2.702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Bøde-rabat? Bøde-rabat?

Jeg blev i morges ved 10-tiden snuppet i en fartfælde på Frederikssundsvejen lidt før Veksø (mod Frederikssund). Jeg blev målt til 119 km/t på min Kawasaki Ninja 250R '08.

Det var 5 km/t fra frakendelse af kørekort plus 5000 i bøde. 3000,- for ikke at føre et køretøj af kategori jeg ikke har kort til (jeg har kun B-kørekort) og 2000,- for farten.

Men jeg har hørt at når jeg er studerende, kan jeg få "rabat" på bøden, nogen der ved mere om det?

Jeg mangler kun teoriprøve og køreprøve til dem der skulle være nysgerrige i hvorfor jeg kører uden kort. Det har bare trukket langt ud nu, pga. min kørelærer ikke kan finde prøver til mig i mit område.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde-rabat?
  • #1   24. aug 2010 hvis man kan er det pga indkomst ikke job. eller studie

• #2   24. aug 2010 under 145 tusind mener jeg det er

• #3   24. aug 2010 Hvis du er i lavindkomstgruppe har du mulighed for nedsættelse:
    (link fjernet)

Har du fået samlet bøde på 10.000,- plus en frakendelse??

• #4   24. aug 2010 Ved kun at man får rabat på fartbøder, ved ikke med det andet.
    Det må dog siges at du da godt nok har rodet dig ud i noget lort der.

• #5   24. aug 2010 Men du har fået en bøde på 5000 ikke? det er sådan jeg har læst det..

• #6   24. aug 2010 Der kan være nedslag ved kørsel uden førerret til den pågældende kategori når man har taget en del af køreuddannelsen, og så er kan der være nedslag for studerende. Tag kontakt til politiet når du får bøden, så skal du nok få vejledning om, hvad du skal foretage dig.

Ikke for at moralisere eller noget, men når man ikke har helt rent mel i posen, er det ikke smart at påkalde sig for meget opmærksomhed.

Jeg er tidligere betjent, og det er tit, at folk ryger i fælden, fordi de opfører sig dumt.

Engang var der en, der overhalede politibilen med god fart, ham skulle vi lige snakke med. Han havde ikke kørekort, og havde for øvrigt hash i bilen. Det blev dyrt! Den eneste grund til vi stoppede ham, var at han kom blæsende forbi os..

• #7   24. aug 2010 Jo 5000 i bøde i alt, men jeg må vel se på hvad jeg tjener om året så. Forhåbentligt ikke nok til at jeg skal betale alle 5000 knaster af bøden.

• #8   24. aug 2010 Marc: det er ikke rigtigt at der er nedslag for studerene, det er et spørgsmål om indkomst .

• #9   24. aug 2010 Marc (Kokkedal) J

Tak for svaret.

Jeg ved også godt at politiet sjældent stopper en person der kører normalt. Men de plejer sgu heller ikke at stå lige dér hvor de stod, så det var bare uheldigt. Men jeg tror bare jeg holder hastigheden fra nu af, til mit klip er forsvundet igen (om 3 år?) så jeg ikke får kørselsforbud.

• #10   24. aug 2010 Hvis du kører for stærkt, kan du vel også betale bøden?
    Det bliver sikkert ikke den sidste bøde du får smiley

• #11   24. aug 2010 Jeg har fået nedsat en bøde 2 gange. Mener grænsen er en årsindkomst på under 127.000.

Den ene var i Hillerøds politidistrikt. Og der var det nok for dem at dokumentere at jeg var på SU. Den anden var i København, og her skulle de have lønsedler og alt muligt.
    Ring ind og hør dem ad.

• #12   24. aug 2010 Det er vel som man ser på det ..

Check-skema:
    Ført et køretøj uden kørebevis: Check
    Ført et køretøj uden kørebevis og samtidig kørt for stækt: Check
    Whiner om det på nettet for at høre om du ikke kan få rabat på din bøde: Check

YOU WIN THE PRIZE!

• #13   24. aug 2010 Heine D

Whine er hvis jeg brokker mig.. Jeg har taget bøden og erkendt at jeg kørte for stærkt og uden føreret. Derfor behøver jeg ikke skyde mig selv i foden ved at spise hele bøden i stedet for at slå halv skade.

Og den der moralske ironi kan du godt pakke væk.

• #14   24. aug 2010 du kan få halveret den hvis ud tjener under 145k mener jeg som rune skriver.. samt du kan lave en rentefri afdragsordning med dem...

