2.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Bøde-rabat? Bøde-rabat?

Jeg blev i morges ved 10-tiden snuppet i en fartfælde på Frederikssundsvejen lidt før Veksø (mod Frederikssund). Jeg blev målt til 119 km/t på min Kawasaki Ninja 250R '08.

Det var 5 km/t fra frakendelse af kørekort plus 5000 i bøde. 3000,- for ikke at føre et køretøj af kategori jeg ikke har kort til (jeg har kun B-kørekort) og 2000,- for farten.

Men jeg har hørt at når jeg er studerende, kan jeg få "rabat" på bøden, nogen der ved mere om det?

Jeg mangler kun teoriprøve og køreprøve til dem der skulle være nysgerrige i hvorfor jeg kører uden kort. Det har bare trukket langt ud nu, pga. min kørelærer ikke kan finde prøver til mig i mit område.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde-rabat?
  • #1   24. aug 2010 hvis man kan er det pga indkomst ikke job. eller studie

• #2   24. aug 2010 under 145 tusind mener jeg det er

• #3   24. aug 2010 Hvis du er i lavindkomstgruppe har du mulighed for nedsættelse:
    (link fjernet)

Har du fået samlet bøde på 10.000,- plus en frakendelse??

• #4   24. aug 2010 Ved kun at man får rabat på fartbøder, ved ikke med det andet.
    Det må dog siges at du da godt nok har rodet dig ud i noget lort der.

• #5   24. aug 2010 Men du har fået en bøde på 5000 ikke? det er sådan jeg har læst det..

• #6   24. aug 2010 Der kan være nedslag ved kørsel uden førerret til den pågældende kategori når man har taget en del af køreuddannelsen, og så er kan der være nedslag for studerende. Tag kontakt til politiet når du får bøden, så skal du nok få vejledning om, hvad du skal foretage dig.