3.710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hjelm, suomy, arai eller shoei?? Hjelm, suomy, arai eller shoei??

Hey drenge og piger.
Hvilken hjelm synes i er den fedeste race hjelm (pasform på hovedet osv) Ikke design.
Jeg har prøvet en Shoei XR1000 eller 1100 mener jeg, og den sidder mega fedt på hovedet.
Har ikke prøvet hverken Arai elelr Suomy.
Hvad er jeres mening om disse hjelme (nævn hvilken model der tale om)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjelm, suomy, arai eller shoei??
  • #1   2. sep 2010 Den der sidder bedst.

Jeg har selv en Arai og valgte den fordi den sad rigtig godt på MIT hovede... det betyder ikke den passer på din type!

• #2   2. sep 2010 Pasformen kommer an på ens hoved så det er der forskellig fra person til person, men tag og hold dig fra de T.hansen-hjelme/ max som f.eks soumy

• #3   2. sep 2010 Jeg er udemærket klar over pasform er forskellig, men spørger netop hvad i mener.
    Glenn hvorfor skal man holde sig fra Suomy hjelme og thansen, ikke nogle påstande uden belæg...

• #4   2. sep 2010 Har haft Shoei Raid II og har nu Arai Condor. Begge hjelme i prisklassen omkring 2-3k.

Begge sidder godt på mit hoved. Uden at Shoei er en dårlig hjelm, er Arai'en bare lækrere i alle detaljer. Bare en lille ting som, at ventilationen i hjelmen rent faktisk virker, gør, at den er langt behageligere at køre med. Derudover virker den mere gedigen.

Jeg skal have Arai igen, hvis jeg skifter.

• #5   2. sep 2010 Du kan jo ikk spørge hvad vi mener når allé har et anderledes hoved og dermed kun kan passe en given hjelm..

Så må det være den given hjelm der er bedst, hvad enten den koster 500 eller 5000

Man kan dog diskutere hvem der er den bedste producent og har mest erfaring

• #6   2. sep 2010 Jeg har en AGV Stealth Silver Shadow hjelm på 2. år nu smiley den sidder perfekt på mig og vejer kun 1050 g smiley men jeg var også ude at prøve en masse forskellige hjelme smiley

• #7   2. sep 2010 Fordi man ikke skal sparer på sikkerheden

• #8   2. sep 2010 Jeg køre med HJC HQ-1 og har tidligere kørt med shoie raid og xr-1000.

Jeg har haft kraniet i mange hjelme, og har aldrig oplevet en hjelm der sidder så godt som min HJC.

Men det kan du ikke bruge til en skid, du skal finde en der passer til DIT kranie.

/ Bülow.

• #9   2. sep 2010 Mirza A

Selvfølgelig kan han det. Mit hoved passer til eksempel ikke kun én hjelm, men derimod faktisk modeller fra to ud af de tre producenter han spørger til.

• #10   2. sep 2010 Det svarer lidt til at spørge hvilken motorcykel man sidder bedst på...! Præcis lige så individuelt som hjelmenes pasform!

• #11   2. sep 2010 Glenn B--> Har du overhovedet noget kendskab til Suomy hjelme? De hjelme jeg har set derfra har udstrålet god kvalitet...

• #12   2. sep 2010 Mine sidste 3 hjelme har været Arai.

2 GT Viper, jeg personligt har testet, en med styrt ude på landevejen, skete ikke nævne værdig med mig. Den anden nede på PP hvor jeg eftersigende (husker det ikke selv) knaldede hoved og skulder i asfalten med en hastighed på omkring 140-150km/t.. Hjelmen fik ridser og skrammer, men ingen flækker eller revner... Og nul ondt i hovedet... Så den blev skiftet ud til en Arai igen.. smiley Denne gang en RX7, som jeg er rigtig glad for.. super ventilation i den hjelm.

Skaderne på min gl. kan ses på de 2 sidste billeder i dette album:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=13894

Min næste hjelm bliver helt klart igen en Arai

• #13   2. sep 2010 Ja jeg har testkørt 2 moddeller af dem og for mig er det på samme lave niveu som Nzi

• #14   2. sep 2010 Okay, har nu heller ikke selv kørt med en, men har hørt en masse god respons på dem...