• #15   24. aug 2010 Michael: Korrekt. Man siger som regel, at studerende får nedslag, men det er naturligvis på grund af den sædvanlige lave indkomst.

Det er ikke noget jeg har haft noget med at gøre, da det er foregået et andet sted i systemet, end på gaden.

Kenneth: Ja, jeg mener, det er 3 år, og med hensyn til kørselsforbud, så er du i risikozonen indtil 3 år efter 1. gangserhvervelsen af førerret.

Det betyder mig bekendt, at du 3 år efter du har taget dit første kørekort til motorkøretøj, oftest bil, ikke længere risikerer kørselsforbud, men "alm" sanktioner for færdselsforseelser.

• #16   24. aug 2010 Hej Kenneth

Jeg mener at kunne huske følgende: Hvis du har en årlig inkomst under 133.000.- årligt har du mulighed for at få din bøde nedsat.

Håber ikke at det er 145.000.- som de andre skriver for så blev jeg snydt da jeg blev stoppet for et par år siden.

Men ring til politiet og forhør dig omkring emmnet. Jeg har erfaret at de faktisk er til at snakke med så længe man kontakter dem frivilligt.

Madsen.

• #17   24. aug 2010 Marc

Jeg har jo kun 2 klip da jeg kun er 20 og fik mit kort i februar måned i år. Eller nu har jeg jo så kun 1 tilbage. Så de næste 3 år skal jeg til orienterende køreprøve hvis jeg bliver taget. Det var i hvert fald hvad betjenten forklarede mig.

• #18   24. aug 2010 Så vidt jeg ved er det sådan, at hvis du er studernde og er på SU kan du få nedsat din bøde med op til 50%. Er faktisk ret sikker på det.

• #20   24. aug 2010 kenneth... meget godt nået da....

• #21   24. aug 2010 Kenneth T:

I mine ører lyder det som det rene piveri ..

http://www.ordbogen.com/opslag.php?word=whine&dict=auto#daen

• #22   24. aug 2010 Heine D:
    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolling

• #23   24. aug 2010 Peter ZX 6 R:

Har bare ingen respekt for sådan et tivolinummer der ..

• #24   24. aug 2010 Det har altså ikk noget at gøre med om man er studerende eller ej! Men ens indtægt, som flere rigtig nok skriver..

Har selv fået halveret bøderne adskillige gange, du sender bare din sidste lønseddel..

Kan godt lide den med at du skriver at nu vil du ikk køre stærkt længere, fordi at du har klip, tro på det haha..

• #25   24. aug 2010 Det har altså ikk noget at gøre med om man er studerende eller ej! Men ens indtægt, som flere rigtig nok skriver..

Har selv fået halveret bøderne adskillige gange, du sender bare din sidste lønseddel..

Kan godt lide den med at du skriver at nu vil du ikk køre stærkt længere, fordi at du har klip, tro på det haha..

• #26   24. aug 2010 Jeg har fået svar på det jeg skulle og jeg siger tak.

Til alle jer moralprædikere så hjælper opdragelse via internettet rigtig dårligt, og i spilder kun jeres egen tid.

Jeg lader bare emnet være så andre i min situation (mon dog jeg er den eneste), kan finde svar vha. søgefunktionen.

• #28   24. aug 2010 Martin B:
    Der er da ingen der har sagt, at de ikke vil betale? smiley

• #29   24. aug 2010 Noget helt andet.....
    Hvor var det hvad du kørte for stærkt? På landevej med 80km/t hastighedsbegrænsning?

- For så er du da "heldig" ikke at have fået en ekstra oven i hatten der hedder højhastighedstillæg.

• #33   24. aug 2010 Det er under 140.000kr. Så hvis du kun har SU er du på den sikre side.

mvh Simon

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #34   24. aug 2010 Kenneth T: Uheldig? Næppe.... Jeg syns' det er hammer-kanon-fedt at du blev stoppet! Ærgeligt at lovgivningen ikke siger noget om beslaglæggelse af ulovlig ført MC... aflivning af din hund og burfugl.... Og nej... jeg er ikke igang med at tale til fornuft - overfor dig... Jeg gider nemlig slet ikke at stå i kø mere.... smiley

• #35   24. aug 2010 haha, lækkert at alle lige giver den en ekstra tand som moralens vogter smiley
    Vi har vel alle på et eller andet tidspunkt overtrådt færdselsloven?
    Personligt har jeg kørt både bil og MC uden kort til de kategorier, dog har det altid foregået 100% efter færdselsloven.
    Måske ikke så kvikt at bryde hastighedsbegrænsninger uden kort, men det er vel ikke det tråden handler om?!

