{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Første MC! {{forumTopicSubject}}

Hej MC-Galleri!

Jeg er en knægt på 17 år der snart skal i gang med tage MC-pap. Og jeg har den seneste tid tænkt lidt over hvad jeg skulle vælge som første MC´er!
Jeg har overvejet at købe noget som skal drosles, altså noget med over 34 HK, da jeg godt kunne tænke mig en robust cykel, der ligger godt og stabilt på vejen, selvfølgelig er der mange 250cc modeller der ligger skide godt, men i forstår vel hvad jeg mener smiley Så jeg har tænkt lidt på 600cc, så har jeg jo også noget til den tid hvor jeg må køre en stor maskine.
Hvad vil i anbefale? Prisen må ligge omkring 25.000 inkl. afgift!
Håber i kan hjælpe lidt, så jeg kan få mig en god start maskine.

Mvh. Kenneth!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første MC!
  • #1   15. sep 2010 hej kan klart anbefale en suzuki gsxr400r det er en fin begynder mc som koster ca 20.000kr inkl afgift

• #2   15. sep 2010 Honda CB 500. eller VFR400. Om de fås så billige ved jeg ikke, men kvali koster jo også.
    Ellers må du nok nøjes Suzuki GS 500, eller gsxr400r. eller noget kawa.

• #3   15. sep 2010 Der er et par CB500 til en 20-30000 til salg. Ekstrem holdbar og lækker maskine, som varmt kan anbefales.

• #4   15. sep 2010 Jeg kan i den grad anbefale 400Cc'erne.. den er også sjov EFTER at droslingen er taget ud smiley

• #5   15. sep 2010 GS-500 er et godt bud.
    Ellers er det bare at søge på dba.dk efter mc'er +500cc til max 25.000kr, også vælge en af dem.

• #6   15. sep 2010 Michael (Vejle) N: Det var da nok den mest dumme kommentar jeg længe har hørt.

• #7   15. sep 2010 Suzuki rf 600.
    Det er så 35.000 og op. Men det er pengene værd

• #8   15. sep 2010 Hvad er det der er dumt ved den kommentar. Suzuki når ikke Honda til sokkeholderne hvad holdbarhed angår. Kan godt være de er dyre i indkøb, men langt billigere i veligeholdelse. Men nogle bliver fornærmet af sandheden.

• #9   15. sep 2010 En Gsxr400, som min! Den kan anbefales ! smiley Min ryger til salg inden længe, og jeg har været super glad for min!

• #10   15. sep 2010 GS 500 /cb 500 eller VFR 400 , alt efter hvordan du vil køre. Er du til fart og uuuhlala så bliver gs´eren nok hurtigt kedelig.

• #11   15. sep 2010 CBR 600 kan også anbefales. Har faktisk selv to GS 500 som skolecykler. En der køre og en på værksted. Og de bliver skifted ud med to CB 500 så snart de skal skiftes. Det gør vores to Kawasaki ER-5 også.

• #12   15. sep 2010 nu vil de fleste 17-18 årige nok klart vælge gsxr frem for en cb 500

• #13   15. sep 2010 Og PS. Min er registreret med droslingskit som medfølger hvis du stod og manglede sådan en Gsxr 400 smiley

• #14   15. sep 2010 En motard kunne også være godt. Man kan vel godt få en ok XT til de penge..

• #15   15. sep 2010 Når du står med valget mellem en GSXR400 og en CB500, så husk at hør hvad de koster i forsikring inden du køber en af dem.

Men til 25K, så en CB500, til 20K en GS500.
    Og hvis det skal være noget specielt:
    http://www.dba.dk/cagiva-river-500-500-ccm/id-68173060/
    Den har 34hk så den skal ikke drosles. Og de kører om hjørner med de 2 andre.

• #16   15. sep 2010 Jeg kan varmt anbefale en 400RR ligesom min, læs evt lidt i min profil.. Og hvis du har råd en vfr 400R.. Den er helt ekstrem

Synes de små racere er de fedeste hvis du går op i køre dynamik og gider holde motoren roterende over 10 omdrejninger!

• #17   15. sep 2010 Tak for de mange fine svar :-)!

Angående en Suzuki GSXR 400, så har jeg også selv kigget på den, synes det er en fin cykel, også med et flot design.

Noget som det her, dog skriver han ikke kilometer tal...

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=84042

En motard bliver det nok ikke, det er ikke lige min stil smiley

Søren G: Har sendt dig en PM!

Honda VFR 400: Den har jeg også kun hørt godt om, og ligesom som GSXR´en er den også i et flot design :)!

Men jeg vil da se hvad jeg kan finde på markedet!

• #18   15. sep 2010 Mirza: Uhhh Den 400RR er ellers også fin!

Har 3 fede cykler at gå efter nu, i er sgu hurtige til hjælpen! smiley Mange tak!

• #19   15. sep 2010 Jesper: Det med forsikring har jeg også tænkt over..
    Men modellen du linker til er ikke lige mig!

Hvor meget giver de forskellige i forsikring om året?!
    fortæl endelig smiley

• #20   15. sep 2010 Mon ikke honda VFR 400 lyder lækkert med V-motoren?

