - for lovlig at køre rundt i 1md DK.

• #22   23. jul 2010 En mindre b'de havde v;ret passende. 1,8 mill er jo vanvittigt!
    Lad manden slippe med fx 100k elle rmindre

• #23   23. jul 2010 Torben: Folk der GØR sådanne ting er sjældent kloge i kasketten. De går mere op i at lege "se mig, se mig"

Kald det jantelov eller hvad i vil, men at man bliver snuppet for sådanne ting, kan jeg sgu kun grine lidt af. Jeg sover i hvert fald ikke uroligt om natten pga det.

Ting koster det ting gør i danmark og sådan er det. Vi har en syge afgifter på stort set alt. Gider man det ikke, så flyt.

• #24   23. jul 2010 så kan han lære det.....

• #25   23. jul 2010 Jeg kan sq godt fryde mig, gør jeg også hvis det er en MC der bliver snuppet for manglende afgift.
    har man ikke råd til afgiften, så må man da købe et andet køretøj

• #26   23. jul 2010 enig....

• #27   23. jul 2010 gider ikke læse alt..

men alle jer som synes bliver taget i røven af syatemet... Så flyt dog for h da.. det ligger jer frit for at pakke sammen og flytte til et andet land.. så lad dog være at piv!!

manden har brudt nogle regler og skal betale.. det er sku hans valg at bryde reglerne.. SÅ KAN HAN SKU LÆRE DET!! Lige som når folk får en bøde for at køre for stærkt.. for h da.. hvem kørte??

• #28   23. jul 2010 Det er sgu da OK, og Christian ! - tag lige og læs mit seneste indlæg i den anden tråd.

Jeg siger ikke at man ikke skal straffe - altså drage konsekvenser. Jeg siger at vilde strenge, blodige straføgninger ikke har en effekt.

• #29   23. jul 2010 Der er forhåbentlig ingen her i landet, der kan være i tvivl om, at man bliver "straffet" godt og grundigt, hvis man snyder told & skat for afgiften!
    Derfor har jeg ikke den fjerneste medfølelse med manden, når han samtidig er så debil, at han futter på ferie i en Ferrari på prøveplader!
    Dumme får bøder, mægtig dumme får mægtige bøder!

• #30   23. jul 2010 Kunne være sjovt at vide, om det er den grimme Ferrari jeg så deroppe for et par uger siden på prøveplader.
    En koksgrå med røde viper striper og guldfælge med røde aftegninger + barnesæde.
    Køn var den ihvertfald ikk´!

• #32   24. jul 2010 > Bombe,
    Nu ved jeg ikke, om han har holdt ferie i Blokhus eller har frekventeret "Ruth's Hotel" i Gl. Skagen med de andre Hellerup-rødder, men et faktum er, at alle har i de sidste år været klar over, at told & Skat har haft en øget opmærksomhed på afgifter til luxuxbiler. Det er ikke længe siden, at de foretog en razzia på strandvejen og bøffede en bunke, der kørte rundt i dyre gulpladevogne, hvor de absolut ikke måtte. Altså BURDE det ikke være nogen nyhed for manden. Han har i øvrigt skrevet under på, at han ikke vil køre fornøjelsesture på prøveskilte!

At vi henter bajere og motorer i Tyskland er ikke i strid med lovgivningen. Derfor burde det ikke give en sveden samvittighed.
    Det sorte jobberi er en anden ting. Det ryger i samme kasse som prøvepladekørsel!

• #33   24. jul 2010 mennnnnn burde det kunne udløse denne voldsomme strafffff
    at en mand køre i en bil han selv har købt og betalt... ( uden afgift ) på nogle prøve plader, som han har brugt forkert, jeg syntes det er helt hen i hampen at det kan udløse denne voldsomme straff, det lyder ikke rimeligt i mine øre....

mvh

• #35   24. jul 2010 Når man bryder loven, kender risikoen og ikke er blevet tvunget til at bryde loven herefter, er det sgu bare ærgeligt!

...mega pinligt at køre rundt på prøveplader IMO ..eller svenske xD

• #36   24. jul 2010 Så da også en masse gulplade biler til skagen træffet i weekenden, det er måske heller ikke det smarteste smiley

• #38   24. jul 2010 Tager du syd for grænsen og køber en fiat uno fra '80 og bliver knaldet for at køre fornøjelsestur i den, på prøveplader, får du en regning på afgiften samt en bøde på samme beløb! Det er nøjagtig samme udregning, man bruger ved en større fiat ( ferrari ), og manden skal vel blot være glad for, at det ikke var en Bugatti Veyron!

Kommentér på:
Bøde på 1,8 million for prøveplader

Annonce