863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Bo i udlandet og omreg. efter 3-4år? Bo i udlandet og omreg. efter 3-4år?

Hej alle.
Jeg flytter til Tyskland i 3-4år og skal derfor forkæle mig selv med en Honda CBR600RR eller Yamaha R6, som kun koster 30-40k dernede. Jeg har så hørt at hvis man ejer den i x antal år, så er det billigere at indregistrere den i Danmark. Ved I hvor mange år det drejer sig om og hvor meget billigere det er?

Mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bo i udlandet og omreg. efter 3-4år?
  • #4   9. sep 2010 Her er jeg lige nødt til at lytte lidt med.

• #5   9. sep 2010 Det har jeg også hørt var muligt, dog har jeg hørt at man skulle være bosat ude i 18 måneder..

nå, men kunne man tænke sig at have en adresse i udlandet (UDENFOR EU) og have bilen indregistreret i det land i 12 måneder, eller hvor lang tid der nu kræves, og så tage den med til dk som flyttegods ?

det er da ikk specielt svært at have sin adresse 2 steder

• #6   9. sep 2010 Jeg boede sidste år i Singapore, hvor jeg havde købt mig en Yamaha R1 og en Harley Davidson FLSTF Fat Boy. Disse 2 cykler ville jeg gerne have med hjem til Danmark. Efter telefonisk kontakt til SKAT's motorafd. (held og lykke) fandt jeg ud af at jeg skulle eje i min. 6 måneder og min. bo udenfor EU i 12 måneder. Det er kun told og moms man spare. Afgiften er helt normal. Det skal lige siges at afgiften (+ hjemsendelse fra Singapore) ville gøre min HD Fatboy ca. 10.000kr DYRERE end en tilsvarende cykel på det danske marked, så det droppede jeg igen..;o(
    Bare lige et godt råd, så folk undersøger INDEN der shippes noget hjemad..;o)

Kommentér på:
Bo i udlandet og omreg. efter 3-4år?

Annonce