• #36   24. aug 2010 nu er det ikke fordi i ikke har nogen mc , men kun kortet i brokker jer over trådstarter vel ?
    synes nu ikke der er meget tuderi over Kenneth ! han spørger om han er beretiget til at betale 2500 kr istedet for 5000 , hvilket vel er et meget relevant spørgsmål , og fornuftigt , man er da idiot hvis man betaler for meget.
    om det så er ok eller ej at køre uden kort: næ det er det vel ikke .men er jo egentlig heller ikke det han er i tvivl om ?

• #37   24. aug 2010 Michael

Tak for de venlige ord. Det er rart at folk kan se ud over deres skyklapper.

• #38   24. aug 2010 Kenneth T:
    Husk på at ALLE de sure løg ALTID kører 30 i byen, 80 på motorvejen osv.. AAAAALDRIG ½km/t mere end tilladt!! Er du da siiiiindsyg!! smiley
    Motorcykler er iøvrigt et transportmiddel og IKKE legetøj.. Du må faktisk slet ikke ha' det sjovt på den smiley tud tud..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#39   24. aug 2010 Kenneth T: Hvad skulle konsekvensen være- eller have været...hvis du end ikke skulle overveje at køre MC uden kort? Eller for den sags skyld... bil eller andre ting? Glem at du kørte for hurtigt... hvad vil den rette konsekvens være for dig? (et spørgsmål ... sådan lidt på bagkant - men bestemt interessant at vide)

• #40   24. aug 2010 Kenneth tror de fleste (uden demens) kan huske egne fejltrin smiley , men pas nu lidt på dit kort og rigtig meget på dig selv.

• #41   24. aug 2010 Du skal ved modtagelse af bøden kontakte bødekontoret. Dette gør du ved at ringe op til Politiet så stiller de dig om..

• #43   24. aug 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> •

Der er intet galt idet, men det virker til at tendensen *privatpanser* smitter af på folk herinde.

• #44   24. aug 2010 Rabat! hvorfor i alverden det? Det trådstarter har gjort er ligeså ulovligt som hvis det havde været en hårdarbejdene skatteydende arbejdsmand der havde lavet den samme forseelse.

Ingen rabat på ulovligheder efter min mening.

Tør øjnene og tag straffen, som en voksen.

• #46   24. aug 2010 hehe, din mening... ikke desto mindre er der rabat. Jeg fik da nogle fartbøder "billigere" da jeg vær i lære kan jeg huske.... tør øjnene, man slipper billigere når man er under uddannelse

• #47   24. aug 2010 Nej jeg ville også søge om at få det billigere. MEN pricipielt synes jeg det er forkert at man får rabat på at foretage sig ulovligheder.

Ulovligheden er jo ulovlig ligemeget, hvem der udfører den. Det må være lige for alle.

Skulle nogen have rabat (hvilket jeg ikke synes) skulle det da være dem der i forvejen betaler skat til staten (os andre). Hvorfor i alverden skulle dem der får pension, SU, kontanthjælp eller andet fra staten få rabat når de ikke i forvejen yder til samfundet.

• #48   24. aug 2010 Hvad er det folk ikk fatter i deres snævre tankegang..!

Manden har overtrådt færdselsloven, han har fået en bøde, og han har LOV (ifølge LOVEN, måske derfor det hedder LOV) til at halvere bøden, hvorfor fanden skulle han ikk gøre det..?!?

I andre har ret til kørepenge SELVOM i er hårdtarbejdende skatteydere, udnytter i ikke den mulighed eller hvad ???

• #50   24. aug 2010 Mirza:
    Ja du af alle må da vide hvordan man rager til sig, ikke sandt.

Det hedder iøvrigt ikke kørepenge men fradrag på befordring..

• #51   24. aug 2010 Narowhead:
    Enig..

• #52   24. aug 2010 Det var sjovt sagt. Jeg griner så meget, at jeg næsten ikke kan få luft.

• #53   24. aug 2010 Hehehe. Det er satme god værksteds humor...

• #54   24. aug 2010 Hunter : kørepenge eller fradrag er 2 forskelige ting , som om det hedder det ene eller andet , må jo bero på hvad han mener !
    hvorfor mener du Mirza må vide hvordan man rager til sig ? er han ansat i skattevæsenet eller ?
    Rene : i så fald skulle du måske søge ind ?