• #21   15. sep 2010 Når du køber en mc i den prisklasse så går jeg udfra at du kun skal have ansvar? Det har jeg selv og jeg giver 1800 hos GF forsikring..

De forsikrer næsten ALLÉ maskiner ansvar til under 3000

• #22   15. sep 2010 Det skal kun være ansvar! smiley Så det er jo ikke el vild pris smiley

• #23   15. sep 2010 Hej, stod også i din situation for ca. 1,5 måned siden, men valgte at jeg som minimum ville have en 600ccm, så den også er sjov den dag droslingen skal fjernes smiley
    Ville også lige anbefalde dig en cbr 600, eller en suzuki gsxr 600 det er 2 rigtig lækre maskiner. Men ellers er det jo bare ud og prøve, og mærke hvilken en der er mest dig.

• #24   15. sep 2010 Kenneth N
    1) Find den/de mc´er du kan lide, det kan anbefales at kigge på forskellige mærker af racer, naked, chopper osv alt efter hvilken slags maskine du er til.
    2) Find ud af om du har råd til den.
    3) Find ud af om du kan forsikre den med/uden kasko.
    4) Undgå for guds skyld at lytte til divs mærkedyrs fantaster der fremhæver lige det mærke de har kastet deres kærlighed på.
    De er fuldstændig blæst for sund fornuft og deres fanatisme kan kun matches af de religiøse blødninger vi kæmper imod i Afghanistan.
    Ligeså hjælper det at argumentere med disse sinker, ignorer dem og køb den maskine DU har lyst til for DINE penge, (eller bankens he he) i sidste ende er det din glæde ved mc det handler om, ikke om en eller anden klovn et sted i DK synes du har valgt det "rigtige" mærke.
    5) Held og lykke smiley

• #25   15. sep 2010 yamaha yzf-r6 skide nem maskine at køre, det er også min første maskine. det er hurtig og ikke en maskine du bliver træt af for så vrider du bare ikke hanen nok, for den har sku kræfterne.

• #26   15. sep 2010 Anders L: Nok det mest useriøse bud der er kommet indtil videre! Har du læst hans indlæg igennem ?? Du må ihvertfald gerne lige smide mig en PB hvis du ser en R6 på plader til 25000,-

• #27   15. sep 2010 når ja godt ord igen. det var skam ikke reklame for min egen, syntes bare det er en fed maskine med masser af udfordring og de fås snart til billige penge.

• #28   15. sep 2010 enig også en maskine som jeg helt klart selv gerne vil have fingre i, har selv prøvet en og den er for fed at køre på, ligger utroligt godt på vejen og så er vægten jo også i den lave ende, så den er fed at smide rundt smiley og så elsker jeg også udseendet, men havde ikk pengene til den, men det kommer forhåbenligt engang smiley

• #29   15. sep 2010 Brian, jeg kan godt lide dit indlæg.. men man kan sgu ikk bekæmpe kærlighed smiley

• #30   16. sep 2010 Michael (Vejle) N: har du da nogen beviser for at honda holder bedre end de andre mærker ?, har da efterhånden læst mange indlæg om honda'er der ikke køre og folk skal have hjælp til at få liv i dem igen.

Er jo ligesom alt Apple, det er jo bare toppen af poppen for apple fans, men der findes jo massere af mærker der har flere og bedre features, men folk køber stadig apple.

Så når du kommer med beviser for at Honda rent faktisk holder længere, så skal jeg da nok være stille, men det med at sige "De er bedst" fordi man er Honda fan er da åndsvagt.

• #31   16. sep 2010 Yamaha SZR 660 Belgarda - Se min profil smiley
    (Til salg for 25.000 kr)

Ved jeg har sagt det mange gange før, men efter min mening findes der ikke andre cykler i nærheden af den prisklasse, som kører/styrer lige så godt og som kan forsikres for små penge (giver 2200 om året med kasko).

+
    God stiv/stabil alu ramme, fuld justerbar affjedring, up-side down forgaffel, Brembo bremser, halv-kåbe etc., lav vægt, nem selv at lave service på, kan drosles uden at den mister alt bundtræk etc.

-
    Ikke så god til touring (dvs sport - ikke komfort ;-), vibrerer en del (jeg synes det er et plus, men nogen vil helst have en støvsuger at futte rundt på...), ikke verdens bedste mc til meget høje mennesker (er selv 190 og det går lige).

Ville egentlig gerne beholde den, men jeg har købt en Kawasaki Versys i stedet, da jeg er blevet vild med at rejse på mc og gerne ser en grusvej i ny og næ smiley

• #32   16. sep 2010 Morten P
    Har to GS 500, to ER-5. Og har altid en der ikke køre. Og har haft Honda i nogle år. Kørte altid. Så har de beviser jeg har brug for.
    Men ta en GS og en CB der har kørt 100000km . Kig motorene efter og du ser hvad der er kvalitet og hvad der er Suzuki. Mine ER-5 er ligegyldige, for de kommer aldrig til at køre så langt.

Kommentér på:
Første MC!

Annonce