4.550 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Diesel/Benzin SHELL Advarsel! 2300KBH Diesel/Benzin SHELL Advarsel! 2300KBH

ADVARSEL har lige tanket 15 liter Shell Vpower!
Jeg er overbevist om at der er diesel i!

Min cykel begyndte at "humpe" kort efter (arbejder 2km fra tanken), så jeg parkerede i kælderen, og stak en finger i tanken. Lugtede til den, og syntes den lugter delvis af diesel..

Ringede til Shell, og brokkede mig, og de ville se på det, og vende tilbage inden for 3 dage UACEPTABELT!!

SÅ tank ikke Vpower fra Shell på Sjællandsbroen!!
(Jeg skriver når det er be/afkræftet!!!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diesel/Benzin SHELL Advarsel! 2300KBH
  • #1   18. aug 2010 Hvad står der på din kvittering??

• #3   18. aug 2010 Ole J : Mange steder hvor man betaler i butik, vil de gerne have at man tager hjelmen af, så de kan se dit ansigt. Der plejer at være kameraer over pumpestanderne. Så næste gang prøv bare at tage hjelmen af så skal du se der kommer gang i pumperne smiley
    Har faktisk kun været ude for det en gang i Dragør ( sjovt nok også Shell) at jeg skulle helt ind i butikken og betale først ?

• #4   18. aug 2010 P.s Episoden i dragør, var i bil. Så ingen forskel der smiley

• #5   18. aug 2010 Der er mange tanke i storkøbenhavn der laver det samme med ikke at åbne pumpen, eller betale på forhånd, simpelthen fordi der stjæles for meget benzin. Så det er ikke kun shell der gør det.

• #6   18. aug 2010 3 dag var lang tid prøv at ring til hodekontor
    har høret om det før med Diesel/Benzin i samme tank
    hvis det er riget med der er Diesel/Benzin i samme tank så betaler de for fejl

• #7   18. aug 2010 Jeg har skuda ikke tid til at vente på demm, og det var hovedkontoret, der sagde 3 dage.
    Har ringet efter konen, der kommer med en stor spildolie dunk, samt en reservedunk med Benzin!

Så tapper jeg det af, og hælder frisk på OG håber en starter.. starter den, havde jeg ret, hvis den ikke starter, må der være sket noget andet...

syntes bare den lugter af diesel!

• #8   18. aug 2010 Er det diesel der en kommet på din tank, kan du både se, lugte og mærke det(prøv at gnide et par dråber mellem fingrene).

Diesel har ikke det samme blå/grønne skær som benzin, lugter helt anderledes(af olie) og fedter mere når du mærker på det!!

• #9   18. aug 2010 nåh je, glemte lige at skrive - FUCKED UP alligevel, hvis de har blandet diesel i benzintanken....... Så må de jo bare betale for et servicetjek af din mc hos en aut. værksted!! Lad dem ikke slippe let!

Held og lykke til!!

• #10   18. aug 2010 Grunden til i nogle gange skal ind i butikken er fordi de ikke kan læse jeres nummerplade inde fra butikken af, hvis der feks. holder en bil foran eller bag jer, eller det er en mc hvor man ikke kan se nummerpladen...

Så en god ide er at holde så de kan se nummerpladen inde fra butikken smiley ved godt de har overvågning, men de SKAL også kunne se nummerpladen inde fra butikken så de kan skrive den ned...

Men tak for advarlsen! for det er lige præcis den tank og Vpower jeg plejer at tanke da det plejer at være billigt der smiley

• #11   18. aug 2010 Hm... jeg ved ikke helt, hvad jeg skal sige, men jeg mener faktisk at man på tankbilerne og i jordtankene har forskellige adaptorstykker til benzin og diesel, således at dette ikke skal kunne ske - men helt 100 er jeg ikke.

Ole J og Anders R: Jeg vil spå om, at man inden for et år ikke kan starte standere uden enten forudbetaling eller registrering af betalingskort nogen steder i dette land.

I forgårs var der et indslag om netop benzintyverier - det vurderes, at der stjæles for 40 mio kr benzin årligt i dette land. Det er ikke bare selskaberne, der sætter til, det er os allesammen pga afgifterne.

Det har i årevis været sådan at mange tankstationer i Storkøbenhavn slukkede standerne når en scooter eller mc-ist med hjelm kørte op foran dem. I visse områder havde der simpelthen udviklet sig en kotume, hvor scootere kørte "gratis".

Det er sådan set bare eksempler på, at vi forbrugere for det nøjagtig som vi selv vil have det - udlæst på adfærd!

