648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Olie skift?!? Olie skift?!?

Min mc fik sidst skiftet olie i maj måned sidste år til 40.000 km eftersyn.

Nu har den så gået små 44.000 km så er spørgsmålet, har hørt at man skal skifte olie engang pr sasson ligegyldig hvor langt den har gået, passer det? og hvor lang går den ca på et olieskift?

Min mc står jo desværre ude ved www.carstensmc.dk da der er røget noget elektronik ved krumtappen ($$$), så den er alligevel skilt ad, den skulle dog gerne blive køreklar på fredag da delene kommer hjem til den der, så nu hvor den er skilt ad skal jeg så bede ham om et olieskift eller er det spild?

- Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie skift?!?
  • #1   20. apr 2006 Man skal vist normalt skifte olien inden vinteropbevaring. Så ja jeg ville skifte olien nu.

• #2   20. apr 2006 Du skal skifte olie for hver 5-7000km. Man skal også altid skifte inden den bliver sat ind for vinteren, så den står med frisk olie...

Oliefilter plejer man at skifte hveranden gang man skifter olie...

/Jan

• #3   20. apr 2006 Jeg mener at man bør skifte sin olie en gang om året under alle omstændigheder. om man gør det før eller efter vinteropbevaring kan der være mange for og imod, men et skift om året mener jeg at være på sin plads. Hvis altså du kører under 10000 om året.

• #4   20. apr 2006 Okay, oliefilteteret blev skiftet sidst, så den springer jeg over så, men kan forstå på det at jeg hellere lige må få ringet ud og bede ham om at skifte olie så;)

• #5   20. apr 2006 Anders de der 150 kr til filteret ville jeg nok også bruge. Jeg skifter altid filter sammen med olien... Kan man ligeså godt...

• #6   20. apr 2006 Olien mister sin smøreevne efter ca. et år uanset kørte kilometer.
    Duckhams olie er rigtig god og forholdsvis billig. Skift også filteret de fås til under 100 kr.

Alex..

• #7   20. apr 2006 Hej Anders.

Hvis din mekker alerede har skildt motoren ad, kommer han vel forhåbentlig ikke det gamle olie på igen, så mon ikke det helt kommer af sig selv.

Jeg skifter olie og filter ved 5-7000 som før skrevet, ellers skifter jeg først når den skal gøre forårs klar.
    Om mere rigitg at skifte når amn sætter den ind skal jeg ikke gøre mig klog på. Det er sådan jeg gør det, og jeg skifter også ALTID filter sammen med olien. Det er dumt at spare de 150 kr.

• #8   20. apr 2006 olieskift for hver 6000 Km filter hver anden gang.
    Filtrene er gode nok til at holde de 12.000Km

/
    Jesper

Kommentér på:
Olie skift?!?

Annonce