1.747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

alka forsikring / Indbrud i bilen alka forsikring / Indbrud i bilen

hejsa , jeg havde indbrud i bilen natten til mandag , der blev stjålet en fjernbetjening til min garage og en billig gps , alt lå i handskerum , uden lås på

nu skal de 2 porte omstilles osv ca 5000-8000 kr , alka siger de ikke vil dække , kan det være rigtig ?

jeg har inboforsikring og ansvar på bilen

tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alka forsikring / Indbrud i bilen
  • #1   5. okt 2010 Helt firkantet, så skulle dit hanskerum være aflåst.
    Så ja det kan være rigtigt, selvom det virker åndsvagt. Forsikrings selskaber gør alt for at undgå at betale.

• #2   5. okt 2010 Lyder ikke rimeligt/korrekt, hvis bilen ellers var låst/garagen, og som du siger, at det lå i handskerummet, altså ikke synligt..Men det kan jo være de har noget helt specifikt skrevet med småt..

• #3   5. okt 2010 bilen stod på en p palds uden for mit hus , garagen er 5 km væk , den bruger jeg til min mc , min fjernbetjeningen lå i bilen , ikke synlig

• #4   5. okt 2010 Tag den op med forsikringsankenævnet

• #5   5. okt 2010 Hvis du havde haft din husnøgle i bilen, ville de så heller ikke dække udskiftning af husets låse?

Eller endnu bedre... hvis det var en arbejdsnøgle til et firma med 100 døre...

På den anden side burde du måske ikke ha' opbevaret den slags i bilen, specielt når det ikke var til den garage du parkere bilen i...

• #6   5. okt 2010 de dækker ingenting...da dine ting skal være i aflåst handskerum eller aflåst bagagerum (dur ikke på stc.biler)

• #7   5. okt 2010
    Hvis du har familiens Basisforsikring dækkes alm. privat indbo med 2% af den samlede forsikringssum - også selvom det ikke har været i et fra kabinen aflåst bagagerum.

Slagsmålet må gå på om din fjernbetjening er:
    1
    "almindeligt privat indbo"
    2
    "særligt privat indbo"
    3.
    Er det overhovedet indbo, da det er en del der bruges til betjening af en bygningsdel (i så fald skal det anmeldes på bygningsforsikringen, tror dog næppe den dækker det, hvis der ikke er tegnet "nøgledækning" - det lyder som om det er en erhvervsbygning).

• #8   6. okt 2010 Nu skal man lige kende forskellen mellem en erhvers forsikring og en privat forsikring , dækningen er ikke ens

Hvad der dækkes står i din police , og som regel er det jo det skadet , ikke evtl følgeskader , og nu kommer det spejet , det der er dækket af din evtl indbo forsikring er din Nøgle/fjernbetjening , ikke hvad der sker hvis du ikke omkoder dine låse , det har du selv pligt til , den bliver så tolket på forskellige måder fra selskab til selskab , og der er 2 selvskaber , mystisk nok de billige begge 2 , der tolker det at det er dig der skal betale omkodningen og de betaler det stjålet
    Og sluttelig er nøglen opbevaret rigtigt , det er den så ikke i et uaflåst hanskerum ,
    Tænk lige over den

De er nogen djævle , men slipper nem om ved det , men der er en grund til de er billiger end andre

Har levet af det i 28 år nu , så jeg ved jeg ikke er forkert på den

• #9   6. okt 2010 Hvilke portstyringer er det lige det koster 5-8000kr at få omprogrammeret???? Et job der tager under 5 min. på lindab porte.

Kommentér på:
alka forsikring / Indbrud i bilen

Annonce