Det handler ikke specielt om Shell, som jeg i øvrigt ikke har noget specielt til overs for:-)

• #12   18. aug 2010 Jeg følger lige med her..!

• #13   18. aug 2010 hvad fanden......

fejl kan jo ske

men her i århus, vil de også gerne have at man tager hjelmen af, men det gør jeg sgu aldrig, så derfor tanker jeg kun på ubemandede statiooner

• #14   18. aug 2010 Har lige måttet have min MC på værksted efter tankning hos Shell på Englandsvej/Sundholmsvej. Tankede V-power, som jeg altid gør, havde store problemer med tomgang, og cyklen skød blå røg og stank af olie. Umiddelbart lugtede det af benzin, men opførslen kunne tyde på, at der var andet i tanken. Jeg må vist have fat i Shell.

Kostede mig en banedag på Sturup i week-end'en, da jeg ikke turde køre på den.

Jesper L.S. kan vi lige holde kontakt - jeg smider lige min mailadresse i en PB.

JLL

• #15   18. aug 2010 af princip undgår jeg, så vidt muligt, tankstationer hvor jeg ikke kan betale ved standeren, gider sku da ikke både at have handsker og hjelm af for at tanke..... hvis de vil have mit til at lægger mine penge hos dem, må de gøre det let for mig at tanke og komme videre.

det er sku noget skidt hvis de har lavet en fejl med diesel/benzin. Kan jeg sku godt forstå du er sur over. Ret sikker på du ved hvad du snakker om, men et forslag til hvad det kunne være der skabte problemer for dig, kunne evt. være at dit benzinfilter trænger til at blive renset for snavs.

Har tilgængæld hørt noget om at mange tankstationer sælger 95 istedet for 92, pga, plads mangel til deres opbevarings tanke af de forskellioge benzin typer og dielse. Lidt smart hvis man vil kører 95 og kan "nøjes" med at betale for 92.

Ser frem til at hører hvad der er den egentlige årsag, når det en dag kommer frem.

• #16   18. aug 2010 Har haft cyklen på værksted, da jeg ikke mente det var sundt med den røgudvikling at fortsætte kørslen, mekanikerens dom er "problemer med benzinen".

Der var ikke tale om diesel, da der stadigvæk var benzinlugt, dog ikke så kraftig som forventet - mistanken var således en andet produkt iblandet benzinen.

Diesel er et meget godt bud for at give den røgudvikling og den stank af olie der fremkom da den blev startet.

Beskidt filter er out of the question

JLL

• #17   18. aug 2010 Well. opfølgning!

Starter lige med Knud!!

JO Knud du har ret!! MEN har alligevel prøvet det før! (chaufførerne har ofte en overgangsstuds liggende til de gamle anlæg, og glemmer de den på, passer den på Benzin har jeg fået besked om!!)

Shell har taget en prøve, og sendt ind til kontrol!!

Jeg har aftappet benzinen, og man skal huske, at selv om der måske er smidt Diesel i anlægget, kan blandingen jo sagtenms være 60% Diesel, og 40% Benzin!!! når der var noget i tankanlægget i forvejen!

MEN efter aftapningen, smed jeg en reservedunk konen kom med på.. Og startede maskinen op, krævede lige 30 sekunder med fuld gas, schoker og selvstarter smiley

Så kom den igang, og gik godt.....

Kørte ned og tankede. ( samme sted, men 95 octan i stedet for ...) kørte tilbage til jobbet, og nu kører den igen på 3 cylindre (tror jeg) SÅ skal hjem og checke alt fra tændrør, choker ikke hænger, tænding og alt det andet smiley MEN tror stadig Benzinen er skyldig, men alt skal jo tjekkes.. også derfor jeg skriver at jeg vender tilbage, better to be safe, than to be sorry. NÅ man har et blandings produkt, opfører det sig ikke som ENTEN benzin eller Diesel, men som en mellemting, hvilket jeg mener mit gjorde.. (hælte lidt ud på gulvet i kælderen, og det efterlod et skjold, det gør Benzin ikke, det fordamper!

• #18   18. aug 2010 Jesper, din lille husmor test til sidst siger i hvert fald, at det ikke bare var benzin - det var ligegodt satans.....

• #19   18. aug 2010
    Hold en tændt lighter hen over, - og håb på at du har ret:-)

• #20   18. aug 2010 Det er sket før på tankstationer at der er kommet diesel i, har en kammerat der er automekaniker, de fik en bil op hvor hele motoren skulle skiftes. diverse krumtaplejer plejstanglejer, stempler osv var gået på grund af diesel, du kan sagtens have fået smadret en masse på at få diesel i din motor.