• #15   2. sep 2010 lol, jeg giver op
    tak til de brugbare svar.

• #16   2. sep 2010 Har testet en Arai Condor mod asfalt. Det klarede den til UG. Kører med en ny Arai Condor nu. Jeg finder pasformen perfekt, men som andre har nævnt, kan du ikke rigtig bruge det til noget, da pasform er individuel.

• #17   2. sep 2010 Har væltet med en Shoei Raid 2, og der havde jeg heller ikke ondt i hovedet, så jeg købte en ny Shoei, den er jeg helt tilfreds med... men har ikke prøvet andre hjelme.

• #18   2. sep 2010 Det her er et spørgsmål om religion. Jeg sværger personligt til Arai, det sidder bedst på mig.

• #19   2. sep 2010 Jeg har prøvet Arai... sidder ikke godt på mit hoved.. så det er blevet til shoei for mig.. Men det gælder om at prøve de forskellige for at se hvilken der passer bedst..

• #21   2. sep 2010 tak igen, for de seriøse svar.

• #22   2. sep 2010 Min oplevelse er at når folk først een gang har fået anskaffet sig deres første Arai-hjelm, så har de lidt svært ved at købe / leve med et andet fabrikat efterfølgende.

• #23   2. sep 2010 Ja Arai laver nogle gode hjelme, men de lamer af pommeren til når man kører med visiret på klem pga de plasklapper der sidder på siden

• #24   2. sep 2010 @Gleen B: Ja, det er rigtigt - men jeg har fundet ud af at stort set alle de støjproblemer jeg har haft med mine Arai-hjelme har kunnet løses med en justering af visiret... - det er en ret simpel operation, når man først har set hvordan..:-)

• #25   2. sep 2010 Jeg startede med en Arai Quantum 2, men blev aldrig rigtig tilfreds med den. Det havde nu ingenting med kvaliteten at gøre, tror bare ikke den var optimal til min hovedform... Den sad og trykkede i panden og kom altid hjem med en rød stribe i panden, efter ture med højere hastighed... Alligevel blev den først udskiftet efter en highsider på Anderstorp.

Har også haft en HJC HQ1, som i mine øjne er en hjelm med super meget value i forhold til prisen.. Kvalitetsmæssigt mener jeg ikke, at finish og indmad er på højde med Arai og Shoei. Havde dog ikke hjelmen længe pga. styrt.

Idag kører jeg med en Shoei X-spirit, nok mest fordi jeg fik et godt tilbud... Syns normalt ikke jeg har råd til en hjelm i den liga. Ingen tvivl at denne hjelm er den bedste hjelm jeg har haft til dato. Der er et fornuftigt ventilationssystem, som virker og den sidder godt på mit hoved.

Personligt vil jeg ikke give flere tusindkroner ekstra, for at erhverve mig en topmodel, selvom finish og ventilation er langt bedre i disse hjelme. Så længe du holder dig til fullfacehjelme af anerkendte mærker, vil jeg blot gå efter den hjelm du føler passer dig bedst.

Ved en del trackday og DM kørere er begyndt at køre med Marushin hjelme. Nok mest fordi de er billige, men de er blevet testet ved styrt af flere lejligheder og har fungeret fint. Det mærke passer dog ikke mig særlig godt.

HUSK... at hjelmen skal sidde meget stramt i starten, da kindpuderne giver sig...

• #26   2. sep 2010 ignorer denne post , det er en araifanboi der har skrevet den smiley

har en uvex sr900-1 og har været godt tilfreds med den , havde en arai quantum 2 til låns af en meget venlig forhandler (min uvex skulle have skiftet en vent på garantien , det tog lige 2 måneder :-S ) men de 2 måneder jeg så havde araihatten har jeg tit tænkt tilbage på efter , eneste ulemper ved den var mere støj og vægt end min uvex (985G vs 1550G) men lækkerheden af araien samt visirskift og tilgængeligheden af visir der passer på der ikke koster en højre arm (iridiumvisir til uvexen kan kun fåes originalt til ca 1000 slag mod et til araien kun koster 400) kan jeg stadig ikke glemme , så min næste hjelm bliver sikkert en arai

Kommentér på:
Hjelm, suomy, arai eller shoei??

Annonce