{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Optimal acceleration!?! {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at skrive en opgave i skolen, hvor jeg bl.a. skal skrive om gear og udveksling. Her skal jeg så bruge metoden til at udregne, hvornår man skal skifte gear for at få den mest optimale acceleration.
Altså.. Man mister jo nogle omdrejninger ved gearskiftet, og så kan man finde ud af, hvornår man skal skifte for at forblive så tæt på det maksimale ydelsespunkt, som muligt.
Nogen gange kan man på motorcyklen og i biler få en pære, der kan angive, hvornår man skal skifte gear (hvad hedder den/det system egentlig?)

Mener jeg engang fandt det på en dansk Ducati side, hvor både regnemetoden og teorien bag stod.

Håber I kan hjælpe mig lidt her! smiley
På forhånd tak!

Mvh
Simon - nu med delvist samlet MC! smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Et Ifø toilet der nogengange løber . 590 kr.
  • build my bed 600 kr.
  • Opsætning af 2 væghængt sengeborde 375 kr.
  • Slå græs 440 kr.
  • Putting up paintings and pictures on the Wall 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optimal acceleration!?!
Kommentér på:
Optimal acceleration!?!

Annonce