• #21   18. aug 2010 Som en sidehistorie kan jeg fortælle at en ER6'er kører fint med 2 liter diesel i tanken - en af mine venner tog fejl af hanerne på tanken og der kom et par liter disel på inden han opdagede fejlen og fyldte resten op med benzin.

• #22   18. aug 2010 Det er efterhånden rigtig svært at lugte forskel.... der hvor jeg jobber, tømmer vi ofte benzin af diesel taxi', og har vi startproblemer med dem, tester vi brændstoffet..... kan det brænde uden væge, bare rent på gulvet, antændt af en lighter, er det som regel benzin....diesel kan IKKE tænde uden en væge....

Dog KAN det være at der er kommet vand i tankene i denne tid..... rigtig mange tankstationer har problemer med deres fyldestudser, de er ikke 100% tætte, og står der vand i deres nedløb, løber det jo naturligt ned i tankene, med risiko for at få det i kørertøjerne...

Tøm tanken..... hæld det op i en dunk der er klar.... og er der vand, vil det stå som større og mindre "perler" i bunden.....

En diesel påfyldningsstuds er betydeligt tykkere end en benzin studs.... bør ikke kunne komme ned i tanken...
    '
    Hilsen Mikael

• #23   18. aug 2010 Havde nu ikke lige adgang til en klar/ren dunk, så jeg smed lortet i min spildolie beholder (som konen bragte her ind!) Der var lidt motorolie i bunden, så kan ikke bruge det som test/dokumentation!

Og JA Knud, en nem test, som siger der er noget galt!!

• #24   18. aug 2010 Og grunden til at diesel ikke kan brænde uden væge, er at diesel skal op på ca 60 grader, før det afgiver dampe der kan brænde. Hvor benzin afgiver brandbare dampe helt nede ved omkring minus 30 grader.

Til gengæld selvantænder diesel allerede ved 250 grader. Hvor benzin selvantænder ved ca 500 grader. Det er noget sjovt noget.

Men har godt nok også hørt at de "ofte" får byttet om på diesel og benzin i tankene.

Det der med at man skal smide hjelmen, inden man tanker, er Shell specielt "slemme" med. Men ja, det gør de også andre steder. Så jeg begynder også efterhånden at tanke hvor jeg bare kan betale direkte ved standeren. Skide irriterende at man ikke har den mulighed på alle stationer.

• #25   18. aug 2010 Rune Natteravns historie lyder nu for mig noget søgt. Normalt sker der ikke alverden ved at hælde diesel i en benzin motor. Den kan få problemer med at tænde, og der kan lægge sig olie i brændstofsystemets små kanaler, men det fjernes nu normalt meget hurtigt, når man hælder benzin på igen. Tændrør kan sode til og skal så skiftes, så hvis Jesper fortsætter med af halt på tre ben, så er det nok det første der skal prøves. Ellers observerer man meget sjælendt andet end en lækker blød motorgang de første km efter "uheldet"

Man skal ikke glemme, at benzin og diesel er blandbare i alle forhold, diesel brænder blot langsommere.

Men det ændrer nu ikke ved at jeg er ret rystet over at dette kan ske, det burde være teknisk umuliggjort - intet er lettere

• #26   18. aug 2010 SOM jeg siger, indtil de vender tilbage med deres test i morgen, kan jeg IKKE være sikker på det ER tilfældet. det virker bare sådan!!!

Har lige talt med en mekker, som har fået 2 ind tidligere, som havde diesel i tank også!
    han snakkede især om stempelringe. MEN havde ikke set skader!!

• #27   18. aug 2010 vis der er en benzin motor der få Diesel på er det ikke noget der går ud over motor så bliver den bar smort

• #28   18. aug 2010 SVAR er kommet fra Shell... og der var IKKE Diesel i tanken.

SÅ må vi se hvordan den kører hjem nu..
    Kører den stadig godt, finte.. bliver den underlig når den bliver varm? schoker.. ellers? tændrør.. derr skal helt klart checkes op i aften!!

• #29   18. aug 2010 Det er nemlig grundlæggende helt korrekt, og jeg tror også bare at mekanikeren i Runes historie har set sit snit til at skrive en genoldig faktura ud til nogen han mener har råd til at betale en "dummebøde"

• #30   18. aug 2010 Det lyder meget interessant det der, spændende hvad udfaldet bliver!

• #31   18. aug 2010 Disel på en Benzin motor ødelægger ikke noget .. Jo Den går Ad H ... Til
    Men omvendt kan give fatale følger

• #32   18. aug 2010 tror jeg skal ud og tjekke benzen på min scooter for syntes den har mistet trækkraft, og er kommet efter jeg har brugt shell

• #33   18. aug 2010 Tankede på shell idag på roskildevej, der var det ikk nok at tage hjelmen af, de ville ikk tænde pumpen før jeg også var stået af motorcyklen, de er sgu pænt paranoide!