• #55   24. aug 2010 Kørepenge og befordringsfradrag er netop to forskellige ting. Det er jo netop det jeg skrev blot på en anden måde end du..

• #56   24. aug 2010 ok , jeg synes det så ud som om du skrev : Det hedder iøvrigt ikke kørepenge men fradrag på befordring..
    og at du ikke var klar over at det ene er noget man får udbetalt af firmaet , hvis man kører i egen bil i deres tjeneste.
    og det andet er noget man kan trække fra i skat hvis man har over 24 km frem og tilbage på sit job.

• #57   24. aug 2010 Hunter, jeg ved godt hvad hhv. det ene og det andet betyder.. som michael er inde på så udtrykker du dig på en måde at jeg skrev kørepenge forkert, mens det burde hedde "fradrag på befordring"..

Men det var godt "reddet" ellers.. Øh, hvordan synes du lige jeg rager til mig, kender du mig ??

• #58   24. aug 2010 Ved det. Selv får jeg kørepenge.
    I mit tidligere job fik jeg fradraget på befordring.

Som sagt er der netop forskel på de to begreber..

• #59   24. aug 2010 Forstår stadi ikk hvad det er jeg rager til mig, men jeg formår at det også var en dårlig formulering fra din side.. Så vi lader den bare ligge..

• #60   24. aug 2010 Som nogle af jer nok husker, brændte min søn det halve af gården ned i februar 2010. Han fik en bøde på 3000 kr. OG DEN BLEV HALVERET fordi han er under uddannelse. Lidt senere blev han stoppet og fik en bøde på 1000 kr. For et nedslidt dæk. Den blev også halveret igen fordi han er under uddannelse. Det samme må vel gælde for dig Kennet

• #61   24. aug 2010 Peter : Nej den blev halveret fordi hans indkomst var lavere end grænsen.

• #62   25. aug 2010 hmm der er godt nok en del der spiller høj hellig i den her tråd.
    Kennet har kørt for stærk og uden kørekort, dumt? ja og det erkender manden.
    Har i aldrig som knægt måske kørt på en lettere tunet knallert, og det måske inden i fik kørekort??? tror jeg ikke der er ret mange af de 2 huls freaks herinde der kan sige nej til.
    Hvis han så kan få nedsat bøden så er det sgu da klart han gør det, i skal ikke komme og bilde mig ind at hvis i også kunne det, ville sige ned til den mulighed fordi i jo havde gjort en fejl og vil tage bøden som en mand.

Ps. hold kæft noget lorte vejr, jeg vil ud og køre....

• #63   25. aug 2010 ned=nej

• Ma Z
    Ma Z Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #64   15. aug 2012 Nedsættelse af bøder
    Hvis forseelsen kan erkendes, kan bøden nedsættes efter følgende regler:

For personer, der er under 18 år på gerningstidspunktet, er bødetaksten det halve af den anførte takst – dog mindst 300 kr. Hvis du var under 18 på gerningstidspunktet, er der allerede ved fastsættelsen af bøden taget hensyn til dette forhold. I de få tilfælde hvor bødetaksten ikke nedsættes, er det anført ved overtrædelsen.

For personer, der er over 18 år på gerningstidspunktet, og som har en særlig lav indtægt, kan bøden nedsættes til det halve – dog mindst 300 kr. Nedsættelse kan ske, hvis årsindtægten (før skat) ikke overstiger 149.370 kr. Beløbsgrænsen gælder for overtrædelser begået i 2011.

Hvis du mener, at dine indtægtsforhold kan medføre en nedsættelse af bøden, bør du snarest muligt rette henvendelse til politiet og vedlægge dokumentation for dine indtægtsforhold i form af seneste årsopgørelse og lønsedler eller lignende. Du bedes ved henvendelsen henvise til din fødselsdato. Det bemærkes, at bøder for spirituskørsel, kørsel i frakendelsestiden og kørsel uden at have erhvervet kørekort ikke nedsættes.

• #65   15. aug 2012 smiley det kan være trådstarter kommer med resultatet

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#66   15. aug 2012 Zzzzzz..... 2. år gammel tråd!

• #68   16. aug 2012 hmm underligt trådstarter ikke fortæller resultatet

• #69   16. aug 2012 Nekrofili straffes med dummeslag.

Lad tråden hvile i fred smiley

Kommentér på:
Bøde-rabat?

Annonce