1.747 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
alka forsikring / Indbrud i bilen alka forsikring / Indbrud i bilen
hejsa , jeg havde indbrud i bilen natten til mandag , der blev stjålet en fjernbetjening til min garage og en billig gps , alt lå i handskerum , uden lås på
nu skal de 2 porte omstilles osv ca 5000-8000 kr , alka siger de ikke vil dække , kan det være rigtig ?
jeg har inboforsikring og ansvar på bilen
tak
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
Så ja det kan være rigtigt, selvom det virker åndsvagt. Forsikrings selskaber gør alt for at undgå at betale.
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 35 MC-er: 2 Emner: 32 Svar: 199
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 255
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
jun 2006
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 273
Eller endnu bedre... hvis det var en arbejdsnøgle til et firma med 100 døre...
På den anden side burde du måske ikke ha' opbevaret den slags i bilen, specielt når det ikke var til den garage du parkere bilen i...
sep 2006
Følger: 1 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 64 Svar: 611
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.190
Hvis du har familiens Basisforsikring dækkes alm. privat indbo med 2% af den samlede forsikringssum - også selvom det ikke har været i et fra kabinen aflåst bagagerum.
Slagsmålet må gå på om din fjernbetjening er:
1
"almindeligt privat indbo"
2
"særligt privat indbo"
3.
Er det overhovedet indbo, da det er en del der bruges til betjening af en bygningsdel (i så fald skal det anmeldes på bygningsforsikringen, tror dog næppe den dækker det, hvis der ikke er tegnet "nøgledækning" - det lyder som om det er en erhvervsbygning).
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Hvad der dækkes står i din police , og som regel er det jo det skadet , ikke evtl følgeskader , og nu kommer det spejet , det der er dækket af din evtl indbo forsikring er din Nøgle/fjernbetjening , ikke hvad der sker hvis du ikke omkoder dine låse , det har du selv pligt til , den bliver så tolket på forskellige måder fra selskab til selskab , og der er 2 selvskaber , mystisk nok de billige begge 2 , der tolker det at det er dig der skal betale omkodningen og de betaler det stjålet
Og sluttelig er nøglen opbevaret rigtigt , det er den så ikke i et uaflåst hanskerum ,
Tænk lige over den
De er nogen djævle , men slipper nem om ved det , men der er en grund til de er billiger end andre
Har levet af det i 28 år nu , så jeg ved jeg ikke er forkert på den
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 485
alka forsikring / Indbrud i bilen