• #34   18. aug 2010 Trofast:

Jeg synes også, at det er pænt trist at vi er kommet dertil, men med den del afgifterne udgør, bliver bruttoavancen på benzin så lav, at en eller to smuttere kan ødelægge forretningen for en halv eller en hel dag.

Jeg kan godt forstå, at de sikrer sig. I USA har det for resten været sådan de sidste 10 år - til trods for at benzinen koster det halve.

• #36   18. aug 2010 Jeg har prøvet noget lidt andet ved Shell også .... Jeg havde tanket, uden problemer, og skulle så ind og betale, jeg læste IKKE skiltet på døren om at døren var manuelt betjent om aftenen, så jeg hamrede lige ind i skydedøren, jeg kommer der tit, og den plejer jo at gå op ;-(

• #37   18. aug 2010 Bilen blev ikke lavet knud, manden fik 25000 af ok benzin, en af tingene der sker er forhøjet oliestand på grund af diesel går forbi stempelringe og olie ringene når det ikke antændes.

• #38   18. aug 2010 Så har han dæleme kørt MEGET længe. Dels for at forhøje oliestande og dels for at køre så meget olie derned, at motorolien har mistet sin smøreevne:-)

Det helt normale er, at gryden kører jævn ad H til, og så holder man op og skifter brændstof - og så sker der i øvrigt ikke en bønne mere.

.

• #39   18. aug 2010 jeg lytter lige med og holder øje med Shell i Københavns området..

• #40   18. aug 2010 TIL DEM DER LYTTER MED::: LÆS TRÅDEN....

DER VAR IKKE DIESEL I STANDEREN!!!!!!!

Det viste sig at være min mc, der er gået i stykker, samtidig med jeg kører ud fra tanken. for der var ikke noget diesel i (iflg Shell) OG min egen brændetest her til aften, siger det samme!!!!

SÅ LIGE FOR AT KLARIFICERER
    DER VAR IKKE DIESEL I STANDEREN!!!!!!!

Ret skal være ret!!!

Ville lave tråden, for at sikre andre imod noget der MÅSKE var!!!
    Da jeg har prøvet det før, var det vigtigt mente jeg!!

Jesper (der er ved at skille sin Honda ad!!!)

Alle tændrør ser normale ud, men hele vejen hjem, kørte jeg på 3 cylindre! ELLER sådan føltes det!

Nå, ud og kompressions teste.. ventil?

• #41   18. aug 2010 ha ha alt det postyr og dårlig omtale af shell og så har du ikke ret, ærgerligt at du ikke lige kunne få en ny motor der, diesel på benzin skader ikke voldsomt meget i begrænset omfang

• #42   19. aug 2010 Bodie, derfor jeg gør så meget ud af at sige, der ikke er noget galt.... siger Shell....

Syntes det var vigtigst først at stoppe andre...

Jeg har nemlig prøvet det 1 gang personligt. SÅ er måske lidt mere forsigtig, og hurtigere til at drage konklusionen!

MEN den lugter sku stadig når jeg lugter til den!

MEN har nu haft "alt" skilt og samlet, fandt intet, men nu kører den! (tror der var kommet skidt i den ene karb...

• #43   19. aug 2010 Der har jo altså også været et fænomen den sidste tid, der har sat bl.a. mig på job..... og det er regnen..... i de mængder og i periodens længde, kan motorcykler såvel som biler, sagtens få en sjat vand på vitale stik og andet, der kan afstedkomme forskellige problemer, enten der går vand i stik på tændingen eller at der ligefrem kommer så meget vanddamp i luften, så der går "vand" i karburering og indsprøjtninger....
    Det er jo altså også en mulighed..... det at en mc, har stået stille et par minutter, for at blive tanket, gør evt. at vand fra kåber, stelrør, og andre "gemmesteder" får mulighed for at løbe ind, mens der blir tanket.....og følgelig efter tankning opstår der et problem.....
    Nærliggende at tro det er brændstoffet, dog vil der gå noget før problemet så viser sig, idet svømmerhuse på karburatorer først skal bruge det der står der som virker, og får indsprøjtninger, skal pumpen, rør og dyser tømmes..... der er jo ingen retur streng på indsprøjtning, så det der allerede er i systemt skal bruges først, så hvis MC ikke virker umiddelbart ved opstart, vil jeg mene det IKKE kan være den nytankede benzin...

Med venlig hilsen Mikael

Kommentér på:
Diesel/Benzin SHELL Advarsel! 2300KBH

Annonce